Aktuality

Bugatti Chiron chce byť najrýchlejším autom sveta

Medzi najzaujímavejšie novinky na autosalóne v Ženeve určite patrí nástupca modelu Bugatti Veyron. Tak ako tomu bolo pri predchádzajúcich modeloch, aj nový Chiron posúva hranice možného na novú úroveň. Ambícia nového modelu je jasná. Chiron chce byť najrýchlejším produkčným superšportom planéty a podľa technických údajov, za ktoré by sa nemuselo hanbiť nie jedno súkromné lietadlo, má k tomu dobre našliapnuté.

Tvary Chironu naznačujú na spriaznenosť s modelom Veyron. Jeho tak trochu barokové tvary nahradili hrany. Auto teraz pôsobí modernejším a agresívnejším dojmom. Zadnej časti dominuje elegantný 1,6 metra široký LED pás zadných svetlometov.

Bugatti Chiron chce byť najrýchlejším autom sveta

Nové Bugatti možno pôsobí ľahším dojmom, v skutočnosti je však Chiron o 155 kilogramov ťažší ako Veyron a dosahuje celkovú hmotnosť až 1995 kg. Auto narástlo aj do strán (dĺžka +82 mm, šírka +40 mm, výška +53 mm), z čoho profituje hlavne posádka.

Aj napriek tomu, že sa jedná o plnokrvný superšport, Bugatti nezabúda ani na luxus v interiéri. Zákazníkom dopraje špičkový audio systém, WiFi či 31 farebných odtieňov kože. Čerešničkou na torte je tachometer, ktorý končí údajom 500 km/h. Tuto rýchlosť samozrejme nedosiahnete. Auto je totiž obmedzené „len“ na 420 km/h.

Bugatti Chiron chce byť najrýchlejším autom sveta

Okrem konštrukcie, ktorá je tvorená primárne karbónovými materiálmi a ultraľahkými zliatinami, nesie zásluhu na maximálnej rýchlosti hlavne motor. V objeme ôsmych litrov znie symfónia 16 valcov, ktoré s pomocou štyroch turbodúchadiel dokážu vyvinúť až 1 479 koní a 1 600 Nm krútiaceho momentu už od 2 000 otáčok za minútu. To je o takmer 300 koní viac ako pri Bugatti Veyron! Aj vďaka tomu dokáže Chiron pokoriť stokilometrovú hranicu za 2,9 sekundy.

Bugatti Chiron chce byť najrýchlejším autom sveta

Za astronomickú môžeme považovať aj cenu vozidla, ktorá je určená na 2,4 milióna eur. Aj napriek vysokej cene je o auto pomerne veľký záujem a už sa registrovalo vyše 170 záujemcov so zlatou kreditkou v peňaženke, ktorí museli zložiť zálohu aspoň 200 000 eur. Bugatti plánuje celkovo vyrobiť 500 exemplárov tohto modelu.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie