Suzuki Ignis 1.3 4×4: Kamzík

Suzuki Ignis sa stále vyrába, napriek tomu sa na trhu jazdených vozidiel objavujú jeho prvé exempláre. Toto mestské autíčko dokáže najmä vo verzii s pohonom všetkých kolies v ľahkom teréne veru poriadne prekvapiť.
Vydané  Text: 
Naraziť na jazdený Ignis v autobazáre nie je napriek jeho mladému veku až takou raritou, nájsť však verziu s pohonom všetkých štyroch kolies a benzínovým motorom s objemom 1,3 litra je už pekný úlovok. Štvorkolky sa totiž na našom trhu najprv kombinovali výlučne s väčším motorom 1.5i. Neváhali sme preto a hneď ako sme na jednatrojku s pohonom 4×4 narazili, naskočili sme do nej a vyskúšali, v akom stave je po najazdení viac než 70 000 km. Naše auto bolo z roku 2005 a na jeho cenovke svietila optimistická cena 270 000 Sk. Podľa interiéru by ste tomuto Ignisu vek hádali len ťažko. Plasty sú síce tvrdé a pôsobia veľmi lacným dojmom, v najlepšom svetle sa tu však prejavila ich nenáročnosť na údržbu a takmer nulové opotrebenie. Tvrdé sedadlá neboli vysedené, ale na pohodlné cestovanie na dlhšie vzdialenosti v nich zabudnite. Tie zadné sú tiež tvrdé ako trestná lavica, no vzhľadom na určenie auta im to nezazlievame. Čo nás však otravovalo, boli neustále vŕzgajúce plasty v celom interiéri. Podobným problémom trpia havarované autá, náš Ignis sa však tváril ako nehavarované vozidlo. Páka manuálnej prevodovky mala namiesto hlavice imitáciu lebky, čo svedčí o neochvejnej túžbe predchádzajúceho majiteľa odlíšiť sa za každú cenu. Túto jeho ambíciu prezrádza aj prídavný ochranný rám pred predným nárazníkom. V skutočnosti ide len o estetický doplnok, ktorý pri ľahkej nehode napácha na vlastnom aute väčšie škody, ako keby tam nebol. Motor s výkonom 69 kW (94 k) prepožičiava autu priemerné dynamické schopnosti. Svoje si totiž z výkonu zoberú trecie odpory systému pohonu všetkých kolies a koniec koncov aj vyššia pohotovostná hmotnosť auta. Výsledkom je tak aj vyššia spotreba benzínu, ktorá vytvára v kombinácii s malou palivovou nádržou (41 litrov) nebezpečne malý dojazd. Útechou vám môže byť, že verzia s motorom 1.5i má dojazd ešte menší. Každopádne, motor bol stále v dobrom stave a nič nenasvedčovalo tomu, že by sa to malo v krátkom čase zmeniť k horšiemu. Podvozok už bol mierne hlučnejší, ale stále v norme. Žiadne veľké vôle sme v ňom nezaznamenali. To isté platí aj o samotnom pohone všetkých kolies. Skrátka, testované auto bolo aj po takmer troch rokoch prevádzky stále fit. Text: Václav Lipavský Foto: autor **Plusy** \+ dobrá trakcia \+ vnútorný priestor \+ spoľahlivosť **Mínusy** \- vŕzgajúce plasty v interiéri \- spotreba verzií s pohonom 4×4 \- malý dojazd **Časté poruchy** Korózia výfukového potrubia, úniky oleja z motora a prevodovky, poruchy elektrickej sústavy, poruchy dobíjania, predčasne opotrebované spojkové obloženie, vôle v horných uloženiach predných tlmičov. **Naše odporúčanie** Pokiaľ hľadáte malú obratnú štvorkolku, máte na výber len z dvoch benzínových motorov, konkrétne jednatrojku s výkonom 69 kW (94 k), alebo o niečo výkonnejšiu jednapäťku (73 kW/99 k). V reálnej premávke sa dynamicky veľmi nelíšia, preto si zvážte, či je pre vás výhodnejšia úspora 0,5 l/100 km, alebo o 4 kW viac výkonu. Najúspornejším je naftový motor s objemom 1,25 litra, ten sa však kombinuje len s pohonom predných kolies. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.