Nemecké automobilky sú pesimistické, pokiaľ ide o budúci rast. Ceny áut sa preto majú ďalej zvyšovať.

Medzi najväčšie obavy patria inflačné tlaky, slabá európska ekonomika a silní konkurencia zo strany Tesly, ako aj čínskych automobiliek.

Výrobcovia automobilov vraj zažívajú veľkú neistotu porovnateľnú s prvými dňami vojny na Ukrajine.
Prieskum realizoval mníchovský inštitút Ifo, zverejnený bol v stredu.
Vydané  Text: 

Očakávania nemeckých automobiliek sú najhoršie od finančnej krízy v roku 2008. Táto nálada vzniká v dôsledku inflačných tlakov, slabého hospodárskeho rastu v Európe a silnej konkurencie zo strany Tesly, ako aj čínskych automobiliek, zistil nový prieskum.

Podľa prieskumu mníchovského ekonomického inštitútu Ifo zverejneného v stredu, ako informuje Automotive News Europe, sa výhľad automobiliek vrátane Volkswagenu, Mercedes-Benz a BMW v júni už piaty mesiac po sebe zhoršil, tentokrát na na mínus 56,9 bodu, čo je pokles z mínus 10,3 bodu pred mesiacom. To nie je ďaleko od minima z roku 2008, kedy inštitút Ifo komunikoval mínus 67,8 boda.

Zhoršenie očakávaní nasleduje po náraste globálnych úrokových sadzieb a rastúcom počte varovaní o zisku spoločností. Optimizmus sa dnes preto javí ako naivita a racionálne je počítať s nepriaznivým vývojom komerčného úspechu týchto nemeckých automobiliek.

Niektoré nemecké priemyselné podniky, najmä chemický výrobca Lanxess, v posledných týždňoch obmedzili svoje výhľady z dôvodu vlažného dopytu, pričom viac spoločností má v nadchádzajúcich týždňoch zámer zverejniť finančné výkazy a podrobne popísať svoj pohľad na rok.

Výrobcovia automobilov zažívajú veľkú neistotu porovnateľnú s prvými dňami vojny na Ukrajine,“ povedal Oliver Falck, vedúci strediska Ifo pre priemyselnú organizáciu a nové technológie. Na kompenzáciu plánujú automobilky zvýšiť ceny, najmä prémiových a elektrických modelov vozidiel, povedal.

Nemecký automobilový priemysel zvyšuje produkciu elektrických vozidiel, ale má problémy držať krok s konkurenciou.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Najmä Volkswagen sa v Číne, jej najväčšom trhu, dostal pod výrazný tlak zo strany americkej Tesly a miestnych výrobcov elektrických vozidiel, ako je aj BYD, ktorí začiatkom tohto roka prvýkrát predbehli značku VW v trhových podieloch.

 


Zdroje:  Automotive News Europe








Pokračujte na ďalší príspevok »