Ruská Lada predstavila svoj elektromobil. Smejú sa na ňom po celom svete

Lada e-Niva je koncept elektromobilu, ktorý parametrami nespĺňa ani zďaleka dnešné štandardy. Aj rak sa ho Rusi rozhodli ukázať svetu.

Bez pomoci západných technológií to asi nepôjde
Vydané  Text: 

So svojim elektromobilom prichádza dnes už kde kto, a každá značka chce zaradiť takýto model do svojho portfólia. Stále to vyzerá tak, že po roku 2035 už u nás v Európe nekúpime auto so spaľovacím motorom, čo nedáva výrobcom spať. Svoje želiezko do ohňa chce priložiť aj spoločnosť Lada, ktorá teraz na ekonomickom fóre v Petrohrade predstavila novinku.

Nie je ňou nič iné, ako elektromobil, ktorý dostáva označenie Lada e-Niva. Ide zatiaľ o koncept, ktorý už na prvý pohľad vyzerá veľmi zaujímavo. Dizajn je veľmi subjektívny parameter, a preto očakávame, že aj tento si nájde svojich prívržencov aj odporcov. Čo ale určite prekvapí, sú jeho parametre.

Nie je koncept ako koncept

Pri konceptových vozidlách je tradíciou, že výrobcovia prezradia aj parametre, ktoré sú ale často prehnané a treba ich brať s nadsádzkou. Tu ale zažívame presný opak. Elektromobil má dostať také parametre, ktoré ho neurobia konkurencieschopným ani v rozvojových krajinách. Ale vezmime si to pekne po poriadku.

Inzercia

lada e-niva

Nájdeme tu napríklad 34 kWh batériu. Na tom by nebolo nič zlé, keby bolo vozidlo aerodynamicky prispôsobené, či malo vynikajúcu spotrebu. No a ešte keby nebola umiestnená v kufri, kde nepekným schodom uberá z veľkej časti priestoru na batožinu. Menšia batéria rovná sa aj menší dojazd. Ten by mal byť skromných 175 kilometrov.

nabijanie lada e-niva

Inzercia

Inzercia

To je dosť málo aj v porovnaní s dnešnými malými mestskými elektromobilmi. Toľkoto kilometrov ale dokáže prejsť v ideálnych podmienkach. Čo by sa stalo, keby sme ho vytiahli na diaľnicu? Tam by sme možno mali aj problém dostať sa na trojciferný dojazd, čiže asi nie veľmi použiteľné. Ak ale stále nie ste presvedčený o prepadáku, verím, že nasledujúce riadky vám pomôžu urobiť si obraz.

Nabiť túto malú 34 kWh batériu totiž nebudete môcť ani rýchlym (DC) nabíjaním. Automobil nám ukázal, že dostal len AC nabíjací port, pomocou ktorého ho nabijete za dlhých 12 hodín. Pridajme k tomu staršie technológie, na ktorých Lada spolupracovala pred vojnou na Ukrajine ešte s Renaultom, ktorý spoluprácu ukončil, a prepadák je na svete. Veď pozrite sa sami.

Inzercia

Zdroj: Motor.ru, За рулем

Inzercia






ODPORÚČANÉ