NOVINKA

Opel Mokka dostal nový 48-voltový hybridný pohon a nájdete ho už i v aktualizovanom cenníku

Novinkou v palete motorov crossoveru Opel Mokka je trojvalec 1.2 Hybrid s elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou.

Vydané  Text: 

Koncern Stellantis rozmieňa náklady na vývoj nového hybridného pohonu. Postupne ho preto nasadzuje v jednotlivých modeloch rôznych značiek a aktuálne prišiel na rad Opel, presnejšie povedaná Mokka.

Novú motorizáciu spoznáte podľa prívlastku Hybrid a asi vám nepovieme nič nové, ak napíšeme, že medzi prednými kolesami pracuje preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra. Nejde však o verziu PureTech, ako ju poznáte. Táto jednotka pracuje už s reťazovými rozvodmi, v Millerovom cykle a dokonca využíva turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek.

Opel Mokka Hybrid

Inzercia

Motor vďaka vyššie spomínanému produkuje 136 koní a 230 newtonmetrov. Za ním potom nasleduje nový šesťstupňová dvojspojková prevodovka e-DCS6, do ktorej konštruktéri integrovali kompaktný elektromotor. Trojvalcu pomáha pri akcelerácii výkonom 29 koní a krútiacim momentom 55 newtonmetrov.

To sú pomerne skromné čísla a to isté platí tiež pre prídavný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,9 kWh, ktorý pracuje s napätím 48 voltov. Ak ale budete s plynovým pedálom narábať opatrne, do rýchlosti 30 km/h bude Mokka Hybrid jazdiť len na batériu a jej energia vám vystačí na zhruba kilometer.

O pätinu nižšia papierová spotreba

Automobilka tiež pripomína, že toto riešenie vám dovolí využívať čisto elektrický pohon viac ako 50 percent času stráveného v mestskej premávke. Mali by sme ale pripomenúť, že spomínaný čas nemá nič spoločné s prejdenou vzdialenosťou.

Inzercia

Inzercia

Nová Mokka Hybrid zvládne pri pohotovostnej hmotnosti 1287 kg akceleráciu z miesta na 100 km/h za 9,1 sekundy, čo je o 0,1 s lepší čas v porovnaní verziou bez elektrifikácie a 8-stupňovým automatom. Maximálna rýchlosť? 207 kilometrov za hodinu. Predovšetkým ale priemerná spotreba 4,9 litra na 100 km. Inak povedané, o 20 percent nižšia ako v Mokke 1.2 Turbo bez elektrifikácie.

Slovenské zastúpenie značky Opel si za novú verziu účtuje (v akcii) minimálne 24 890 eur. To je o 1800 eur viac v porovnaní s Mokkou 1.2 Turbo s osemstupňovým automatom a identickým stupňom výbavy GS. Vrcholná Mokka Hybrid Ultimate potom vychádza na 26 490 eur.

Prvá jazda s Opel Mokka-e: Oplatí sa priplatiť 15-tisíc eur za elektrinu?







Inzercia