Kia prekvapila. Nový Stonic vyzerá drahšie, než v skutočnosti je
Kia má za sebou facelift svojho najmenšieho crossoveru a Stonic vyzerá teraz tak, že by pokojne mohol zamiešať karty vo svojej triede. Malý brat modelu Sportage sa na trh dostane ešte pred koncom roka a hoci ostáva kompaktný, jeho výzor aj výbava pôsobia, akoby sa dostal minimálne o jednu ligu vyššie.
Exteriér prešiel poriadnou kúrou. Nová predná aj zadná časť pôsobia omnoho sebavedomejšie, pribudli masívne nárazníky a LED svetlá v tvare L, ktoré dodávajú autu moderný šmrnc. Kapota aj veko kufra sú prepracované, a ak sa vám máli, verzia GT-Line pridáva ešte agresívnejší vzhľad. Stonic tak z „mladíckeho crossovera do mesta“ vyrástol na auto, ktoré už má čo-to povedať aj na parkovisku pred supermarketom.
Interiér je ďalšia kapitola. Tu si Stonic požičal inšpiráciu od väčšieho Sportage. Dvojramenný volant, dva 12,3-palcové displeje a dotykové ovládanie klimatizácie – to všetko pôsobí luxusnejšie, než by ste čakali pri tomto segmente. Kufor narástol na 352 litrov a nechýbajú ani moderné vychytávky – napríklad odomknutie auta cez smartfón alebo poloautonómne riadenie. A hoci to posledné možno bežne nevyužijete, znie to rozhodne lepšie než „základná výbava“.
Pod kapotou ostáva známy 1,0-litrový turbomotor so 120 koňmi. Novinkou je 48-voltová mild-hybridná technológia, ktorá prináša nielen nižšiu spotrebu, ale aj o čosi svižnejšie zrýchlenie – stovku zvládne za 10,7 sekundy. Na výber je klasický manuál alebo dvojspojková prevodovka, podľa toho, či máte radšej kontrolu, alebo pohodlie.
A aby toho nebolo málo, Stonic teraz ponúka aj balík asistenčných systémov, aký by ste ešte pred pár rokmi hľadali v prémiových modeloch. Sledovanie mŕtveho uhla, systém predchádzania zrážkam či inteligentný tempomat s podporou navigácie – to všetko má najmenší crossover Kie vo výbave. Takže aj keď je Stonic stále „mladší súrodenec“ Sportage, po facelifte si trúfa hrať rolu dospelého.
Zbohom Kia Ceed! Skončil mimoriadne obľúbený model mnohých motoristov. Dostane nástupcu?

Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!