Automobilový start-up BeyonCa plánuje už od budúceho roka konkurovať značkám BMW i a Audi v segmente prémiových elektrických automobilov.
Značka predstavila model GT Opus 1, ktorý okrem pútavého dizajnu ponúkne napríklad aj funkciu monitoringu zdravia - auto má byť schopné sledovať vodičov krvný tlak a v prípade akútneho zhoršienia zdravotného stavu alarmovať záchranné zložky. Má ísť o jednu z funkcií predchádzajúcich ére samojazdiacich áut.
Zaujímavosťou je, že spoločnosť BeyonCa vedie Soh Weiming, generálny riaditeľ spoločnosti Renault China, kapitál má spoločnosť aj od automobilky Dongfeng Motor a využíva know-how bývalých pracovníkov koncernu Volkswagen, vrátane vedúceho pracovníka z Bentley. Spoločnosť má už dva roky, avšak iba v nedeľu predstavila svoje prvé auto, ktoré mieni dodať prvým zákazníkom v prvom štvrťroku 2024.
BeyonCa GT Opus 1 je v súčasnosti koncepčný automobil, ale už teraz cieli veľmi vysoko.

Podľa Soh Weiminga sú cieľovou skupinou zákazníci, ktorí dnes nakupujú automobily ako Audi A8L, BMW radu 7 alebo Mercedes-Benz Triedy S. „Chceme ich konfrontovať,“ hovorí Weiming o trojici nemeckých značiek.
Za kľúčovú inováciu považuje práve sledovanie zdravotného stavu vodiča a vo funkcii vidí konkurenčnú výhodu: „With the medicals and all those things we are to deploy, we would have a chance,“ cituje Weiminga denník Automotive News Europe.

BeyonCa začne s výrobou automobilu v Číne, ale v nasledujúcich piatich rokoch chce vybudovať výrobu aj na ďalších trhoch, a to aj v Európe. Ambície spoločnosti sú veľkolepé: ročne predáva 100-tisíc elektromobilov, o čo sa má postarať tri až päť modelov do roku 2025.
Hoci do automobilky investoval čínsky Renault aj Dongfeng, Soh Weiming neupresňuje, o aké čiastky ide.
Renault svoju investíciu potvrdil s dodaním, že mu táto investícia môže pomôcť v transformácii z automobilky na veľkú technologickú spoločnosť. Dongfend na otázky žurnalistov z Automotive News Europe údajne nereagoval.

Pre novú automobilku však pôjde o veľký risk. Prichádza v čase, keď americká Tesla spustila v Číne silný konkurenčný boj o cenu elektromobilov.
Značka Audi vo veľkej miere ťaží z koncernových platforiem elektromobilov od Volkswagenu a Mercedes sa vrhol do sveta elektromobility so sub-značkou Mercedes-EQ, ktorá sa neustále rozrastá a stanovuje vo svete prémiovej elektromobility čoraz vyššie zlaté štandardy. Príkladom sú modely EQS a SUV EQS.