ELEKTROMOBILITA

Škoda po rokoch oživuje akčné verzie Tour! Rodinné SUV môže byť lacnejšie o desiatky tisíc eur

Pamätáte na akčné verzie Tour? V minulosti Škoda týmto spôsobom lákala zákazníkov na výbehové modely za skvelé ceny. Nestabilný trh s elektrickými vozidlami prinútil značku zatraktívniť svoju ponuku dostupnejšími edíciami, a tak po rokoch oživuje prívlastok Tour.

Vydané  Text: 

Ako vieme, elektromobilita sa vstupnou investíciou stále nedokáže vyrovnať bežným spaľovacím modelom. Automobilky však postupne prichádzajú na spôsoby, ako efektívne využiť dostupné štátne dotácie v kombinácii s akčnou výbavou pre základné verzie s malou batériou. Cieľ je jasný – spopularizovať elektrické vozidlá a zvýšiť ich dostupnosť pre široké masy.

Mimoriadne kreatívne k tomu pristúpila automobilka Škoda, ktorá popularizuje novú edíciu Enyaqu Tour prostredníctvom štedrých štátnych dotácií pre podnikateľov. Okrem toho, že základnú cenu znížila na 899 000 Kč s DPH (36 341 €) pre verziu s 55 kWh akumulátorom, vďaka šikovnému spojeniu financovania s odpočtom DPH a uplatnením štátnej dotácie avizuje najnižšiu cenu modelu na úrovni 542 975 Kč, čo v prepočte vychádza len na 21 900 €. Pochopiteľne, zásadný vplyv na propagovanú sumu má štedrá štátna dotácia až vo výške 200 000 Kč (8 000 €), ktorá je však dostupná výhradne pre podnikateľov a živnostníkov v Českej republike.

Žiaľ, na Slovensku sa základná cena elektrického modelu Enyaq stále pohybuje nad hranicou 46 000 € s 62 kWh akumulátorom. Podobnú stratégiu či uvedenie edície Tour aj na náš trh slovenské zastúpenie značky zatiaľ neavizovalo. Môžeme však predpokladať, že s príchodom nových čínskych modelov s čoraz agresívnejšou cenovou politikou budú impulzom pre domáce značky k postupnému znižovaniu cien elektrických modelov.

ČO PONÚKA ENYAQ TOUR

Škoda Enyaq Tour 50 sa ponúka s elektromotorom s výkonom 125 kW a pohonom zadných kolies. Vysokonapäťová batéria s kapacitou 55 kWh (využiteľná kapacita je 52 kWh) umožňuje maximálny dojazd až 375 kilometrov v režime WLTP. Na rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom možno batériu dobiť z 10 na 80 % kapacity za 25 minút, pričom maximálny nabíjací výkon je 145 kW.

Akčný model Tour má bohatú výbavu. Zahŕňa 7 airbagov, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, bezkľúčové zamykanie a štartovanie Kessy, ako aj funkciu walk-away, ktorá automaticky odomkne vozidlo, keď sa vodič s kľúčom priblíži k vozidlu na vzdialenosť menšiu ako 1,5 metra. Rovnakým spôsobom funguje aj samočinné zamykanie, stačí sa od vozidla vzdialiť. Vozidlo je vybavené aj svetelnými a dažďovými senzormi, vyhrievanými prednými sedadlami, trojzónovou klimatizáciou Climatronic, virtuálnym kokpitom, bezdrôtovým nabíjaním telefónu, navigáciou, digitálnym asistentom Laura, prípravou na ťažné zariadenie a množstvom ďalších funkcií. Za príplatok 50 000 Kč si môžete objednať balík Plus, ktorý obsahuje balík Assisted Driving 2.5, predné svetlomety Matrix-LED, zadné svetlá Top LED, elektrické sedadlo vodiča s pamäťou a bedrovou opierkou, zadné bočné airbagy a virtuálny pedál. Nároční zákazníci majú možnosť objednať si balík pre ťahanie a prepravu.

Inzercia

Inzercia

Rozmerovo sa Enyaq Tour 50 nelíši od ostatných modelov Enyaq a poskytuje dostatok priestoru pre päť cestujúcich a ich batožinu. Tento akčný model sa dodáva v dizajne interiéru Loft s ambientným LED osvetlením a poťahmi sedadiel, ktoré kombinujú látku a umelú kožu s povrchovou úpravou pripomínajúcou hliník. Jazdí na 19-palcových zliatinových diskoch Proteus a štandardne je vybavený prednými a zadnými parkovacími senzormi a zadnou parkovacou kamerou. Súčasťou výbavy je aj centrálny 13-palcový dotykový displej spolu s navigáciou a množstvom obľúbených Simply Clever funkcií.

Inzercia


Zdroje:  Škoda CZ




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ