BMW M2 CS dostala výkon z M4, no ostane verná zadnému náhonu

Nové BMW M2 CS prichádza ako ostrý nástroj. Čo ponúka, čím prekvapí a komu bude chýbať manuál?

Vydané  Text: 

Po mesiacoch špekulácií a pozorovania maskovaných prototypov konečne nadišiel moment, na ktorý čakali priaznivci značky BMW s logom M – model M2 CS je oficiálne tu. BMW zverejnilo prvé fotografie a hoci technické údaje zatiaľ drží pod pokrievkou, nový prírastok do rodiny s označením „Club Sport“ už teraz jasne ukazuje, kam chce zamieriť.

Nové BMW M2 CS prichádza ako ostrý nástroj. Čo ponúka, čím prekvapí a komu bude chýbať manuál?

Na prvý pohľad je vidno, že nový M2 CS si berie príklad zo svojich väčších bratov M3 CS a M4 CS. Napriek tomu si zachováva vlastnú identitu – športový nárazník, decentne agresívny spojler v štýle „ducktail“, ktorý nadväzuje na tradíciu M modelov, a charakteristické zlaté disky kolies, doplnené červenými brzdovými strmeňmi. Dizajn pôsobí výrazne, no nie okázalo. V porovnaní s vizuálne hlučnejšími verziami M3/M4 tu nenájdete napríklad pretekárske pruhy – BMW stavilo na elegantnú farbu karosérie, ktorá umocňuje celkovú serióznosť auta.

Nové BMW M2 CS prichádza ako ostrý nástroj. Čo ponúka, čím prekvapí a komu bude chýbať manuál?

Pohľad do interiéru potvrdzuje športové ambície novinky – športové sedadlá, kontrastné červené detaily, výrazné označenie CS a pravdepodobne aj nižšia hmotnosť vďaka použitiu ľahkých materiálov, ako to býva v prípade verzií CS zvykom. Celkový vizuálny štýl interiéru zostáva blízky bežnému M2, no doplnky naznačujú vyšší výkon aj mierne vyššie ambície.

Bez manuálu

O pohon by sa mal podľa všetkého starať známy 3,0-litrový radový šesťvalec s dvomi turbami, teda jednotka S58, ktorú poznáme z modelov M3 a M4. Predpokladaný výkon je 525 koní, čo by znamenalo zhodu so silnejšími „emkami“, no s kľúčovým rozdielom: M2 CS bude mať pohon výhradne zadných kolies. Priaznivci klasického poňatia jazdy si tak môžu vydýchnuť, hoci tí najskalnejší možno trochu zaváhajú – dostupná bude len automatická prevodovka, čo znamená, že manuál zostane vyhradený pravdepodobne len pre základný model M2.

Nové BMW M2 CS prichádza ako ostrý nástroj. Čo ponúka, čím prekvapí a komu bude chýbať manuál?

Oficiálna premiéra M2 CS by sa mala odohrať v priebehu najbližšieho týždňa a je možné, že spolu s ňou sa dozvieme aj detailnejšie technické údaje vrátane hmotnosti, presnej dynamiky a plánovanej produkcie. Doterajšie modely CS boli vždy limitované počtom kusov a ich hodnota sa časom len dvíha – čo môže byť dôvod, prečo práve tento variant osloví nielen vodičov, ale aj zberateľov. Sme radi, že aj v ére elektrifikácie a znižovania emisií má BMW stále čo povedať, minimálne v segmente čistokrvných športových áut.