Aktuality

Toto sa vám páčiť nebude! Štart-stop systém bude v Golfe vypínať motor aj počas jazdy.

Už niekoľko rokov si zvykáme na systém, ktorý síce nikto nechcel, ale každý ho má. Automobilky totiž prišli s tvrdením, že až štvrtinu cesty stojíme buď na križovatkách, alebo v zápche. Pôvodne mal tento prvok ušetriť palivo a zachrániť niekoľko Holanďanov pred utopením, no v realite len rozčuľuje väčšinu vodičov.

Existuje niekoľko faktov proti systému štart-stop. Vo väčšine prípadov sa nižšia spotreba paliva nepotvrdila a pri častom štartovaní sa môže spotreba dokonca mierne zvýšiť. Mohli by sme pokračovať drahšou konštrukciou v podobe prispôsobeného štartéra či odolnejšej batérie.

Onedlho začne platiť nová metodika merania spotreby, ktorá sa bude zameriavať na reálne používanie auta, a tak sa Volkswagen rozhodol znížiť spotrebu aj pri samotnej jazde. Vo Viedni predstavil novú generáciu systému vypínania motora, ktorá nikoho z vás určite nepoteší. Agregát po novom stíchne vždy, keď šofér zloží nohu z plynového pedála, a to až do rýchlosti 130 km/h.

Prví zákazníci si ho budú môcť vyskúšať v ekologicky ladenom Volkswagene Golf BlueMotion. Nedostatok energie počas „plachtenia“ vyriešili malou lítium-iónovou batériou, ktorej úlohou bude napájať spotrebiče na palube vozidla v režime vypnutého motora.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?