BMW pochovalo svoju legendu M3

Výroba štvrtej generácie legendárneho kupé sa skončila, na záver prichádza limitovaná séria 54 kusov venovaná seriálu pretekov DTM.

Štvrtá generácia legendárneho kupé sa vyrábala od roku 2007. Spolu vzniklo viac ako 40 000 kusov, pre porovnanie z linky zišlo len 10 000 sedanov a 16 000 kabrioletov. Číslo poslednej spomenutej verzie ešte nie je finálne, pretože jej výroba bude pokračovať do septembra.

M3 začalo svoju históriu písať v roku 1986 ešte so štvorvalcovým motorom s objemom 2,3 litra. Potom prišli atmosférické šesťvalce, ktoré v poslednej generácii vystriedal štvorlitrový motor V8 s výkonom 309 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Jeho kvality potvrdila aj medzinárodná porota ankety Motor roka, vo svojej objemovej triede zvíťazil spolu až päťkrát. BMW M3 Coupé sa najlepšie predávalo v USA, Veľkej Británii a Nemecku. Okrem cestnej verzie, ktorej ponuku rozišírilo niekoľko špeciálnych verzií (napr. GTS, 135 kusov) sa M3 predstavila aj v motoristickom športe. Najprv v kategórii GT2, kde najviac vynikla špeciálna verzia art car pre Le Mans 2010 od Jeffa Koonsa. V minulom roku sa s BMW s týmto kupé vrátilo aj do šampionátu DTM, kde hneď v prvej sezóne zobralo všetky tituly (jazdec, tým aj automobilka). Tomuto šampionátu je venovaná aj finálna edícia 54 kusov, ktoré reprezentujú všetky víťazstvá BMW v DTM od roku 1987 do roku 2012.

S napätím očakávaný nástupca sa zrejme predstaví vo Frankfurte. Podľa neoficiálnych informácii by ho mal poháňať benzínový radový šesťvalec s troma turbodúchadlami. Sedan zostane verný označeniu M3, avšak kupé a neskôr aj kabriolet sa presunú do nového radu 4 a teda vznikne M4.

rum