Nová Toyota Prius šokuje svet dizajnom aj technikou! A predávať sa bude aj v Európe

Toyota nás varovala, ale toto nikto v skutočnosti nečakal! Z kontroverznej ikony sa môže stať najzaujímavejší dostupný hybrid tejto dekády.
Vydané  Text: 

Zatiaľ čo základná bočná silueta zostáva charakteristická pre model Prius, predná aj zadná časť zásadne menia dizajnový jazyk tohto modelu. **Úzke, ostro rezané predné svetlomety s prudko zvažujúcou sa kapotou boli optimalizované pre bezchybné obtekanie vzduchu.** Dôraz na aerodynamiku môžeme vidieť aj pri pohľade na bočné panely s hladkými plochami bez zásadných prelisov s integrovanými kľučkami zadných dverí. Zadná časť potom odhaľuje široký svetelný pás zasadený do piatych dverí batožinového priestoru, ktorý vyniká v kontrastnej farebnej kombinácii s čiernou strechou.
V globálnej ponuke bude Prius k dispozícii ako klasický full a plug-in hybrid. **Do Európy sa však dostane len plug-in hybridná verzia** s dvojlitrovým štvorvalcom a maximálnym systémovým výkonom (164 kW) 220 koní. Novinka sľubuje predĺženie elektrického dojazdu o viac než 50 percent vďaka použitiu novej trakčnej batérii s navýšenou kapacitou z pôvodných 8,8 na 13,6 kWh. Teoreticky by sa tak dojazd v elektrickom režime mohol navýšiť až na 80 kilometrov. Príbuznosť s ďalšími elektrifikovanými modelmi môžeme vidieť aj pri pohľade na platformu TNGA, ktorú Toyota využíva naprieč celým novým modelovým portfóliom.
**V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Prius o 50 mm nižší, o 46 mm kratší a o 22 mm širší než v minulosti.** Vďaka predĺženému rázvoru o 50 mm by však v interiéri malo byť aj naďalej dostatok miesta pre cestujúcich, ktorí sa môžu tešiť na podobný layout aký ponúka najnovšia Toyota bZ4X. Nás teší, že Toyota vodičovi prenechala klasické ovládače panelu klimatizácie, ako aj ďalších dôležitých funkcií vozidla. Nová Toyota Prius v plug-in hybridnej verzii **príde do Európy už na jar v roku 2023.** Ceny nateraz zverejnené neboli, o aktualizáciách budeme priebežne informovať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.