Jazda: Mazda 5

Mazda 5 prešla generačnou obmenou. Okrem atraktívneho dizajnu dostala aj niekoľko technických noviniek, ktoré by mali zaručiť zaujímavé čísla predaja.
Vydané  Text: 
Hra na emócie Mazda 5 doteraz patrila medzi autá, ktoré sa zameriavali najmä dynamickejšie zameraných otcov rodín a nová generácia na tom nič nechce meniť. Nasledovníčka stavia na tomto odkaze a rozvíja ho do nových rozmerov. Dizajn preberá najlepšie prvky japonskej dizajnérskej školy a pod názvom Nagare prináša na boky karosérie zaujímavé víry, inšpirované prúdením vzduchu a vody vo voľnej prírode. Vďaka tomuto prístupu sa Mazda 5 radí, až na ťažkopádne pôsobiacu zadnú časť vozidla, k najkrajším autám v segmente. Mazda 5 si zachovala posuvné dvere, čo jej dáva výhodu pri tesnom parkovaní. Interiér prešiel kompletnou zmenou v duchu aktuálnych modelov. Nechýbajú odkladacie priestory v palubnej doske, displej palubného počítača orientovaný na vodiča, pribudli lakťové opierky na zadných vonkajších sedadlách a zadné sedadlá sa pýšia vylepšeným systémom Karakuri, ktorý kombinuje stredné sedadlo, alebo odkladací priestor medzi dvoma samostatnými zadnými sedadlami. Napriek nesporným kvalitám má Mazda 5 aj niekoľko nedostatkov, ktoré vyplývajú z jej japonskej duše. Patrí medzi ne na európske pomery nízko ukotvená palubná doska, nízke operadlá zadných sedadiel či absencia trojitého blikania smeroviek. Niekomu to môže prekážať, iný si to vďaka telesným rozmerom ani nevšimne. Mazdu 5 s novým dvojlitrovým benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva a systémom i-stop sme prehnali po cestách a musíme povedať, že jazdné vlastnosti, až na slabšie brzdy, patria do výkladnej skrine segmentu. Presne reaguje na pokyny volantu, v zákrutách sa napriek vyššiemu ťažisku nakláňa iba minimálne a konštruktérom sa podarilo naplno aplikovať snahy o lineárne nástupy ťahu motora, bŕzd aj riadenia. Mrzí nás, že auto príde zo začiatku iba s benzínovými motormi s objemami 1,8 a 2 litre. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor so systémom common rail sa objaví začiatkom budúceho roka. O cene zatiaľ vieme iba to, že sa nebude veľmi líšiť od súčasnej generácie. Objednávky na rodinné auto môžete uzatvárať od septembra tohto roka. Autor: Martin Šebesta Foto: Mazda








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.