Sony sa spojilo s Hondou a vytvorili značku Afeela. Prvé auto obsahuje až 45 vonkajších kamier a senzorov

Značky Sony a Honda sa spojili, vytvorili spoločnosť Sony Honda Mobility Inc. a značku Afeela.
Vydané  Text: 

### Sony Honda Afeela Keď značky Sony a Honda v marci 2022 oznámili, že sa spájajú a pod hlavičkou spoločnosti Sony Honda Mobility Inc. budú vyrábať automobily, prekvapili tým technologický aj automobilový svet. Spomínate si, keď Sony úspešne razilo na poli mobilných telefónov pod značkou Sony Ericsson? Tak teraz tu máme Sony Honda, ale pre oblasť automobilov a možno aj vozidiel ako takých. A hoci sa spoločnosť volá Sony Honda Mobility, značka áut, pod ktorou budú vystupovať, má názov Afeela. Neprešiel ani rok, odkedy spoločnosti ohlásili spoluprácu a už tu máme ich prvý spoločný projekt. Prvý koncept značky Afeela je pokračovateľom konceptov Sony Vision-S 01 a Sony Vision-S 02. Najmä so Sony Vision-S 02 zdieľa kľúčové dizajnové prvky karosérie, na technologickom veľtrhu CES 2023 však odhalil aj niekoľko odlišností, ktoré majú potenciál zmeniť celý charakter vozidla.
Prvý prototyp automobilu novej značky AFELLA
Prvý koncept od Sony Honda Afeela je priestranný sedan alebo liftback s kompaktnými tvarmi karosérie, ktorý sa vzdialene podobá na elektrický crossover Hyundai Ioniq 5. Zadné partie plynule klesajú, čím vzniká dojem kupé.
Automobil chce byť predovšetkým technologickým lídrom, na čo však nepoukazuje pôsobivými technickými parametrami o výkone či dojazde, ale množstvom senzorov a kamier sledujúcich okolie vozidla. Dovedna ich je až 45, pričom 14 z nich sú kamery, zvyšok radary, ultrazvukové senzory a tiež lidary. Všetko s cieľom zabezpečiť autonómnu prevádzku automobilu.
Bočné spätné zrkadlá sú tiež kamerami, obraz z nich sa premieta na obrazovky v interiéri, na dverách zdanlivo chýbajú kľučky dverí.
Zaujímavosťou je, že Afeela plánuje spustiť predobjednávkový systém na produkčný model niekedy v strede roka 2025 a prvé dodávky zákazníkom očakáva začiatkom roka 2026. Cenové relácie by sa mali pohybovať na úrovni vozidiel značky Mercedes-EQ. ### Automobilky a technologické spoločnosti Je možné, že takéto spojenia technologických a automobilových spoločností budú prirodzeným dôsledkom vývoja v oboch týchto priemysloch, pretože presahy medzi nimi začínajú stierať niekdajšie hranice. Automobilky potrebujú technologické spoločnosti kvôli softvéru a schopnosti rýchlo modernizovať, aktualizovať, technologické firmy zasa prirodzene hľadajú širší priestor pre svoje podnikanie, v ktorom mobilita zohráva kľúčovú úlohu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.