NOVINKA

Nové BMW M5 má až 727 koní a 1000 Nm, lenže zároveň váži viac ako dve a pol tony!

Historicky najvýkonnejšie BMW M5 má takú vysokú hmotnosť, že dynamikou nedokáže prekonať predchodcu.

Vydané  Text: 

Novinka skutočne dostala techniku z vrcholného SUV XM, ktorá z nej urobila historicky najsilnejšiu sériovú M5. Zároveň to ale znamená, že špičkový športový sedan je od tejto chvíle plug-in hybrid a zároveň poriadne pribral.

V jadre je nové BMW M5 poháňané dnes už notoricky známym preplňovaným osemvalcom s objemom 4,4 litra. V tomto prípade ho konštruktéri naladili na 585 koní a 750 newtonmetrov. To je prekvapivo o čosi menej, ako môžu ponúknuť aktuálne už výbehové verzie M5. Tie majú v závislosti na konkrétnej verzii 600 až 635 koní.

Inzercia

Advertisement

Nové auto sa snaží tento handicap kompenzovať prídavným elektromotorom integrovaným priamo do osemstupňovej automatickej prevodovky. Vozidlu pridáva ďalších 197 koní a 280 Nm, ktoré ešte pred „vstupom“ do automatu násobí reduktor na 450 newtonmetrov.

Ťažká váha

Systémovo dokáže novinka vyprodukovať až 727 koní a kombinovaných 1000 Nm, ktoré vám budú stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. To je o desatinu horší čas v porovnaní so súčasnou M5, ktorá je však o pol tony ľahšia. Jej nástupkyňa má totiž pohotovostnú hmotnosť (podľa EU) až 2510 kg.

Za to samozrejme môže okrem elektromotora aj prídavná trakčná batéria s celkovou kapacitou 22,1 kWh a využiteľnou hodnotou 18,6 kWh. Môžete ju nabíjať výkonom len 7,4 kW, takže „doplna“ ju dostanete za 3 hodiny a 15 minút.

Ak chce, bude z nej elektromobil

BMW a metodika WLTP hovorí, že akumulátor by vám mal vystačiť v čisto elektrickom režime na 67 až 69 kilometrov. Elektronika vás navyše bez štartovania V8 pustí na hranicu 140 kilometrov za hodinu. Ak naplno zapojíte obje jednotky, z miesta na 200 km/h akcelerujete za 10,9 sekundy.

Konštruktéri obmedzili maximálnu rýchlosť na 250 km/h, ale s príplatkovým paketom M Driver’s vás nová M5 pustí za hranicu tristo kilometrov za hodinu, konkrétne zvládne 305 km/h. To sú mimochodom na chlp rovnaké hodnoty, ktoré vám ponúka aj súčasná generácia BMW M5.

Inzercia

Aby sme nezabudli… aj v tomto prípade má vrcholná verzia divízie M poháňané obe nápravy a sériovo dostanete tiež riadenie predných i zadných kolies. A ak budete mať chuť, auto vám dovolí deaktivovať prenos výkonu na prednú nápravu, takže M5 sa bude chovať ako čistokrvná zadokolka.

Pre zaujímavosť dodávame, že M5 štandardne využíva takzvaný dvojrozmer, takže vpredu nájdete 20-palcové a vzadu 21-palcové disky. K nim potom patria pneumatiky s rozmermi 285/40 ZR20 vpredu a 295/35 ZR21 vzadu. Sériové brzdy sú oceľové, s odvetrávaním a za príplatok si budete môcť objednať karbón-keramické kotúče s priemerom 420 mm na prednej náprave.

Predaj nového BMW M5 štartuje na jeseň, teda v novembri a verejne svoje schopnosti predstaví už čoskoro, v rámci Festivalu rýchlosti v britskom Goodwoode.






ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement