
Elektronika v aute, to nie sú len pevne umiestnené káble a palubný počítač. Tuhá zima má potenciál poškodzovať izolácie, elektronické súčiastky a tiež sa postupne podieľať na korózii kovových súčastí.
### Motor
Zdá sa, že motor, až na ťažký studený štart, nie je v ohrození. Koniec koncov, po zahriatí sa jeho teplota udržiava na nastavenej úrovni a iba v prípade poruchy chladiaceho systému sa nezohreje na minimálne požadovaných 70-85 stupňov. Aj moderné naftové motory sa postupne zahrievajú, hoci ich tvorba tepla je taká malá, že tepelné straty spôsobené vykurovaním interiéru a v motorovom priestore pri nízkej záťaži môžu znížiť teplotu v chladiacom okruhu až na 50 stupňov alebo menej.
Lenže ani motor nie je pevný kus kovu a neobmedzuje sa len na blok valcov. V konštrukcii moderného motora nechýbajú plastové a gumené časti, ktoré sa pri prevádzke nezohrievajú alebo sa zahrievajú len čiastočne, napríklad trubice palivového systému.
Kov skupiny piestov je málo ohrozený. Diely sa zohrievajú a pracujú s normálnou úrovňou mazania, vďaka adekvátnemu oleju sa im nič zlé nestane, okrem toho, že pri niektorých vozidlách sa spotreba oleja zvyšuje, ale to nie sú veľmi dôležité nuansy.
Zima udrela naplno, no veľa vodičov má v ostrekovačoch stále letnú zmes. Tá pri nízkych teplotách zamrzne a môže narobiť veľké problémy.
Naozaj veľkou nepríjemnosťou môže byť zamŕzanie systému odvetrávania kľukovej skrine – to je systém na reguláciu tlaku vo vnútri motora a na odstraňovanie škodlivých výparov vznikajúcich v spaľovacom motore. Plyny v kľukovej skrini obsahujú vodu a kyseliny a keď kondenzujú, vytvárajú s motorovým olejom emulziu, ktorá náchylná na silné mrazy (rozumejme -30 °C). Stáva sa to vo všetkých druhoch rúrok ventilačného systému kľukovej skrine a niekedy priamo v rúrach na škrtiacej klapke.
Ďalší scenár závisí od konštrukcie motora. Zanesené odvzdušňovanie kľukovej skrine môže viesť k zápachu výfukových plynov v kabíne, prípadne k prasknutiu trubice, únikom na olejovom tesnení a strate oleja s následnou poruchou motora.
Mráz obyčajne nemáva na motor fatálne dôsledky, aspoň v našich končinách by ste obávať nemali. Ale pri pravidelnej prevádzke za studena praskliny v uchyteniach motora, straty tesnosti sacieho potrubia a praskliny vo výfuku, tečúce hadice, poruchy posilňovača bŕzd a zvýšené opotrebovanie všetkých remeňov (vrátane rozvodov) nastávať môžu.