Elektromobil určený na dlhé trasy

Renault Scenic E-Tech je nový rodinný elektromobil s dojazdom 620 km

Francúzi predstavujú Renault Scenic E-Tech. Nová verzia rodinného auta v súlade so súčasnými trendmi už nie je minivan či MPV, ale plnohodnotné a všestranné SUV.

Za 30 minút sa nabije na 2 hodiny jazdy na diaľnici.
Vydané  Text: 

Renault Scenic E-Tech, ktorý mal premiéru na autosalóne IAA Mobility 2023 v Mníchove, je druhým plne elektrickým vozidlom Renaultu v segmente C. Prvým je Megane E-Tech. Megane E-Tech je však hatchback a Scenic je teraz konvenčné SUV stojace na 19- alebo 20-palcových kolesách.

Rozmery auta zvlášť neprekvapujú a napovedajú o tom, že sa budem s autom ľahko parkovať: dĺžka 4,47 m, šírka 1,86 m a výška 1,57 m.

Nová verzia modelu sa navyše stáva kľúčovým predstaviteľom novej generácie elektromobilov Renault. Viac článkov o nových autách nájdete na našej podstránke venovanej značke Renault na Autoviny.sk.

RENAULT SCENIC E-TECH bude v predaji s dvomi veľkosťami batérie a aspoň v dvoch výkonnostných konfiguráciách. Pohon 4×4 však nečakajte (zatiaľ)

Elektromobil na diaľky

Nový Renault Scenic je postavený na platforme CMF-EV vyvinutej Alianciou Renault, Nissan a Mitsubishi.

Inzercia

Batéria umiestnená v podlahe má v základnej verzii kapacitu 60 kWh a pri plnom nabití umožní prejsť vskutku priaznivých 420 km. Ešte pred zopár rokmi by takýto dojazd v elektromobile znel ako mágia.

Výkonnejší variant s kapacitou 87 kWh pritom ponúka dojazd 620 km. Batéria v 87 kWh verzii pozostáva z 12 modulov po 16 článkoch, slabšia 60 kWh verzia obsahuje 12 modulov po 24 článkoch.

Nový Scenic podporuje maximálny nabíjací výkon je 150 kW, pričom platforma aliancie je vybavená štyrmi stupňami rekuperačného brzdenia, ktoré prebieha počas jazdy a teda bez pripojenia do elektrickej siete.

Podľa výpočtov Renaultu sa si za 30 minút nabíjania motorista dopraje dve hodiny jazdy na diaľnici.

Batériové moduly sa dajú jednoducho vymeniť, čo je súčasť dlhodobej stratégie značky Renault a jej koncepcie obehového hospodárstva.

Motor je dostupný v dvoch výkonových variantoch – 125 kW (170 k a 280 Nm) a 160 kW (220 k a 300 Nm), pričom pohon sa prenáša na prednú nápravu.

Slabšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, zatiaľ čo výkonnejšia za 8,4 sekundy.

 

Pohodlný interiér s multifunkčnou lakťovou opierkou

Francúzi uvádzajú, že interiér poskytuje vysoký komfort pasažierov a pôsobivé množstvo priestoru vďaka rovnej podlahe a rázvoru 2,78 metra.

Presklená strecha Solarbay zo skla s nastaviteľnou priehľadnosťou vpustí do kabíny veľa svetla, a tak by sme sa na palube Renaultu mali cítiť skoro luxusne. Napokon, po skúsenostiach s elektrickým Megane tak interiér skutočne hodnotíme.

V kokpite dominujú dva displeje: horizontálna 12,3″ TFT obrazovka na prístrojovej doske (1920 x 720 pixelov) a vertikálna 12″ dotyková obrazovka na stredovej konzole (1250 x 1562 pixelov).

Multimediálny systém OpenR Link s operačným systémom Android Automotive OS 12 funguje ako lepší tablet. Umožňuje prístup na internet a z Google Play možno inštalovať doplnkový softvér, ktorý predtým prešiel autorizáciou pre použitie v automobile.

Rovnako jedinečné majú byť zvuky vydávané autom – postaral sa o ne skladateľ Jean-Michel Jarre.

Batožinový priestor má objem 545 litrov a po sklopení sedadiel sa zväčší na 1670 litrov. Celková úložná kapacita odkladacích priestorov v interiéri je 38,7 litra a dômyselná multifunkčná zadná lakťová opierka zvyšuje komfort na dlhých cestách pre tých, ktorí sedia vzadu.

Renault Scenic E-Tech sa začne predávať v prvej polovici roku 2024

Auto sa bude vyrábať v závode Douai, kde sa model Scenic vyrába od roku 1996.

Až 24 percent materiálov použitých pri výrobe pochádzajú z recyklovaných materiálov a 90 percent hmotnosti nového Scenica E-Tech je recyklovateľnej, uvádza výrobca.

Napokon sa úplne upustilo od používania kože. Na volante bola nahradená zrnitou potiahnutou tkaninou a na sedadlách recyklovanými vláknami.

Vozidlo sa začne predávať v prvej polovici roku 2024 za zatiaľ neupresnené ceny. Keďže pôjde o elektromobil s relatívne výkonnými akumulátormi, očakávame aj vyššie nadobúdacie ceny.

 





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ