Aktualita
Nové MG HS na prvých fotkách. V premiére ho predstavia už o pár dní v Goodwoode
Čínska automobilka začiatkom tohto týždňa zverejnila prvé zábery novej generácie modelu HS. Na prvý pohľad je to prirýchlo, veď len začiatkom tohto roka sa aj na Slovensku začala predávať súčasná generácia MG HS po facelifte. Má to však logické vysvetlenie.
Aktuálny modernizovaný model sa v Číne predáva už tri a pol roka. Je preto dosť starý, aby ho nahradilo úplne nové auto. Tentoraz však na novinku nebudeme musieť čakať, koncern SAIC ju dokonca vo svetovej premiére predstaví v Európe.
„Nový“ model HS
Kompletné verejné odhalenie SUV čakajte už o týždeň, konkrétne 11. júla na festivale rýchlosti v Goodwoode (ktorý leží v grófstve Sussex, vo Veľkej Británii). Aj preto zatiaľ nemám žiadne oficiálne informácie o tomto modeli. A neoficiálne? Zákulisné informácie z prostredia automobilky hovoria o prezlečenom sesterskom SUV Roewe RX5 (na obrázku).
Tieto „dohady“ v podstate potvrdzujú aj prvé fotky, respektíve krátke video, na ktorom nám HS predstavili. Z nich jasne vidno, že silueta novinky, tvar zadných svetiel a dokonca aj hliníkové disky sú na oboch autách prakticky identické. Súčasná tretia generácia modelu RX5 meria na dĺžku 4655 mm a má rázvor náprav 2700 mm. Aby sa MG odlíšilo od svojho súrodenca, bude mať mierne pozmenené predné partie a kvôli tomu možno tiež trochu inú dĺžku.
Bude HS elektrický?
Jasnú odpoveď na túto otázku sa dozvieme až 11. júla. Ale zdroje z prostredia automobilky to nevylučujú. Taktiež nie sú známe ani technické údaje ohľadom techniky pod prednou kapotou. Pravdepodobne bude novinka v ponuke s jedným spaľovacím motorom a ako plug-in hybrid (PHEV).

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk