Posledný mohykán s W16: Vyrobia iba jeden kus, jeho cena bude astronomická

Luxus a exkluzivita v jedinom exemplári – Bugatti Brouillard uzatvára éru motorov W16 a otvára novú kapitolu značky s nevídaným dizajnom a výkonom.

Francúzska automobilka Bugatti opäť posúva hranice automobilového luxusu a exkluzivity. Na svet totiž priviedli model Brouillard, ktorý sa stane legendou ešte pred tým, ako opustí výrobné brány. Vyrobí sa iba jediný kus, a to v rámci programu Solitaire, ktorý umožňuje vytvoriť automobil presne podľa predstáv zákazníka. Pre značku Bugatti je exkluzivita nielen marketingovým sloganom, ale aj jedným z pilierov jej identity. Majitelia vozidiel s ikonickým logom EB očakávajú nielen nekompromisný výkon a technické inovácie, ale aj pocit, že držia v rukách kus automobilovej histórie, ktorý nemá nikto iný.

Technika W16 z vrcholu éry spaľovacích motorov

Nový Brouillard čerpá inšpiráciu z modelu Mistral, no na rozdiel od neho má pevne integrovanú strechu. Dominantou vozidla je legendárny osemlitrový motor W16 so štyrmi turbodúchadlami, ktorý produkuje výkon až 1 578 koní. Tento agregát bol prvýkrát predstavený vo Veyrone ešte pred dvadsiatimi rokmi, a s týmto modelom sa tak symbolicky lúči s výrobou. Budúce modely Bugatti už prejdú na plug-in hybridný pohon kombinujúci nový motor V16 s elektromotorom, podobne ako v nedávno odhalenom Tourbillone. Podvozok je zhotovený z ľahkej kombinácie hliníka a uhlíkových vlákien, čo umožňuje nielen znížiť hmotnosť, ale aj zvýšiť torznú tuhosť. Dizajn a povrchová úprava sú dielom individuálneho zadania, pričom každý detail od farby karosérie po materiál vnútorného obloženia je prispôsobený požiadavkám neznámeho majiteľa.

Oficiálna cena Brouillardu nebola zverejnená, no odhady hovoria o niekoľkých desiatkach miliónov eur, čo by z neho spravilo najdrahšie nové Bugatti v histórii. Takáto suma je pochopiteľná – nejde len o automobil, ale o technologický a dizajnérsky manifest, ktorý sa zároveň stáva posledným zástupcom éry ikonického W16. A povedzme si na rovinu, že Brouillard nie je vozidlo určené na to, aby zapĺňalo štatistiky predajov. Je to zbierkový klenot, určený pre zberateľa, ktorý chce vlastniť kus histórie značky Bugatti v jej najčistejšej podobe.

Čo spraví elektrická brzda v rýchlosti 80 km/h? Test robili priamo policajti





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!