DongFeng M-HERO 917 naživo: Tento nenormálny kus auta môžete mať na B vodičák za 116-tisíc eur aj na Slovensku!

Už na fotografiách vyzerá ohromujúco, no naživo je to celkom iná káva. Z prvej skúsenosti s DongFeng M-Hero 917 odídete ako vo sne.

Off-road schopný jazdiť bokom sa vyrába s benzínovým aj elektrickým pohonom.
Prikladáme kompletné technické údaje aj slovenské ceny
Vydané  Text: 

DongFeng M-Hero 917 je luxusný off-road čínskej automobilky, ktorá si na Slovensku získava čoraz viac priaznivcov. Nie je dôvod sa diviť, pretože automobilka ponúka výhodný pomer ceny k ponúkanej hodnote.

Na tlačovú konferenciu v Prahe automobilka priviezla aj toto prekvapenie, ktoré malo byť pôvodne odhalené až na najbližšom autosalóne.

Ak ste si niekedy povedali, že naživo bolo auto krásne, hoci ste mu na oficiálnych fotografiách nevedeli prísť na chuť, toto môže byť presne ten prípad. Na rozdiel od bežných osobných automobilov má však M-Hero 917 charizmu, ktorú sotva nájdete v Mercedese Triedy G – skôr nám pripomína Hummer.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

DongFeng M-Hero 917 naživo v Prahe, bočný pohľad

Model M-Hero 917 však na rozdiel Hummerov ponúka skutočný luxus, zážitok z moderných technológií a nenormálnych jazdných vlastností.

Zdá sa vám to prehnané? Vedzte, že automobil je popri nevšedne priestrannom interiéri s pravou kožou Nappa a 16 reproduktormi audiosystému Dynaudio Confidene vybavený aj natáčaním zadných kolies až do uhla 10,6 stupňa, vďaka čomu vie v špeciálnom off-roadovom jazdnom režime jazdiť diagonálne.

Moderné technológie v interiéri reprezentuje head-up displej, hlasové ovládanie či digitálne kľúče. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, v strede palubnej dosky je umiestnená veľká 15,6-palcová dotyková obrazovka a svoj vlastný 12,3-palcový displej má k dispozícii aj spolujazdec.

Inzercia

Inzercia

Tento model však ponúka oveľa viac, než len štandardnú výbavu. Nájdete v ňom aj elektricky výsuvné nášľapy pod prahmi s diódovým osvetlením. Pre milovníkov spaľovacieho motora je k dispozícii príplatkový simulovaný zvuk výfuku cez externé reproduktory.

Na strešnom nosiči s nosnosťou 100 kg môžete mať namontovanú výkonnú 60-wattovú diódovú rampu s dosahom až 400 metrov. A pre tých najnáročnejších je v zozname originálneho príslušenstva k dispozícii aj elektrický dron Puzhou S400 s vlastným kamerovým systémom!

DongFeng M-Hero 917 naživo v Prahe, predný pohľad

Z hľadiska techniky pohonu zaujmú elektronicky ovládané 100-percentné uzávierky predného a zadného diferenciálu, virtuálna 100-percentná uzávierka stredového diferenciálu, ktorá zladí otáčky kolies prednej a zadnej nápravy a tiež schopnosť zvládať stúpanie až do 100%, teda so 45-stupňovým uhlom.

Terénnym schopnostiam zodpovedajú aj obrovské off-road pneumatiky a impozantná svetlá výška, ktorá sa nastavuje v rozpätí  230 až 335 mm! Nemenej impozantné sú parametre pohonu: v elektrickej verzii BEV je to 800 kW a 1 400 Nm, zatiaľ čo v benzínovo-elektrickej verzii REV 600 kW a 1 050 kW. Všetky hodnoty sú výrazne nadštandardné.

Slovenské ceny DongFeng M-Hero 917

DongFeng M-Hero 917 sa na Slovensku predáva od 116 583,33 € bez DPH za verziu REV a od 133 250,00 € bez DPH za verziu BEV.

Ceny s DPH sú 139 900,00 EUR za verziu REV a 159 900,00 EUR za verziu REV.Predvádzacie vozidlá modelu M-Hero 917 majú v cene vozidla zahrnutú rozšírenú záruku 2+3 roky alebo 80 000 km, pri objednaní vozidla z výroby je možné dokúpiť rozšírenú záruku na 2+3 roky alebo 100 000 km.

Technické údaje DongFeng M-Hero 917

Výbava BEV REV
Motor 4 E-Motor drive 3 E-Motor drive +1 ICE
Pohon Inteligentný pohon 4 kolies Inteligentný pohon 4 kolies
Typ batérie Ternárna-lítiová Ternárna-lítiová
Kapacita batérie (kWh) 142,7 65,9
Max. výkon motora (kW) 800 600
Max. krútiaci moment (Nm) 1400 1050
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,2 6
Dojazd na el. pohon CLTC (km) 505 200
Dojazd na komb. pohon CLTC (km) 505 1026
DC Rýchlonabíjanie 30 – 80% (min) 47 37
Rozmery dĺžka x šírka x výška (mm) 4987 x 2080 x 1935 4987 x 2080 x 1935
Rázvor(mm) 2950 2950
Rozchod kolies vpredu/vzadu(mm) 1755/1755 1755/1755
Pohotovostná hmotnosť (kg) 3293 3130
Svetlá výška podvozku (mm)
štandard/offroad pozícia
230/335 221/326
Rozpätie nastavovania výšky
podvozku (mm)
150 (- 45 + 105) 150 (- 45 + 105)
Nájazdový uhol vpredu –
štandard/offroad pozícia
31/36,8° 31/36,8°
Nájazdový uhol vzadu –
štandard/offroad pozícia
31/37,5° 31/37,5°
Prejazdový uhol – štandard/offroad
pozícia
19,7/27,9° 19,7/27,9°
Maximálna brodivosť (mm) 900 900
Maximálny uhol stúpania 100% 100%
Minimálny polomer otáčania (m) 5,1  5,1
Objem palivovej nádrže (l) 84
Počet miest na sedenie 5 (2+3) 5 (2+3)

DongFeng M-Hero 917: Všetky fotografie





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.