Aktuality

auto motor a šport oslavuje 30 rokov a zavádza výpočet ročných nákladov na prevádzku áut

auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
  • auto motor a šport č. 2/2023 je v predaji od pondelka 23.1.2023.
  • Obsahuje 136 strán za nezmenenú cenu 3,60 €.
  • Pri online verzii ušetríte polovicu ceny, pozrite sa na našu ponuku digitálneho predplatného auto motor a šport.

Inovácie sú kľúč k udržateľnosti

Nielen internetové magazíny a denníky, ale aj tlačené časopisy musia neustále prechádzať vývojom a prinášať na trh inovácie. Stále platí nadčasový poznatok Claytona Christensena, autora knihy Dilema inovátora a teórie tzv. prevratných inovácií, ktorý poukazuje na dva typy úspešných spoločností: tie, ktoré inovujú priebežne, a tie, ktoré prichádzajú s radikálnymi novotami. Zdá sa, že ideálne je osvojiť si obidva tieto prístupy, pretože iba tak si môže firma zabezpečiť udržateľnosť.

Časopis auto motor a šport si osvojil zvyk modernizovať za vlastný a teraz oslavuje už 30. výročie pôsobenia na trhu. Prekonal aj také zmeny, ktoré možno považovať za „prevratné“ v zmysle uvedenom vyššie. Tak napríklad ako prvý zaviedol farebnú tlač, novú koncepciu obsahu, dokonca postupné zmeny samotného názvu.

V čase, keď sa slovenský internet ešte len rozbiehal, vznikol spin-off projekt Autoviny.sk (máj 2007), aby sa o desať rokov neskôr zaradil k najčítanejším motoristickým online denníkom na Slovensku. Už dávno to nie je iba o automobilových novinkách a testoch, čitateľská základňa sa v podstatnej miere rozšírila na účastníkov dopravy ako takej - aj v tomto môžeme pozorovať aktívne prispôsobovanie sa trhu v reálnom čase.

Časopis auto motor a šport teraz vychádza vo svojom februárovom vydaní, na ktorého titulke nájdete tri významné pútače: nový Volkswagen Amarok, avízo na porovnávací test kompaktných SUV a pripomienku už 30. výročia pôsobenia média na slovenskom trhu. Inováciou, s ktorou auto motor a šport prichádza tentokrát, je zavedenie výpočtu ročných prevádzkových nákladov na vybrané testované vozidlá. Počítame, že počas jedného roka priemerný motorista najazdí 15-tisíc kilometrov a zaujímajú nás náklady na palivo, poistenie i náklady na pneumatiky. Čitateľ tak v zrozumiteľnej a štandardizovanej forme získa hodnotnú informáciu, ktorú spomedzi motoristických časopisov ponúka iba náš titul.

História auto motor a šport na Slovensku: zmenilo sa veľa, aj názov

Začiatkom 90. rokov dvadsiateho storočia sa začala meniť aj situácia na trhu motoristických médií. Jediný slovenský motoristický časopis, dvojtýždenník vychádzajúci od roku 1970, už bol svojou koncepciou prekonaný a dramaticky strácal čitateľov. Objavili sa prvé konkurenčné časopisy a noviny, aj keď niektoré z nich neskôr zanikli. To bolo obdobie, keď sa po ročnej príprave zrodil (prvý) AUTO magazín. Jeho zakladateľ a vydavateľ PhDr. Ján Korecký, dlhoročný motoristický novinár a autor viacerých kníh z oblasti automobilového športu, zvolil úplne odlišnú koncepciu ako ostatní vydavatelia. Nový magazín mal byť ako prvý motoristický časopis plnofarebný a na kvalitnom papieri, aby dokázal čitateľom sprostredkovať celú fascináciu sveta automobilov. V tom čase bolo ešte bežné, že časopisy mali iba časť farebnú a najmenej polovica strán bola ešte stále čierno-biela. Vydavateľ mal od začiatku ambíciu priniesť čitateľom iba to najčerstvejšie a najzaujímavejšie, preto zložil redakciu zo skúsených odborníkov a nadviazal licenčnú spoluprácu s Motor Presse Stuttgart – vtedy najväčším motoristickým vydavateľstvom v Európe. Táto medzinárodná spolupráca umožnila redaktorom účasť na prezentáciách nových modelov a prístup k testovacím vozidlám, ktoré pre ešte neexistujúce zastúpenia výrobcov Slovensko vtedy obchádzali, a tak sprostredkovať čitateľom často jedinečné informácie v predinternetovej dobe. AUTO magazín začal vychádzať ako dvojmesačník s premenlivým rozsahom 80 – 112 strán, no už na jeseň 1993 prešiel na mesačnú periodicitu s rozsahom 64 strán. Na žiadosť nemeckého partnera, ktorý vo svojej českej dcérskej spoločnosti vydával titul s rovnakým názvom – pričom obidva časopisy sa predávali v obidvoch štátoch, vtedy z názvu zmizlo slovo magazín. Neskôr nemecký partner vstúpil do slovenského vydavateľstva aj kapitálovo, postupne odkúpil podiely od zakladateľov, až sa stal 100-percentným vlastníkom. Súčasne sa začal proces postupného rebrandingu a od jesene 1998 sa mesačník definitívne premenoval na auto motor a šport. Ďalšia významná zmena sa uskutočnila v roku 2015, keď nemecké vydavateľstvo prijalo novú stratégiu svojho pôsobenia v zahraničí. Stiahlo sa zo všetkých svojich dcérskych spoločností v Európe s tým, že už bude do zahraničia iba poskytovať vydavateľské licencie, čím si zabezpečilo trvalé príjmy bez podnikateľského rizika. Naše vydavateľstvo Motor Media CS odvtedy pokračuje v ceste nastúpenej v roku 1993 ako nezávislá spoločnosť s jediným slovenským vlastníkom.

Vyberáme z obsahu februárového vydania:

auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023
auto motor a šport č. 2/2023

Kompletný obsah auto motor a šport č. 2/2023:

JAZDY A TESTY

  • 26 VW Amarok vzniká zo spolupráce s Fordom a pochádza z Južnej Afriky.
  • 30 Lexus RX ponúka tri verzie a každá má úplne iný charakter. Ktorá bude vaša?
  • 32 Toyota bZ4X sa na slovenskom trhu predstavila nanajvýš odvážne.
  • 34 Malé mestské SUV si to rozdali v súboji rôznych druhov pohonu.
  • 44 Mercedes-Benz GLC prichádza, aby potvrdil korunu najpredávanejšieho modelu.
  • 48 Toyota Supra dostala manuálnu prevodovku. To je niečo, čo chcete zažiť!
  • 52 BMW 320d a ešte aj vo verzii kombi. Povedzte, ktorú úlohu nedokáže splniť?
  • 54 Cupra Born, prvý elektrický model španielskej automobilky, konečne u nás!
  • 56 Donfeng Glory 500 predstavuje ďalší dôkaz, že čínske autá treba brať vážne.
  • 58 Kia Picanto posúva pohľad na najmenšie mestské autá do nových sfér.
  • 60 Suzuki S-Cross si u nás otvára svoj účet dlhodobo testovaného vozidla.
  • 64 Škoda Octavia sa vo verzii Sportline môže pochváliť aj štvorkolkou.

PREDSTAVUJEME

  • 16 Novinky 2023 predstavujú autá, ktoré prídu tento rok aj s kalendárom.

ROZHOVOR

  • 72 Robert Ševčík nám odhalil budúcnosť značiek koncernu Stellantis u nás.

SERVIS

  • 66 Technika motorov SsangYong približuje, čo poháňa kórejské autá.
  • 68 Popredajné služby zahŕňajú mnoho výhod, ktoré treba využiť naplno.
  • 74 Technika skrytá za aerodynamikou prináša veľa praktických výhod.
  • 80 Ceny nabíjania ukazujú v porovnaní s tankovaním šokujúce výsledky.
  • 82 Tabuľky s evidenčnými číslami prinášajú nové možnosti pre kreativitu.
  • 84 Automobilový priemysel v Európe naberá smer, ktorý nemusí byť vhodný.
  • 86 Honda Accord sa ako jazdené vozidlo ukazuje vo veľmi dobrom svetle.

LIFESTYLE

  • 94 Piaggio MP3 si robí nároky na ovládnutie mestských ulíc. A nielen tých.
  • 96 Škoda Enyaq RS iV nám robila spoločnosť pri cestovaní po Andalúzii.
  • 102 Kvíz preverí vaše vedomosti o autách a svete s nimi spojenom.
  • 104 VW Golf dnes patrí medzi ikony, no ako sme ho videli pred 30 rokmi?

ŠPORT

  • 110 Rely Dakar ponúkla fascinujúce púštne dobrodružstvo so slovenskou účasťou.

FASCINÁCIA

  • 114 Najzaujímavejšie testy roku 2022 predstavia autá, ktoré nás najviac oslovili.

RUBRIKY

  • 6 Editoriál
  • 8 Zahrievacie kolo
  • 108 Tiráž
  • 120 Pripravujeme
  • 122 Autá v číslach
Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie