Ktoré auto by malo najviac porúch?

Které auto je to najhoršie? Také, ktoré má najporuchovejšie súčiastky zo všetkých. Naštastie žiadne také neexistuje.
Vydané  Text: 

Britská poisťovňa Warranty Direct zostavila zaujímavú štatistiku. Táto spoločnosť ponúka [poistenie servisných nákladov](https://www.union.sk/havarijne-poistenie-online), ktoré potom hradí za svojich klientov. Dá sa povedať, že nikto iný nemá lepší prehľad o tom, čo sa na ktorom aute kazí a koľko stoja opravy. Výsledkom myšlienkového experimentu je auto zostavené z tých najproblémovejších súčiastok. Taký automobil by mal: motor z predchádzajúceho BMW M5 poloosi a zavesenie kolies z Audi RS 6 prevodovku z predchádzajúceho Jeepu Grand Cherokee elektroinštaláciu z Mercedesu-Benz triedy R brzdy z Fiatu Multipla klimatizáciu z prvého Seatu Alhambra riadenie z Chrysleru 300C Firemné štatistiky ukazujú, že 40% áut potrebuje aspoň raz ročne do servisu na opravu. Priemerná cena jednej takejto návštevy je 350 libier, teda asi 440 eur. Existujú ale aj servisné zásahy, ktoré sú stokrát drahšie než tento priemer. Existujú aj autá, ktoré potrebujú na zdvihák kvôli niektorým dielom nezvyčajne často. Tri z desiatich Mercedesov triedy R ročne postihne porucha elektroinštalácie, každý štvrtý Fiat Multipla má počas 12 mesiacov problémy s brzdami, rovnako časté sú aj poruchy motorov v BMW M5. Každému desiatemu Jeepu Grand Cherokee sa raz za rok pokazí prevodovka, 10-percentná je tiež pravdepodobnosť závady riadenia na Chrysleri 300C a 40% všetkých Audi RS 6 potrebuje každý rok opraviť niečo na podvozku. Auto, ktoré by spojilo menované diely, by bolo čo do spoľahlivosti skutočnou nočnou morou. Patrí sa však dodať, že v mnohých prípadoch nutnosť často jazdiť do servisu pramenia skôr zo spôsobu používania ako konštrukčných chýb.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.