Nový Volkswagen Tiguan: Prémiový interiér a úplne nová technika na podvozku

Volkswagen Tiguan tretej generácie vstúpil do finálnej fázy testov. Automobilka o pripravovanej novinke odhalila viaceré zásadné detaily.

Tiguan ponúkne nový podvozok či evolučne pozmenenú platformu MQB.
V ponuke zostanú viaceré obľúbené motorizácie.
Vydané  Text: 

Už o niekoľko mesiacov Volkswagen oficiálne predstaví tretiu generáciu svojho aktuálne napredávanejšieho modelu. Volkswagen Tiguan prinesie širokú paletu vylepšení vrátane úplne nového konceptu interiéru. To však ani zďaleka nie sú všetky zmeny. Nemecký gigant sa totiž rozhodol, že Tiguan posunie opäť na novú úroveň. Využije techniku osvetlenia z Touaregu či špeciálny podvozok na zvýšenie komfortu.

Oficiálne by mal byť nový Volkswagen Tiguan predstavený na jeseň tohto roku. Do predaja by sa tak teoreticky mohol dostať už v prvej polovici roka 2024. Úplne nová generácia celosvetovo úspešného SUV aktuálne, spoločne s novým Passatom, prechádza poslednou fázou testovania.

TEST Volkswagen Tiguan 1.5 TSI evo2 6G: Rozumná voľba s novým motorom poteší najmä cenou.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Čo už vieme?

Nový Volkswagen Tiguan prinesie vo svojej tretej generácii zásadné vylepšenia predovšetkým v oblasti kľúčových technológií. Automobilka v tlačovej správe uvádza, že auto bude postavené na modifikovanej modulárnej platforme MQB evo. Podvozok by mal byť dlhoročnou vrcholnou evolúciu označenia MQB, ktorá sa bude odvíjať od zásadných vylepšení v oblasti komfortu a motorizácií.

Za zmienku určite stojí, že nový Tiguan bude na želanie k dispozícii s prepracovaným elektronicky ovládaným systémom pruženia. Podvozok s označením DCC Pro má špeciálne tlmiče s dvojicou ventilov. Takéto riešenie je dnes známe napríklad pri rely špeciáloch. Jeho primárnym účelom bude zabezpečiť vysoký komfort pre posádku a to aj pri rýchlej jazde na nespevnenom povrchu. Nový model bude navyše štandardne vybavený technikou z aktuálnej generácie Volkswagenu Golf GTI. Hovoríme predovšetkým o elektronickej uzávere diferenciálu XDS a taktiež aj komponentmi na lepšie manažovanie priečnej dynamiky pre tlmiče podvozku DCC Pro. Zmienené vylepšenia tak budú mať dopad aj na ovládateľnosť auta na vozovke.

Jazda po nespevnenom povrchu bude vďaka novému podvozku komfortnejšia.

Klasická ponuka motorizácií

Nová platforma MQB evo okrem vylepšeného podvozku umožní implementovať do vozidla aj najnovšiu ponuku motorizácií. Nebude chýbať mnohými milovaný naftový agregát TDI, vylepšené motory TSI a mild-hybridné eTSI, no predovšetkým úplne nový plug-in hybrid eHybrid. Volkswagen zatiaľ o motoroch viac podrobností neprezradil, no z toho čo vieme, je zrejmé, že nový plug-in hybrid bude postavený na modernizovanom agregáte 1,5 TSI spoločne s efektívnejším elektromotorom a modernejšou batériou.

Elektrický dojazd systému eHybrid by sa tak mal pohybovať na úrovni 100 kilometrov na jedno nabitie. Dôležitou zmenou je aj silnejšie AC nabíjanie či dostupnosť DC nabíjania ako štandard. Predchádzajúce generácie plug-in hybridného pohonu od Volkswagenu sa pritom spoliehali výhradne na pomalšie AC nabíjanie.

Tiguan príde so svetlami s technikou z vlajkovej lode Touareg. K dispozícii tak bude IQ.LIGHT HD Matrix s precíznym vyzerávaním objektov a mnohými zásadnými vylepšeniami.

Nová koncepcia interiéru

Ďalšou zásadnou zmenou oproti aktuálnej generácii, je kompletne nový interiér. Nemení sa pritom len ponuka materiálov, ale najmä jeho koncepcia. Volkswagen navyše vo svojej tlačovej správe nový interiér odhalil v plnej kráse. Už tradične je hlavnou dominantou obrovský displej infotainmentu, ktorý bude mať veľkosť až 15-palcov. Výrazné horizontálne členenie palubnej dosky navyše decentne zakomponováva digitálny prístrojový štít do dekoračného obloženia.

Prístrojový panel príde o svoje tradičné tienidlo a stáva sa tak z neho jednoliaty celok s palubnou doskou. Novinkou je aj umiestnenie voliča prevodovky pod volant. Podobné riešenie už bolo predstavené napríklad vo Volkswagene ID.7. Ak bude chcieť vodič využiť režim „D“, posunie podvolantovú páčku napred. Pri režime „R“ je to zase naopak. Parkovacia brzda „P“ sa následne aktivuje stlačením tlačidla na boku voliča. S týmto riešením navyše súvisí aj fakt, že nový Tiguan bude k dispozícii výhradne s automatickou prevodovkou DSG. Z ponuky tak v budúcnosti vypadne manuál.

Nárast rozmerov bude nepatrný. Zásadne sa však zväčší batožinový priestor. Až o 33 litrov.

Moderné ovládacie prvky

Ako už bolo spomenuté, Volkswagen Tiguan 3. generácie prinesie úplne nový infotainment. Ten bude odvodený od viacerých požiadaviek zákazníkov. Jeho hlavnou výhodou bude jednoduché a intuitívne ovládanie a taktiež možnosť personalizácie. Nový ovládací prvok sa objaví aj na stredovej konzole. Pôjde o kruhový volič s displejom. Na základe aktuálne zvolenej ponuky budete môcť takto ovládať hlasitosť audio sústavy, intenzitu klimatizácie či dokonca náladové osvetlenie.

Volkswagen samozrejme nezabudol ani na komfort posádky. Tiguan tretej generácie tak dostane prémiové sedadlá, ktoré bude v oblasti bedier možné nastaviť až v štyroch osiach. ergoActive sedadlá taktiež prispejú ku komfortu prostredníctvom pneumatických masážnych bodov alebo funkciou sušenia, ktorá kombinuje vyhrievanie a chladenie naraz.

Nová koncepcia interiéru implementuje viaceré požiadavky zákazníkov. Samostatne stojaci 15-palcový displej infotainmentu sľubuje intuitívne ovládanie a možnosti personalizácie.

Volkswagen Tiguan novej generácie

Zásadných zmien sa dočkajú aj svetlá. Tie preberú techniku z vlajkovej lode, Volkswagenu Touareg. Tešiť sa tak môžeme na moderné osvetlenie využívajúce IQ.LIGHT HD matrix technológiu. Nové svetlá umožnia ešte lepšiu prácu so svetelným lúčom a taktiež komunikáciu s ostatnými vozidlami na základe premietania obrazcov na vozovku.

V neposlednom rade Volkswagen poodhalil aj zopár detailov o rozmeroch auta. Dôležitou informáciou je, že Tiguan sa mierne zmení len na dĺžku. Celkovo by mal v tomto rozmere narásť o 3 centimetre. Výška a šírka bude prakticky totožná s aktuálnym vydaním obľúbeného SUV. S miernym nárastom dĺžky je úzko spojený aj podstatný nárast objemu batožinového priestoru. Ten by sa mal medzigeneračne zväčšiť o 33 litrov na kapacitu až 648 litrov. Ďalších informácií o novom Tiguane a taktiež aj pripravovanom Passate sa dočkáme už čoskoro.

VW TAYRON ako náhrada za Tiguan Allspace. Čo o ňom vieme, kedy príde do predaja a koľko bude stáť?





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »