Prvé elektrické GTI od Volkswagenu príde už čoskoro. Potvrdil to šéf dizajnu značky

Volkswagen sa označenia GTI nevzdáva. Už o pár rokov ho použije vôbec prvýkrát v spojení s elektromobilom.

Elektrické GTI tak otvorí novú éru legendy z roku 1975.
Čo o ňom zatiaľ vieme?
Vydané Text: 

Ikonické označenie GTI je už dlhé roky neodmysliteľnou súčasťou automobilky Volkswagen. S príchodom elektrickej éry sa však so športovými verziami elektromobilov spája skôr akronym GTX. V roku 2026 sa ale po viac ako 50 rokoch od vôbec prvého predstavenia legendárneho Volkswagen Golf Mk.1 GTI, s týmto legendárnym označením spojí prvý elektromobil. Oficiálne potvrdenie priniesol Andreas Mindt, šéf dizajnu značky z Wolfsburgu.

Jasne definovaná štúdia

Automobilka návrat a zachovanie označenia GTI potvrdila už skôr v roku 2023, kedy došlo k svetovej premiére konceptu ID. GTI. Malá štúdia elektromobilu vychádzajúceho z konceptu Volkswagen ID. 2all jasne definovala budúcnosť GTI. Po legendách ako Golf GTI či Golf GTI Clubsport sa tak v roku 2026 dočkáme vôbec prvého elektrického GTI.

Volkswagen ID. GTI Concept otvára novú kapitolu elektrických GTI. Stojí na platforme lacného elektromobilu a obsahuje viacero prvkov z originálneho Golfu GTI

Informácie potvrdil šéf dizajnu Volkswagen na svojom oficiálnom profile na sociálnej sieti Instagram. 18.12.2023 tu totiž zdieľal skice pôvodného Volkswagen Golf GTI spoločne s konceptom ID. GTI s krátkym popisom:

„Golf GTI bol odhalený v roku 1975 na Frankfurt Motor Show s produkciou 5 000 kusov. Do dnešného dňa sme ich predali viac než 2,8-milióna. V roku 2026 predstavíme elektrickú verziu tohto ikonického modelu.“

Je teda jasné, že veľkolepé znovuzrodenie GTI do elektrickej éry prebehne už za necelé 3 roky. Vzhľadom na to, že Mindt zdieľal práve skicu konceptu ID. GTI, môžeme usúdiť, že legendárne označenie sa spojí práve s najlacnejším elektromobilom, na ktorom automobilka aktuálne pracuje.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andreas Mindt (@andreas_mindt_2023)

Čo o koncepte GTI zatiaľ vieme?

Volkswagen ID. GTI, ktorý bol predstavený v septembri počas IAA Mobility v Mníchove, sa spolieha na modulárnu platformu MEB Entry. Ide teda o základný kompletne elektrický podvozok, ktorý však Volkswagen do dnešného dňa nenasadil do sériového modelu. Jeho charakteristickými vlastnosťami sú hlavne pohon prednej nápravy (platforma MEB má primárne poháňanú zadnú nápravu) a batérie s odhadovanou kapacitou 38 alebo 56 kWh.

Samotné GTI si teda pri svojom štarte pravdepodobne ponechá pohon prednej nápravy a jeho cena by nemusela výrazne prekročiť 30-tisíc eur.

Silnou stránkou koncepčného auta ID. 2all má byť práve cenovka na úrovni 25-tisíc euro. Výkonom by elektrické GTI nemuselo vôbec zaostávať za očakávaniami väčšiny fanúšikov značky.

Už počas premiéry spomenutého ID. 2all Volkswagen oznámil, že vrchol ponuky dosiahne až 166 kW. Elektrické GTI by tak teoreticky mohlo dosiahnuť ešte vyšší výkon.

Pripomeňme, že aktuálne najvýkonnejšie sériové GTI na našom trhu – Golf GTI Clubsport – dosahuje až 221 kW, pričom klasický Golf GTI má pod kapotou dvojlitrový benzín s výkonom 180 kW. Elektromobil s týmto označením by sa tak zrejme nemal nechať zahanbiť.

TEST Volkswagen Golf GTI: Týždeň sme jazdili legendu z Wolfsburgu. Je to jej labutia pieseň?





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.