Norma EURO7 môže autopriemysel zničiť! Automobilky musia garantovať nízke emisie počas 10 rokov alebo 200-tisíc kilometrov

Nový prezident ACEA Luca de Meo opäť bil na poplach ohľadom emisných noriem Euro 7. Teraz sa k nemu pridal aj podpredseda dozornej rady Mercedes-Benz Group AG, obáva sa o budúcnosť tisícok pracovných miest v Mercedes-Benze.

Vydané  Text: 

* **Nový prezident ACEA Luca de Meo opäť bil na poplach ohľadom emisných noriem Euro 7.**
* **Teraz sa k nemu pridal aj podpredseda dozornej rady Mercedes-Benz Group AG, obáva sa o budúcnosť tisícok pracovných miest v Mercedes-Benze.**
* **Nové automobily budú musieť spĺňať nové normy dvakrát dlhšie ako tie staršie.**

Plán Európskej únie zahŕňa zavedenie nových emisných noriem známych ako **EURO 7 pre osobné automobily** už v roku 2025, teda o dva roky.

Pre zákazníkov to znamená, že budú kupovať nové automobily s menšími lokálnymi emisiami, zároveň je to pre výrobcov motorov a automobilov **veľká technologická výzva**. Zmenia sa totiž nielen nároky na samotné lokálne emisie, ale aj časový horizont, počas ktorého bude musieť výrobca tieto nominálne hodnoty garantovať.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Okrem iného by to malo znížiť emisie dusíka, no **od roku 2025 sa budú preverovať už aj emisie jemného prachu z bŕzd a pneumatík**. Ten má byť podľa niektorých hodnotení zdraviu ešte škodlivejší, ako samotné výfukové emisie.

Autá navyše musia byť schopné spĺňať emisné požiadavky **dlhšie ako kedykoľvek v histórii**. V súčasnosti musí nové auto spĺňať normu päť rokov a 100 000 kilometrov, v rámci normy EURO 7 to bude **10 rokov a 200 000 kilometrov**.

**Luca de Meo**, prezident Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA), nedávno varoval, že očakáva ďalekosiahle negatívne dôsledky pre európsky automobilový priemysel. **Ergun Lümali**, šéf podnikovej rady Mercedesu, súhlasí, ako informuje holandský denník AutoWeek ([zdroj](https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mercedes-euro-7-norm-bedreigt-duizenden-banen/)).

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Podľa Lümaliho Mercedes podporuje samotnú normu Euro 7, nie však časový rámec, v ktorom bude zavedená. Tvrdí, že prichádza príliš skoro.

„**Termín spustenia je nereálny a nezodpovedá transformácii fabrík**,“ povedal Lümali podľa DPA . Má tým na mysli, že spaľovací motor ako taký bude musieť kvôli Euro 7 opustiť hru skôr, pretože emisná norma si vyžaduje investície, ktoré sa už neoplatia, nemožno očakávať ich návratnosť.

Inzercia

Inzercia

Mercedes-Benz zároveň ešte nie je pripravený naplno prejsť na elektrický dojazd, hoci v súčasnosti patrí k jednoznačným lídrom vo vývoji technológií trakčných akumulátorov aj v otázke dojazdu elektromobilov. Napríklad luxusný EQS od značky Mercedes-EQ dokáže na jedno nabitie prejsť štandardizovaných 770 kilometrov, čo je viac ako mnohé bežné automobily s úsporným benzínovým motorom.

V dôsledku toho sú v Mercedese podľa Lümaliho ohrozené tisíce pracovných miest.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Zdroje: AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.