Škoda Enyaq RS iV oficiálne: Športovej verzie sa dočkal aj klasický Enyaq iV. Čo ponúkne?

Škoda oficiálne predstavila svoj druhý elektrický model RS. Enyaq RS iV tak dopĺňa rodinu športových modelov značky a popri Enyaq Coupé RS iV ide o najvýkonnejší sériový model z Mladej Boleslavi.
Vydané  Text: 
Česká automobilka ŠKODA AUTO dnešným dňom oficiálne rozširuje svoju ponuku rodiny s označením RS. Po štýlovom kupé sa aj klasický Enyaq iV môže pochváliť športovým duchom a vysokým elektrickým výkonom. Vďaka nízkej spotrebe dokáže prejsť na jedno nabitie až 500 kilometrov. Okrem toho ponúkne priestrannú kabínu a nezameniteľný štýl. ### Už 100-tisíc kusov **Škoda modelom Enyaq RS iV rozširuje svoju ponuku športových modelov**. Ide v poradí už o druhé čisto elektrické auto, ktoré nesie emblémy RS. **Po štýlovom Enyaq Coupé RS iV sa aj klasický Enyaq môže pochváliť dvojicou elektrických motorov a systémovým výkonom až 220 kW**. Oznámenie novinky prichádza krátko pred významným míľnikom pre tento model. **ŠKODA AUTO v [tlačovej správe](https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-enyaq-rs-iv-ekologicky-sportovni-vrcholny-model/) uvádza, že už v priebehu najbližších dní zíde z výrobných liniek Enyaq iV s poradovým číslom 100 000**.

Toto je nová Škoda Enyaq Coupé naživo! Presvedčí vás, aby ste kúpili elektromobil

Prvé SUV-kupé značky Škoda pre náš trh bude spočiatku v predaji len vo výbave RS.

Enyaq RS iV, podobne ako jeho verzia s karosériou kupé, stojí na modulárnej platforme MEB od koncernu Volkswagen. Vďaka použitiu dvojice elektromotorov bolo možné dosiahnuť vysoký výkon. **220 kW a 460 Nm krútiaceho momentu robia z oboch modelov Enyaq iV a Enyaq Coupé iV v prevedení RS najvýkonnejšie sériové autá značky ŠKODA AUTO v jej histórii**.
Klasický Enyaq iV sa verzie RS dočkal až ako druhý v poradí.
### Športový charakter Nezameniteľný vzhľad modelu Enyaq RS iV je podčiarknutý špecifickou ponukou farieb a taktiež miernymi úpravami na prednom nárazníku. Nechýba tu charakteristické lemovanie vzduchových clôn Air Curtain do tvaru písmena E. Okrem toho v zadných partiách nájdeme podpis rodiny RS v podobe reflexného prvku tiahnuceho sa cez celú šírku nárazníku. **Súčasťou štandardnej výbavy je taktiež aj unikátna predná maska Crystal Face tvorená celkovo zo 131 LED diód**. Vo výbave okrem toho nechýbajú ani Matrix LED predné svetlomety s jedinečným uvítacím efektom.
Predná maska Crystal Face je tvorená zo 131 samostatných LED diód. Ide o nezameniteľný prvok modelu Enyaq iV.
Dizajnové zmeny na karosérii sa premietli aj do funkčných zmien na podvozku. **Enyaq RS iv má prednú nápravu zníženú o 15 milimetrov, vzadu je to o 5 milimetrov menej**. Aj vďaka tomu sa podarilo inžinierom dosiahnuť súčiniteľ odporu vzduchu cx na hodnote len 0,265. **Zlepšená aerodynamika spoločne z batériou s kapacitou až 82 kWh postačia elektrickému RS na dojazd viac než 500 kilometrov podľa normy WLTP**. Športový dizajn taktiež dotvárajú aj štandardne dodávané 20-palcové disky kolies. Za príplatok môže zákazník siahnuť po 21-palcových diskoch Vision v antracitovom prevedení.

Vrchol / Test Škoda Enyaq Coupé RS iV

Coupé verzia elektrického modelu Enyaq iV vám chce prehovoriť priamo do srdca a vyhnúť sa tak debate o cene. Pri vrcholnej verzii RS ide naozaj o auto, ktoré skrátka chcete, a tak si ho zaobstaráte.

### Interiér v temných farbách Dizajnové zmeny z exteriéru sa preniesli aj do interiéru vozu. **Súčasťou štandardnej výbavy sú napríklad pedále z ušľachtilej ocele či dekoračné listy v prevedení Carbon**. Nechýbajú ani **sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a logom RS**. Ďalej už v základnej výbave RS je dostupná **trojzónová klimatizácia Climatronic, LED ambientné osvetlenie alebo nabíjací box pre smartfóny**. Zákazník si pri konfigurovaní modelu ENYAQ RS iV môže vybrať hneď z dvojice prevedení interiéru.
Na výber je dvojica dizajnov interiéru. Štandardom je prevedenie sedadiel s mikrovláknom Suedia a limetkovou kontrastnou niťou. Na výber je aj možnosť čalúnenia sedadiel čiernou perforovanou kožou so šedým prešívaním.
**Základom je interiér RS Lounge, ktorý je charakteristický čiernym prevedením**. **Sedadlá sú potiahnuté mikrovláknom Suedia a prešívané kontrastnou niťou v limetkovej farbe**. Podobný dekor vidíme aj na športovom volante či palubnej doske. **Za príplatok je k dispozícii aj interiér RS Suite**. **Ten ponúkne sedadlá čalúnené v čiernej perforovanej koži olemované šedou kontrastnou niťou**. Šedé prešívanie je v tomto prípade dostupné aj na športovom volante či palubnej doske. **Nezabudlo sa však ani na praktickú stránku auta. Enyaq RS iV ponúkne miesto pre 5 cestujúcich s objemom batožinového priestoru s kapacitou až 585 litrov, čo je o 15 litrov viac ako Enyaq Coupé RS iV**. Kufor je možné zväčšiť sklopením zadných sedadiel na celkovo až 1 710 litrov.
Batožinový priestor ponúkne kapacitu až 585 litrov. Je to o 15 litrov viac, ako v prípade modelu Enyaq Coupé RS iV.
### Rýchle nabíjanie s Plug & Charge Pohľad na parametre auta okrem vysokého výkonu prezrádza aj vyššiu maximálnu rýchlosť. **Enyaq RS iV, podobne ako jeho verzia kupé, dokáže vyprodukovať najvyššiu rýchlosť na úrovni 180 kilometrov za hodinu**. Je to o 20 km/h viac ako bežný Enyaq iV. **Batériu na nabíjačke dokážete nabíjať s výkonom DC stojanu až do 135 kW, respektíve AC stojanu do 11 kW**. **Novinkou je možnosť nabíjania „Plug & Charge“**. Ide o funkciu, ktorá umožňuje spustiť nabíjanie na kompatibilných stojanoch automaticky po zasunutí konektoru do nabíjacieho portu. Identifikácia a tarifikácia potom prebieha automaticky.

TEST: Zobrali sme Škodu Enyaq Sportline iV 80x na dovolenku k moru. Týždeň nám ukázal, že ide o plnohodnotné auto a nie o brzdu ciest + dáta

Je leto, tak prečo si nevyraziť k moru a pritom nevyvrátiť všetky mýty odporcov elektromobility. Presne to sme sa rozhodli urobiť pri našom výlete Škodou Enyaq Sportline iV 80x do chorvátskeho mesta Pula.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »