Bezpečnostné laboratórium Volvo

Automobilka Volvo si v tomto roku pripomína desiate výročie založenia vlastného bezpečnostného laboratória. V prvom desaťročí činnosti uskutočnilo takmer 3 000 nárazových testov so skutočnými vozidlami.
Vydané  Text: 
Centrum na výskum bezpečnosti slávnostne otváral v meste Torslanda švédsky kráľ Carl XVI Gustaf v roku 2000. Vtedy patrilo k najmodernejším zariadeniam svojho druhu v automobilovom priemysle. Na tomto fakte sa mnoho nezmenilo ani dnes. Volvo vďaka kontinuálnej implementácii prístrojového vybavenia a nových testovacích metód udržalo úroveň na svetovej úrovni. Najnovšou technológiou je sústava digitálnych vysokorýchlostných kamier, ktoré dokážu urobiť až 200 000 záberov za sekundu. „Nové kamery nám dávajú výnimočnú možnosť študovať priebeh kolízie až do najmenších detailov. Navyše používame niekoľko miniatúrnych kamier nainštalovaných vo vozidle aby sme zachytili čo sa odohráva počas nehody s rozličnými kľúčovými komponentmi vozidla,“ vysvetlil Thomas Broberg, hlavný bezpečnostný expert spoločnosti. Laboratóriu je vybavené jednou pevnou a jednou pohyblivou dráhou pre nárazové testy. Druhá sa dá nastavovať v uhle od 0 do 90 stupňov. To umožňuje uskutočniť rozličné testy od čelného nárazu cez bočný až po náraz dvoch vozidiel približujúcich sa v rozličnom uhle rozdielnou rýchlosťou. Testovať sa dá i predchádzanie nehode a zmierňovanie jej následkov. Kapacita centra je projektovaná na vyše 400 nárazov za rok. Niektoré dráhy sa stretávajú nad kanálom hlbokým šesť metrov, kde sa na filmovanie nárazu zospodu využíva priehľadné plexisklo. Nárazový, pevný blok laboratória má hmotnosť 850 ton a pohybuje sa pomocou vzduchových vankúšov. Okrem neho je v laboratóriu približne 20 ďalších statických i pohyblivých bariér. Okrem zamestnancov sa na testoch podieľa aj tím približne 100 nemých, no o to dôležitejších spolupracovníkov – testovacích figurín mužov, žien a detí rôzneho veku i vzrastu. „Riziko nehody alebo zranenia pri nehode v našich najnovších modeloch sa zmenšilo na polovicu v porovnaní s automobilmi Volvo zo 70. rokov dvadsiateho storočia. Kontinuálne robíme ďalšie kroky smerom k našej vízii, aby od roku 2020 nikto nezahynul, alebo nebol vážne zranený v novom automobile Volvo. Naše bezpečnostné laboratórium pri tom hrá kľúčovú rolu,“ napokon dodáva Thomas Broberg.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.