Technické údaje Mini Cooper S Cabrio


Nemecký automobilový koncern prezentuje nový Up! GTI pri slávnom jazere Wörthersee, ktoré je priestorom pravidelného stretávania sa fanúšikov značky od roku 1981. S výkonom motora 85 kW (115 koní) je iba o niečo výkonnejší ako pôvodný Golf GTI MkI z roku 76 (81 kW/110 k), zároveň však menší a vrtkejší. Vozidlo, ktoré výrobca označuje ako koncept, v skutočnosti nie je tak vzdialené reálnej produkcii: začne sa vyrábať už začiatkom budúceho roka.

Iba mierny nárast výkonu možno ospravedlniť a pochopiť, Up! je predsa len iný typ automobilu ako legendárny Golf. V tomto kontexte však vyznieva paradoxne skutočnosť, že zatiaľ čo pôvodný Golf GTI 1976 mal hmotnosť 810 kilogramov, nový Up! GTI ich má 997.

Preplňovaný benzínový agregát 1.0 TSI vyvinie už spomínaný výkon 115 konských síl a krútiaci moment na úrovni maximálne 200 Nm. Práve vďaka nemu sa tonový kompakt rozbehne z nuly na rýchlosť 100 km/h už v priebehu 8,8 sekundy, čo je v porovnaní s vyše 40-ročným Golfom pokrok o 0,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 197 km/h.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Zámerom tohto projektu je predovšetkým upozorniť na historický význam modelov GTI a preniesť ich charakter aj do malého mestského modelu, ktorý bežne nie je orientovaný na výkon a jazdné vlastnosti. Typickým vizuálnym prvkom modelov GTI je tartanový vzor čalúnenia, červené akcenty v exteriéri aj interiéri, po technickej stránke sú tieto vozidlá ľahšie, výkonnejšie a zamerané na športovú jazdu. Up! vo výbave GTI tieto vylepšenia obsiahne tiež a navonok na ne bude upozorňovať logami GTI vzadu, vpredu a aj na obidvoch bokoch.

Volkswagen Up! GTI sa bude v modelovom roku 2018 vyrábať vo farbách typických pre GTI, teda v červenej, bielej, čiernej a aj v striebornej. Automobilka tieto varianty pomenovala „tornado red“, „dark silver“, „pure white“ a „black pearl“. Novinkou bude modrý variant laku, ktorý si vyslúžil názov „costa azul“.

Pre účely GTI variantu malého Up!-u sa kompletne redizajnovali disky kolies. V 17-palcovom rozmere majú nízkoprofilové pneumatiky zliatinové disky s pútavým vzorom šiestich prepojených šesťhranov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Volkwagen vo svojej oficiálnej správe uvádza, že novinka nadväzuje na originál nielen vizuálne, ale aj rovnako dobre jazdí. My si však na hodnotenia počkáme do doby, keď sa nám toto malé GTI-čko dostane do rúk.

Inzercia

Inzercia

Značka7716
ModelCooper
TypS Cabrio
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka3850 mm
Šírka1724 mm
Výška1415 mm
Rázvor2495 mm
Prevádzková hmotnosť1295 kg
Užitočné zaťaženie kg
Objem batožinového priestoru (min.)160 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)731 dm3
Max. výkon141 kW (192 k) kW
Max. výkon pri5000-6000 ot./min
Max. krútiaci moment280 Nm
Max. krútiaci moment pri1250-4600 ot./min
Max. rýchlosť228 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h7,1 s
Palivobenzín
Objem valcov1998 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov7
Kombinovaná spotreba5,5 l/100 km
Emisie CO2126 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.