Renault investoval do konkurencie pre Audi a BMW: BeyonCa odhalilo prvý model, GT Opus 1

Je tu priestor pre ďalšiu prémiovú automobilku? Podľa Renaultu a Dongfengu evidentne áno.
Vydané  Text: 
**Automobilový start-up BeyonCa** plánuje už od budúceho roka konkurovať značkám BMW i a Audi v segmente prémiových elektrických automobilov. Značka predstavila model GT Opus 1, ktorý okrem pútavého dizajnu ponúkne napríklad aj funkciu monitoringu zdravia – auto má byť schopné sledovať vodičov krvný tlak a v prípade akútneho zhoršienia zdravotného stavu alarmovať záchranné zložky. Má ísť o jednu z funkcií predchádzajúcich ére samojazdiacich áut. Zaujímavosťou je, že spoločnosť BeyonCa vedie **Soh Weiming**, generálny riaditeľ spoločnosti **Renault China**, kapitál má spoločnosť aj od automobilky **Dongfeng Motor** a využíva know-how bývalých pracovníkov koncernu Volkswagen, vrátane vedúceho pracovníka z Bentley. Spoločnosť má už dva roky, avšak iba v nedeľu predstavila svoje prvé auto, ktoré mieni dodať prvým zákazníkom v prvom štvrťroku 2024. **BeyonCa GT Opus 1 je v súčasnosti koncepčný automobil**, ale už teraz cieli veľmi vysoko.
Podľa Soh Weiminga sú cieľovou skupinou zákazníci, ktorí dnes nakupujú automobily ako Audi A8L, BMW radu 7 alebo Mercedes-Benz Triedy S. „Chceme ich konfrontovať,“ hovorí Weiming o trojici nemeckých značiek. Za kľúčovú inováciu považuje práve sledovanie zdravotného stavu vodiča a vo funkcii vidí konkurenčnú výhodu: „*With the medicals and all those things we are to deploy, we would have a chance*,“ cituje Weiminga denník Automotive News Europe.
BeyonCa začne s výrobou automobilu v Číne, ale v nasledujúcich piatich rokoch chce vybudovať výrobu aj na ďalších trhoch, a to aj v Európe. Ambície spoločnosti sú veľkolepé: ročne predáva 100-tisíc elektromobilov, o čo sa má postarať tri až päť modelov do roku 2025. Hoci do automobilky investoval čínsky Renault aj Dongfeng, Soh Weiming neupresňuje, o aké čiastky ide. Renault svoju investíciu potvrdil s dodaním, že mu táto investícia môže pomôcť v transformácii z automobilky na veľkú technologickú spoločnosť. Dongfend na otázky žurnalistov z Automotive News Europe údajne nereagoval.
**Pre novú automobilku však pôjde o veľký risk**. Prichádza v čase, keď americká Tesla spustila v Číne silný konkurenčný boj o cenu elektromobilov. Značka Audi vo veľkej miere ťaží z koncernových platforiem elektromobilov od Volkswagenu a Mercedes sa vrhol do sveta elektromobility so sub-značkou Mercedes-EQ, ktorá sa neustále rozrastá a stanovuje vo svete prémiovej elektromobility čoraz vyššie zlaté štandardy. Príkladom sú modely EQS a SUV EQS.








Pokračujte na ďalší príspevok »