Norma EURO7 môže autopriemysel zničiť! Automobilky musia garantovať nízke emisie počas 10 rokov alebo 200-tisíc kilometrov

Nový prezident ACEA Luca de Meo opäť bil na poplach ohľadom emisných noriem Euro 7. Teraz sa k nemu pridal aj podpredseda dozornej rady Mercedes-Benz Group AG, obáva sa o budúcnosť tisícok pracovných miest v Mercedes-Benze.

Vydané  Text: 

* **Nový prezident ACEA Luca de Meo opäť bil na poplach ohľadom emisných noriem Euro 7.**
* **Teraz sa k nemu pridal aj podpredseda dozornej rady Mercedes-Benz Group AG, obáva sa o budúcnosť tisícok pracovných miest v Mercedes-Benze.**
* **Nové automobily budú musieť spĺňať nové normy dvakrát dlhšie ako tie staršie.**

Plán Európskej únie zahŕňa zavedenie nových emisných noriem známych ako **EURO 7 pre osobné automobily** už v roku 2025, teda o dva roky.

Pre zákazníkov to znamená, že budú kupovať nové automobily s menšími lokálnymi emisiami, zároveň je to pre výrobcov motorov a automobilov **veľká technologická výzva**. Zmenia sa totiž nielen nároky na samotné lokálne emisie, ale aj časový horizont, počas ktorého bude musieť výrobca tieto nominálne hodnoty garantovať.

Okrem iného by to malo znížiť emisie dusíka, no **od roku 2025 sa budú preverovať už aj emisie jemného prachu z bŕzd a pneumatík**. Ten má byť podľa niektorých hodnotení zdraviu ešte škodlivejší, ako samotné výfukové emisie.

Autá navyše musia byť schopné spĺňať emisné požiadavky **dlhšie ako kedykoľvek v histórii**. V súčasnosti musí nové auto spĺňať normu päť rokov a 100 000 kilometrov, v rámci normy EURO 7 to bude **10 rokov a 200 000 kilometrov**.

**Luca de Meo**, prezident Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA), nedávno varoval, že očakáva ďalekosiahle negatívne dôsledky pre európsky automobilový priemysel. **Ergun Lümali**, šéf podnikovej rady Mercedesu, súhlasí, ako informuje holandský denník AutoWeek ([zdroj](https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mercedes-euro-7-norm-bedreigt-duizenden-banen/)).

Podľa Lümaliho Mercedes podporuje samotnú normu Euro 7, nie však časový rámec, v ktorom bude zavedená. Tvrdí, že prichádza príliš skoro.

„**Termín spustenia je nereálny a nezodpovedá transformácii fabrík**,“ povedal Lümali podľa DPA . Má tým na mysli, že spaľovací motor ako taký bude musieť kvôli Euro 7 opustiť hru skôr, pretože emisná norma si vyžaduje investície, ktoré sa už neoplatia, nemožno očakávať ich návratnosť.

Mercedes-Benz zároveň ešte nie je pripravený naplno prejsť na elektrický dojazd, hoci v súčasnosti patrí k jednoznačným lídrom vo vývoji technológií trakčných akumulátorov aj v otázke dojazdu elektromobilov. Napríklad luxusný EQS od značky Mercedes-EQ dokáže na jedno nabitie prejsť štandardizovaných 770 kilometrov, čo je viac ako mnohé bežné automobily s úsporným benzínovým motorom.

V dôsledku toho sú v Mercedese podľa Lümaliho ohrozené tisíce pracovných miest.


Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS

Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.