Zaujímavosť

Legendárne automobily z lega. Toto všetko si môžete poskladať zo svetoznámej stavebnice

Niečo pre zberateľov

Zbierate ich? Potom vám nemusíme vysvetľovať, v čom je ich kúzlo. Existuje ich samozrejme veľa a ďalšie pribúdajú. Vybrali sme pre vás, ktorí nemajú príliš prehľad, aspoň pár tipov, aby ste videli, čo všetko už u známeho dánskeho výrobcu vzniklo.

V kategórií 16+, konkrétne v edícií Creator Expert, sa prvýkrát začali objavovať modely, ktoré si bez váhania vystaví na poličke každý, kto má autá aspoň trochu rád. Prvou lastovičkou bol v roku 2008 model klasického VW Beetle v modrej farbe. Stavebnica obsahovala 1626 ks dielikov a Chrobák mal pohyblivé časti. Mohli ste napríklad otvárať jeho dvere, kapotu i kufor. Dnes sa tento model zháňa veľmi ťažko a pozor, nepomýľte si ho s novšou verziou. Tá pôvodná má číslo 10187 a budete radi, ak ju napríklad cez eBay zoženiete za 900 eur. Modernejšia stavebnica Beetla nosí kód 10252 a je o dosť lacnejšia.

V súčasnosti dánska firma vyrába tiež zostavy učené pre „deti“ 18+. Tak by sme si práve z tejto kategórie mohli niečo predstaviť…

 

Predaj na oficiálnej stránke

Nižšie spomenuté modely sú k dispozícii na oficiálnej slovenskej stránke Lega. Stavebnice sa posielajú z centrálneho skladu v Prahe a ich dodanie trvá 2 až 4 pracovné dni. Prvým modelom je klasické Porsche 911 (ročník 1973 – 1979). Tento model meria 35 x 16 x 10 cm (dĺžka x šírka x výška). Cena je 169,99 eur a obsahuje 1458 ks dielikov.

Pre fanúšikov amerických „muscle cars“ sú dostupné hneď dva modely. Chevrolet Camaro Z28 (1968) a klasický Chevrolet Corvette (1968). Obidva modely majú rovnakú výšku a šírku: 10 x 14 cm. Líšia sa v dĺžke, Camaro má 36 cm a Corvette 32 cm. Za Z28 zaplatíte 169,99 eur (počet dielikov 1456 ks) a za Corvette 149,99 eur (1210 ks).

 

V Legu mysleli aj na fanúšikov klasických off-roadov. V ponuke je 3-dverový hráškovo zelený Land Rover Defender 90. Stavebnica obsahuje 2336 dielikov za 239,99 eur. Poskladaný model meria 32 x 16 x 16 cm (dĺžka x šírka x výška). A vozidlo si dokonca môžete postaviť s ľavostranným alebo pravostranným riadením. Na výber máte dieselový alebo benzínový motor a tri rôzne kapoty.

 

 

Mimo oficiálnu stránku

Nasledujúce modely už nie sú k dispozícii na oficiálnej stránke. Môžete si ich však kúpiť v iných obchodoch. Nami uvedené ceny sú z českej webovej stránky, ktorá s Legom spolupracuje, robí vlastné výstavy, ale má tiež vlastnú tvorbu. Ford Mustang GT zo 60. rokov. Cena stavebnice je 154,13 eur s počtom dielikov 1471 ks. Hotový model meria 34 x 14 x 10 cm.

 

Priaznivcov klasiky by mohol potešiť tiež pôvodný Transporter, konkrétne VW T1T2. Sú dostupné, ale len v obmedzených počtoch. T1 sa predáva za 262,46 eur (1334 dielikov) a po poskladaní má dĺžku 30 cm. T2 sa pohybuje v cenovej hladine 250 eur (2207 ks) a v zloženom stave meria 35 x 14 x 15 cm.

 

Priaznivci talianskej značky majú v obmedzenom množstve možnosť kúpiť si klasický Fiat 500 v žltej farbe. Model tohto mestského autíčka sa predáva za 166,63 eur (960 ks) a po zostavení meria 24 x 11 x 11 cm.

 

 

Dánska spoločnosť predáva aj nelicencovaný produkt s názvom Pickup. Jeho cena je približne 154 eur a stavebnica obsahuje 1677 ks. Ide o model pick-upu z 50. rokov minulého storočia a zložený model meria 35 x 14 x 14 cm.

 

Na všetkých spomenutých modeloch môžete otvárať dvere, kapoty či kufor. Land Rover má navyše funkčný navíjak i odpruženie…

 

Zdroje:  Lego





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk