Automotive News: Renault a Google rozširujú spoluprácu, autá budú vyrábať ‚ako mobily‘

Renault a Google ukázali, ako má vyzerať úzka spolupráca automobilovej a technologickej spoločnosti. Budú z nej ťažiť všetci, ale najviac samotný zákazník.
Vydané  Text: 

Renault prehlbuje svoju spoluprácu so spoločnosťou Google v snahe rozšíriť možnosti diaľkových aktualizácií softvéru, tazvaných OTA aktualizácií, na nové modely, ako sú elektrický Megane E-Tech a Austral. „**Chceme z auta urobiť inteligentný objekt, ktorý sa učí a ktorý sa dá modernizovať vzduchom ako mobilný telefón**,“ povedal v rozhovore generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo. Informuje o tom Automotive News Europe s prispením agentúry Reuters. Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google, ktoré sa začalo v roku 2018, umožní Renaultu ponúkať viac bezplatných aktualizácií softvéru, ako aj ďalšie služby na požiadanie, uviedli v utorok obe spoločnosti. Partnerstvo so spoločnosťou Google tiež pomôže Renaultu urýchliť jeho end-to-end digitálnu transformáciu, od dizajnu auta až po jeho uvedenie na trh prostredníctvom jeho výroby, uviedol de Meo vo vyhlásení. > Automobilky sa snažia dobehnúť technologický náskok, ktorý si uplynulom období vydobyla americká Tesla. Nové digitálne funkcie zabudované vo vozidle prinesú dodatočné príjmy a zároveň **posilnia zostatkovú hodnotu automobilov Renault** a udržia si zákazníkov, dodal de Meo. Funkcie na požiadanie budú zahŕňať napríklad aj to, že vodiči budú môcť lokalizovať svoje autá na veľkých parkoviskách. „Produkt zostáva v spojení so spoločnosťou od kolísky po hrob, viac ako jeden cyklus vlastníctva,“ povedal generálny riaditeľ.
Štruktúra spolupráce Renault Group a Google na softvéri
Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google ukazuje „horizontálnu“ stratégiu Renaultu, ktorá zahŕňa spoluprácu na softvéri s vývojármi. Ukazuje sa, že interný vývoj technológií nie je najlepší, pretože trendy sa vyvíjajú príliš rýchlo a špecializované spoločnosti majú vždy navrch. „**Sme výrobca hardvéru; softvér je ďalší šport**,“ povedal de Meo. „**Ak sa chcete naučiť hrať tenis, radšej choďte s niekým, kto hrá správny tenis**.“ Trend je momentálne jednoznačný. Automobilky definitívne vstúpili do éry, v ktorej je softvér celkom kľúčový a stále väčší význam zohráva aj pre samotných zákazníkov. Cesta vlastného vývoja stále možná je, ale ako ukazuje prax, spoliehať sa na väčšieho a skúsenejšieho partnera je strategicky vhodnejšie. Aktualizácia softvéru vzduchom, teda cez internet, zohráva významnú úlohu v transformácii automobiliek na komplexných poskytovateľov mobility. Mnohé funkcie budú v blízkej budúcnosti dostupné vo forme predplatného, napríklad tak, ako si dnes predplácame HBO Max alebo Netlflix, či diskový priestor v Google.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.