Predstavenie Audi A6 a A6 Avant

Predstavenie Audi A6 a A6 Avant: Prvotriedny luxus

Nové Audi A6 je nezameniteľným členom vrcholného predstavenstva business class. Jeho nová generácia ponúka viac technológií a výraznejšie zameranie na vodiča, ale aj väčší luxus, priestor a dynamickejší dizajn, ktorý maximálne rešpektuje zákony aerodynamiky.

Vydané  Text: 

Dizajn bol pri značke Audi vždy silným argumentom. Jedným zo základných princípov pri novej A6 je, aby „zviditeľnil technológie“. Model A6 je teda na prvý pohľad moderný, s výraznými líniami, ktoré postupne vedú vaše oči okolo každého detailu na karosérii podobne elegantne, ako okolo nej vedú vzduch: Audi A6 sa vyznačuje vynikajúcou aerodynamikou. Verzia sedan má najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých spaľovacích modelov Audi: iba 0,23. Avant dosahuje taktiež vynikajúcu hodnotu 0,25. Dĺžka až 5 metrov a rázvor vyše 2 927 mm dávajú vyniknúť proporciám s dlhou kapotou a kabínou posunutou dozadu. Novinka je až o 5 cm dlhšia v porovnaní s predchodcom.

Nové Audi A6 je nezameniteľným členom vrcholného predstavenstva business class. Jeho nová generácia ponúka viac technológií a výraznejšie zameranie na vodiča, ale aj väčší luxus, priestor a dynamickejší dizajn, ktorý maximálne rešpektuje zákony aerodynamiky.

Hra s vetla sa netýka iba rafinovane tvorených odleskov na dynamickej siluete karosérie modelov A6 a A6 Avant. Už tradične je totiž nový model od Audi opäť priekopníkom v použitej svetelnej technike. Vpredu je v každom svetlomete LED 48 segmentov, vzadu až 198 OLED segmentov. Digitálne stvárnenie predných a zadných svetlometov dáva príležitosť, aby ste si vzhľad svojej A6 personalizovali a zároveň umožňuje používať svetlomety ako komunikačný nástroj s ostatnými účastníkmi premávky. Niektoré svetelné podpisy dýchajú životom, pričom jednotlivé LED segmenty sa postupne rozsvecujú a zhasínajú. Najmä pri odomknutí a zamknutí auta je to úžasné divadlo.

Tajomstvo nízkeho odporu vzduchu sa skrýva v pozornosti venovanej detailom. Skvelé hodnoty 0,23 (A6 sedan) a 0,25 (A6 Avant) dosiahli inžinieri niekoľkými opatreniami. Zväčšili náduchy pre tzv. vzduchové záclony pred prednými kolesami. Utesnili priestor medzi predným nárazníkom a chladiacim jadrom s aktívnymi klapkami, čím sa znížili straty prúdenia v tejto oblasti až o 70 percent. Aktívne klapky sú oveľa pevnejšie aby sa neohýbali pod náporom vzduchu. Dôležitú úlohu zohráva aj aerodynamicky optimalizovaný difúzor a odtrhová hrana – v prípade modelu A6 Limuzína kvôli nej vyrobili veko kufra z ocele, nie z hliníka. Oceľ totiž umožnila vylisovanie oveľa ostrejšej hrany.

Nové Audi A6 je nezameniteľným členom vrcholného predstavenstva business class. Jeho nová generácia ponúka viac technológií a výraznejšie zameranie na vodiča, ale aj väčší luxus, priestor a dynamickejší dizajn, ktorý maximálne rešpektuje zákony aerodynamiky.

Jedenásť farieb, dve verzie a široký výber kolies s rozmermi v rozmedzí 18 až 21 palcov vám dáva možnosť prispôsobiť si vzhľad vášho Audi A6 presne podľa vašich preferencií. Dva dizajny z piatich 20- palcových diskov sú z dielne Audi Sport, ako aj všetky 21 palcové, pričom jeden model ponúka až trojfarebné vyhotovenie.

Špeciálna hybridná technológia mHEV+ šetrí náklady na palivo a zvyšuje výkon tým, že dokáže rekuperovať brzdný výkon až do výšky 25 kW a, naopak, pomôcť spaľovaciemu motoru dodatočným výkonom 18 kW, keď je to potrebné. Vďaka umiestneniu elektromotora v prevodovke sa auto dokáže pohnúť bez naštartovania motora.

Štedrý výber pohonných jednotiek zahŕňa motor 2.0 TDI s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je spojený s technológiou mHEV+ a na želanie aj s technológiou quattro ultra. Ďalej je k dispozícii benzínový štvorvalec 2.0 TFSI, taktiež s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Zaujímavosťou je použitie turbodúchadla s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek (VTG) pre vyššiu efektivitu a rýchlejšie reakcie na plyn. Oba vyššie spomínané motory sa spájajú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Vrcholom ponuky je zatiaľ benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 270 kW (367 k) a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm, ktorý využíva hneď dve VTG turbodúchadlá a aj mHEV+ systém. Svoju silu posiela vždy na všetky štyri kolesá cez systém quattro ultra.

Nové Audi A6 je nezameniteľným členom vrcholného predstavenstva business class. Jeho nová generácia ponúka viac technológií a výraznejšie zameranie na vodiča, ale aj väčší luxus, priestor a dynamickejší dizajn, ktorý maximálne rešpektuje zákony aerodynamiky.

Špičkový komfort na dlhých cestách a aj potrebnú agilitu zabezpečuje podvozok s pokročilou päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu. Na želanie je k dispozícii športový podvozok znížený o 20 mm, adaptívne tlmiče alebo vzduchový podvozok s adaptívnymi tlmičmi (jeho štandardná výška je rovnaká ako pri športovom podvozku). V prípade potreby sa zníži o 10 mm (športový režim, vysoká rýchlosť alebo úsporný režim), alebo sa dá zdvihnúť o 20 mm. Vo zvýšenom režime je možné jazdiť rýchlosťou až 85 km/h. Podvozok sa dá ovládať aj hlasovými povelmi. Predná nápravnica je pre mimoriadne priame prepojenie vodiča s vozovkou uložená napevno, zadná využíva hydraulické silentbloky. Verzie quattro sú štandardne vybavené aj natáčaním zadných kolies s maximálnym uhlom vytočenia 5°, čo zlepšuje manévrovateľnosť v nízkych rýchlostiach a zvyšuje stabilitu vo vyšších rýchlostiach.

Dynamickejšie jazdné vlastnosti a väčšiu radosť zo šoférovania prináša napevno uložené progresívne riadenie s tuhšími komponentmi pre presnejšie ovládanie a upravená geometria so zväčšenými odklonmi na prednej náprave, ktoré zvyšujú priľnavosť prednej nápravy v zákrutách.

Integrovaný brzdný systém (iBRS) je v A6 prvýkrát úplne fyzicky odpojený od bŕzd. Jeho výhodou je možnosť individuálne ovládať brzdy, ako aj regulovať pomer medzi rekuperáciou a fyzickým brzdením tak, aby to vodič nijako nepocítil. V prípade núdzového brzdenia dokáže systém vyvinúť maximálny brzdný tlak už za 150 ms, čo by s konvenčným brzdovým systémom nebolo možné.

Integrovaná riadiaca jednotka v sebe spája systémy pohonu, podvozka a bŕzd, takže umožňuje autu oveľa účinnejšie využiť dostupné prostriedky na dosiahnutie želaného jazdného stavu. Či už ide o vyššiu agilitu alebo bezpečnosť pri vyhýbacích manévroch, Audi A6 používa vektorovanie brzdného momentu na pomoc pri stáčaní alebo naopak pri stabilizácii auta. Vodič zásahy systému vôbec nepociťuje.

Digitálne javisko sústredené na človeka. Kokpit Audi A6 tvoria až tri obrazovky – pričom jednu s uhlopriečkou 10,9 palca môže naplno využívať spolujazdec aj na pozeranie filmov počas jazdy. Auto sa postará, aby sa vodič nenechal vyrušovať a dynamický obsah je preňho počas jazdy neviditeľný. Samotné ovládanie auta je prispôsobené pre čo najjednoduchšie zadávanie príkazov. Vodič si môže prispôsobiť domovskú obrazovku a ku všetkým obľúbeným funkciám pristupovať cez jeden alebo dva dotyky. Auto s posádkou komunikuje cez interaktívny LED pás naprieč celým interiérom. Súčasťou voliteľnej výbavy je head-up displej, ktorý je o 85 % väčší než predtým a prvýkrát sa cez neho dajú ovládať niektoré funkcie infotainmentu.

Odhlučnenie je v tejto triede mimoriadne dôležité a prispieva k príjemnej atmosfére na palube. Nové Audi A6 je v tomto smere lepšie až o 30 percent. Podieľa sa na tom aj nový dizajn tesnení okien a dverí, ako aj nové uloženia motora a prevodovky. Samotná prevodovka má optimalizovaný tvar ozubenia, aby vydávala menej hluku. Všetky pneumatiky s rozmerom nad 19 palcov majú v sebe akustickú penu. Čelné sklo je štandardne akustické, bočné akustické sklá sú za príplatok.

Audiosystém sa v dobre odhlučnenej kabíne vyníma ešte viac. Špičkový audiosystém Bang & Olufsen s výkonom 810 W ponúkne až 20 reproduktorov vrátane dodatočných, umiestnených v hlavových opierkach pre strhujúci 3D zvuk.

Magická presklená strecha sa zatemňuje elektronicky a pozostáva z 9 individuálne ovládateľných segmentov. Prispieva ku vzdušnosti interiéru a zväčšuje priestor nad hlavou pasažierov, zároveň pôsobí tepelnoizolačne.

Batožinový priestor verzie A6 Avant má štedrý objem 503 litrov a minimálnu vnútornú šírku až 1 050 mm. Zaujímavé je, že A6 Sedan má veľmi podobný objem kufra – až 492 litrov. V prípade, že si zvolíte motorizáciu mHEV+, bude objem kufra o približne 40 litrov menší, avšak tento priestor je kompletne pod falošným dnom. Pri dennom používaní menší objem nezaregistrujete. Elektrické ovládanie kufra aj s bezdotykovým otváraním sa dodáva štandardne. Šikovné projekčné svetielko vám naznačí, kde je senzor, pred ktorým treba spraviť pohyb nohou.

Elektronické zatváranie dverí

vám pomôže zatvoriť dvere komfortne a nehlučne. Okrem funkcie soft-close sa dokážu dvere aj elektronicky privrieť, ak ste ich náhodou nepotiahli dostatočne silno.

Kvalitné materiály pochádzajú prevažne z obnoviteľných zdrojov alebo z vysokokvalitných recyklátov. Na výber je viacero vyhotovení podľa vkusu zákazníka.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.