Aktuality

NEPREHLIADNITE: V najbližších rokoch nás na diaľnici D1 pri Bratislave čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia a kolóny.

ivanka sever, diaľnica D1D4

Najbližšie roky by sa na diaľnici D1 pri Bratislave mali niesť v znamení dopravných obmedzení. Dôvodom má byť plánované prepojenie našej hlavnej dopravnej tepny s obchvatom metropoly Slovenska, diaľnicou D4. Samotná križovatka prepájajúca tieto dva úseky mala byť hotová už pri dávnejšie. Avšak veci nešli podľa plánov, a preto sa musíme na najbližšie roky obrniť výraznou dávkou trpezlivosti.

Zhotoviteľ je jasný

Ako informuje portál teraz.sk, Ministerstvo dopravy a výstavby SR by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu s firmou Budimex. Ide o poľskú spoločnosť, ktorá sa má postarať o prepojenie diaľnic D1 a D4. Problémom ale je, že samotné stavebné práce na tomto úseku budú prebiehať za plnej prevádzky a tým pádom je potreba počítať s rozsiahlymi dopravnými obmedzeniami a kolónami predovšetkým v časoch dopravnej špičky.

Prečítajte si aj:


Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

David Hecl


Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) potvrdil, že práce budú prebiehať počas obmedzenej premávky. Konkrétne v livestreame, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27. októbra 2022 povedal: „Najväčším problémom je fakt, že je to v plnej prevádzke, je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku. Určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava.“ Z jeho slov je jasné, že rezort dopravy počíta s obmedzeniami a bude sa ich snažiť čo najviac eliminovať.

Náročné terénne úpravy

Samotné stavebné práce na napojení týchto dvoch úsekov by mali trvať približne tri roky. Začať majú prvou etapou, v ktorej je naplánované rozšírenie mosta ponad Šúrsky kanál a následné vybudovanie obchádzkových trás a presmerovanie dopravy z D1 práve cez ne. Rozšírenie mosta by malo umožniť sprejazdnenie smeru od Jaroviec na D1 a z Trnavy smerom na Raču. Práce na tomto úseku by mali byť hotové približne do dvoch rokov.

Súčasťou pripravovanej križovatky D1 a D4 je taktiež aj zrekonštruovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava – Triblavina. 3,6 kilometra dlhý úsek diaľnice navyše okrem rekonštrukcie prejde aj výraznými terénnymi úpravami. Malo by dôjsť k jeho zdvihnutiu a rozšíreniu. Taktiež sa počíta aj s implementáciou moderného informačného systému pre uľahčenie dopravy.

Prečítajte si aj:


Vodičov na diaľnici D1 čakajú ťažké časy. Kvôli prepojeniu s D4 jej hrozí najhorší možný scenár.

David Hecl


Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

David Hecl


Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie