TEST Triumph Speed Twin 900: Znie, akoby ju stvoril rocker. A vyzerá božsky!

Keď sa povie značka Triumph, mnohým sa hneď vybaví celá plejáda krásnych retro motocyklov s modernou technikou. Keďže tento rok sme nadviazali spoluprácu s touto značkou, začíname v retro duchu.

Vydané  Text: 

Začínať novú sezónu testov motocyklov retro strojom? Prečo nie! Tento štýl momentálne vo veľkom fičí a výrobcovia sa k nemu stavajú čelom. Teda, nie, že by vyťahovali staré výkresy a stavali podľa nich motocykle. Ak, tak iba dizajnovo. Len sa pozrite na tento Triumph! Kam by ste zo zaradili? Do 80-tych rokov? Niekam k Jawe 350 známej z našich ciest? Dizajnom možno. No technikou? S kvapalinou chladeným radovým dvojvalcom páliacim po 270 °, rozvodom SOHC a kotúčovými brzdami so 4-piestikovým radiálnym brzdičom vpredu? To nie je žiadne retro, ale aktuálna technika, ktorá robí všetko pre to, aby ste sa cítili pohodlne, no zároveň sa nebáli užívať si zákruty.

K tomu prispieva obrátená vidlica vpredu a dve tlmiace jednotky s nastaviteľným predpätím vzadu. Oboje značky Marzocchi, čo zaručuje vysokú kvalitu. Novinka sa hrdí skrátením zdvihu zadného odpruženia zo 120 na 110 mm. Výsledok? So 120 kg som necítil žiadne nedostatky z hľadiska komfortu. Ak, tak iba z viac zohnutých kolien, čo však pramenilo z výšky 190 cm. Pri prejazde nerovností v zákrutách v náklone zostával motocykel pokojný a nijako citeľne sa nevlnil. A to ani napriek pneumatikám Michelin Road Classic, ktoré ponúkajú menej styčnej plochy ako aktuálne obutie používané na motocykloch.

K najnovšej technike patrí aj okrúhly LCD budík s možnosťou Bluetooth spárovania s mobilom, čím získate prístup k navigácii. Alebo si telefón spojíte cez USB-C konektor, ktorý však vyzerá, akoby ho dizajnéri navrhli pod tlakom kolegov, ktorí ich už naháňali na pivo, futbal a pečenú rybu s hranolkami. Navyše obrazovka sa pod priamym dopadom slnečných lúčov horšie číta.

Oveľa podstatnejšia je samotná jazda. Napriek iba piatim prevodovým stupňom si jazdu užijete, a to najmä v stredných otáčkach. Len sa pozrite, kde vrcholí krútiaci moment! A ten zvuk! Ak pre nič iné, tak pre ten si Speed Twin obľúbite. Aj pre spotrebu, ktorá sa reálne zmestí pod 5 l/100 km.

A či je tento retro krásavec aj na cestovanie ďalej ako medzi mestskými kaviarňami? V ponuke doplnkov nájdete aj tempomat a vyhrievané rukoväte, čo čiastočne na túto otázku odpovedá. Viac odpovedí si musíte dať vy sami. O ochrane pred vetrom sa baviť nemusíme, takže je to o tom, čo zvládnete. Za ten dizajn a obdiv okoloidúcich to stojí.

Verdikt

Retro vzhľad s modernou technikou teraz hýbu svetom a Triumph na tomto poli exceluje. Novo tvarované sedadlo a nádrž podporujú aktívnych jazdcov, ktorí sa v zákrutách môžu lepšie zaprieť, a tak nimi prejdú rýchlejšie a istejšie. Spojenie vzhľadu a techniky hovorí jasne. Naštartovaním sa zábava začína.

Technické údaje

  • Motor: radový dvojvalec R2, 900 cm³

  • Výkon: 47,8 kW (65 k) pri 7500 ot./min

  • Krútiaci moment: 80 Nm pri 3800 ot./min

  • Prevodovka: 5-stupňová, pohon reťazou

  • Objem nádrže: 12 litrov

  • Pneumatiky: vpredu 100/90-18, vzadu 150/70 R17

  • Pohotovostná hmotnosť: 216 kg

  • Cena: od 10 790 €

TEST Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES DCT: Keď vás počúvajú





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.