V. AZ pneu AutoSlalom HELL Energy 2010 – Veľké finále

Prvú polovicu naplno rozgúľanej sezóny seriálu AZ pneu AutoSlalom zavŕšili preteky V. AZ pneu AutoSlalom HELL Energy. Konali sa na známej a tretej najobľúbenejšej trati v areáli fabriky Matador Púchov.
Vydané  Text: 
Jeden z najvhodnejších ringov pre tento druh motoršportu na Slovensku ponúka jednosmernú, no jazdecky náročnú trať. Dobrá je hneď pre viacero dôvodov. Povrch je prakticky všade superkvalitný, hladký asfalt, s nadpriemernou priľnavosťou aj za mokra. Aréna je prehľadná, má vhodné divácke miesta a diváci sú na bezpečných miestach. Na pohľad jednoduchá jednosmerná trať dlhá 1 200 m je štýlom kombináciou malého letiska a motokárovej dráhy. A práve to ju robí náročnejšou než sa na pohľad zdá. Dá sa tu letieť skutočne rýchlo, no zároveň ľahko prepáliť správny bod brzdenia, či zatočenia. Hlavne pilotov výkonnejších áut so zadným pohonom dokáže potrápiť, lebo na viacerých miestach sa autá berú bokom viac než je pre autoslalom vhodné. Šokujúco studený začiatok leta 2010 poznačil aj tieto preteky. V druhej polovici júna, tesne pred slnovratom, by už každý logicky očakával teploty cez deň slušne nad 30 stupňov a ťažké lepkavé noci s horúcim vzduchom, asfaltom a teplou vodou. Napísať, že realitou je presný opak by bolo ťažké preháňanie. Nesneží, nemrzne. Našťastie. Ale neustále prší… Počasie je vrtkavé. To čo robí hospodárom starosti je pre jazdcov lotéria. Teda hlavne pre tých, ktorí sa rozhodli jazdiť AutoSlalom na slikoch a nevedia či dať auto na suché, alebo mokré pneu. Spočiatku to počas tréningov vyzeralo tak, že optimálnou voľbou budú mokré pneu. Ale už počas prvých ostrých jázd sa obloha vyčistila a neustály vietor i časté prejazdy trať prekvapivo rýchlo vysušili. Teplote tesne nad 20 stupňov sa najviac tešila technika. Potrápené mašiny dokázali rýchlejšie schladiť nie len prehriate motory, ale aj brzdy a vyvetrať rozhorúčené interiéry. Nakoniec sa vlastne ukázalo, že lepšie počasie pre preteky si nik nemohol želať. Znova sa potvrdilo, že všetci predregistrovaní, ktorí sa pretekov pre obavy z počasia nezúčastnili môžu teraz len smutne obzerať mimoriadne vydarenú fotogalériu a video. Štartovné pole ešte deň pred pretekmi totiž evidovalo takmer 100 jazdcov. Na štart sa ich nakoniec postavilo len 79. O to skôr však podujatie skončilo. Vyhlasovanie výsledkov prebehlo presne o 16h. Výsledné poradia skupín zaznamenali viacero prekvapení. Pozrite na najväčšie z nich: Najmenšiu kategóriu S1 do 1 400 ccm bezkonkurenčne ovládli dva Fiaty 127. Na jednom sa striedali dvaja jazdci Rasťo Šimon a Viliam Zmeták a druhý riadil nepravidelný, no úspešný slalomár Peter Daniel. Títo traja odsunuli nekorunovaného kráľa tejto kategórie Michala Sliviaka na Opeli Corsa 1,4 16V na 4. miesto. Za zmienku však stoja i ďalšie umiestnenia. Prekvapivé 5. miesto Adama Čaneckého, ktorý s nekompromisne porobenou konkurenciou drží krok s celkom sériovým Suzuki Swift 1,3 GS. Znova spomínaný Vašo Faltus, ktorý nie práve najľahšie, no asi najkrajšie malé auto pretekov Alfa Romeo MiTo doviedol do cieľa na 6. mieste. A Pavol Poluch. Ten prvé preteky s Fordom Fiesta ukončil na skvelom 7. mieste! Kategórii S2 do 1 600 ccm kraľovali Citroeny Saxo VTS. Úžasnú „kompletku“ od 1. po 7. miesto pretŕhol len 2. miestom skvelý výkon Mira Baláža na Renaulte Twingo RS na slikoch a superľahkých diskoch. Jednomiestne poradie v tejto kategórii uzatvárali 8. a 9. miestom dvaja bojovníci na športových Suzuki. Na vrchol sa v S2 prebojoval Ivan Konečný, a 3. miesto bolo pódiovou premiérou niekdajšieho dvorného fotografa Lukáša Viciana. V skupine S3 do 2 000 ccm bolo na vrchole prakticky všetko po starom. Prvé dve miesta obsadili matadori tohto motoršportu z Moravy na Peugeote 205 GTi, páni Červenka a Ušela. Tretie miesto na bedni si znova uchmatol Miro Tichý na Nissane 100NX, len o pol sekundy pred Vladom Okalim na Renaulte Clio Sport. Tonda Červenka sa zároveň postaral o zlepšenie vlastného rekordu trate o čosi vyše pol sekundy na 1:09,193 min. Vrcholnú triedu S4 nad 2 litre si znova podmanil Aleš Hreha na Honde S2000, ktorý sa celý deň naťahoval s Tondom o rekord trate. 2. a 3. miesto si podelili chalani z Moravy, na supervýkonných štvrokolkách. Jindra Cetkovský na Subaru Impreza GT a najstarší slalomár Luděk Rujbr (70r) na Lanceri Evo X. 4. miesto obsadil Peter Florek na Impreze Sti a na 5. skončil prekvapivo Marek Puterka na urobenom Fiate Punto turbo. Piate podujatie sezóny bolo zároveň vyvrcholením značkového pohára Suzuki Cup. Pri tejto príležitosti sa hlavne vďaka Suzuki Swift Clubu na trati objavil rekordný počet áut tejto značky. Spolu ich tu bolo až 11, čo z celkového počtu štartujúcich áut predstavuje takmer 15 %. Tento rekord už nebude len tak ľahké prekonať… Počnúc II. polovicou sezóny sa za podpory Škoda-Auto Slovensko otvára v rámciu seriálu AZ pneu AutoSlalom nový značkový pohár Škoda Cup pre všetkých majiteľov áut tejto značky. **Výsledky 19.06.2010 – skúšobné dráhy Púchov:** **kategória S1 – 1400 ccm** št. č. 156 – Peter DANIEL – FIAT 127 – 2:27.785 št. č. 727 – Viliam ZMETAK – FIAT 127 – 2:29.217 št. č. 731 – Rastislav ŠIMON – FIAT 127 – 2:29.263 **kategória S2 – 1 600 ccm** št. č. 149 – Ivan KONEČNÝ – Citroen Saxo VTS – 2:27.667 št. č. 008 – Miro BALÁŽ – Renault Twingo RS-Cup – 2:28.681 št. č. 002 – Lukáš VICIAN – Citroen Saxo VTS – 2:29.293 **kategória S3 – 2 000 ccm** št. č. 777 – Tonda ČERVENKA – Peugeot 205 GTI – 2:18.749 št. č. 020 – Jaroslav UŠELA – Peugeot 205 GTI – 2:22.394 št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan 100NX GTI – 2:25.891 **kategória S4 + 2 000 ccm** št. č. 906 – Aleš HREHA – Honda S2000 AP2 – 2:19.306 št. č 116 – Jindra CETKOVSKÝ – Subaru Impreza GT – 2:26.524 št. č. 101 – Luděk RUJBR – Mitsubishi Lancer EVO X – 2:32.221 **kategória D – dámy** št. č. 021 – Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen Saxo VTS – 2:30.810 št. č. 999 – Květa DOLÁKOVÁ – Subaru Impreza Sti – 2:44.825 št. č. 044 – Jana ŠUCHOVÁ – Suzuki Swift GTi – 2:48.062 **kategória SUZUKI CUP** št. č. 028 – Martin ŠRAGA – Suzuki Swift Sport – 2:31.432 št. č. 045 – Dušan CHRENKO – Suzuki Ignis Sport – 2:33.122 št. č. 088 – Adam ČANECKÝ – Suzuki Swift – 2:38.833








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.