Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

Diaľnica D1 síce ešte nie je hotová, no už je známy čas, ktorý vám cesta po nej z Bratislavy do Košíc ušetrí. Zaujímavou informáciou je aj to, že „dé-jednotka“ neskončí v Košiciach, ale pôjde ďalej.
Vydané  Text: 
Slovenská diaľnica D1 prepájajúca priamo Bratislavu s metropolou východu Košicami je ako Columbova žena. Každý o nej hovorí, no ešte ju nikto nevidel (v tomto prípade dokončenú). Našťastie sa zdá, že už v blízkej budúcnosti by mohlo k prepojeniu týchto dvoch miest prísť aj na území Slovenska. **Diaľničiari už dokonca vypočítali, koľko času ušetríte cestou zo západu na východ a naopak po novej diaľnici D1**. ### Výrazná časová úspora Samotnú dopravnú tepnu Slovenska **tvorí dovedna až 46 úsekov**, ktoré sú už ukončené, vo výstavbe alebo ešte stále len v štádiu prípravy. Po kompletnom dokončení jednej z najdrahších stavieb u nás by sa vodiči mohli dočkať výrazného zníženia času cestovania naprieč Slovenskom. Pre [TASR](https://www.teraz.sk/ekonomika/dialnica-medzi-bratislavou-a-kosicami/661147-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bsearch) to uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Podľa jej slov je zrejmé, **že v čase bez hustejšej dopravy by časová úspora predstavovala približne 30 minút až trištvrte hodinu**. Všetko vraj záleží od rýchlosti jazdy a času prejazdu. Naopak, v dopravnej špičke by mohlo dôjsť k výraznej časovej úspore predovšetkým na frekventovaných dopravných úsekov v okolí Žiliny, pod Strečnom a Ružomberku. V takomto prípade by sa celková **doba jazdy medzi Bratislavou a Košicami mala skrátiť o viac ako jednu hodinu**.
Mapa zobrazujúca aktuálny stav diaľničnej siete na Slovensku. Čiernou farbou sú znázornené otvorené úseky, červenou úseky vo výstavbe a zelená farba znázorňuje úseky, na ktorých sa v budúcnosti má pracovať.
### Vo výstavbe dva úseky, na papieri posledný Zatiaľ však reálne výsledky nie je možné zistiť, nakoľko diaľnica D1 je stále vo výstavbe. **K dnešnému dňu prebiehajú stavebné práce na úsekoch D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a D1 Hubová – Ivachnová**. **Diaľnica**, ktorá mala byť hotová, podľa istých sľubov už v roku 2010, **má ešte jeden nerozostavaný úsek. Konkrétne ide o D1 Turany – Hubová**. Do tohto pripravovaného projektu patria aj dva tunely, konkrétne **tunel Korbeľka s celkovou dĺžkou 5 868 metrov** a **tunel Havran s dĺžkou 2 807 metrov**. Žgravčáková pre TASR taktiež uviedla, že súčasťou výstavby diaľnice D1 je aj množstvo stavebne zaujímavých úsekov. Konkrétne spomína mestskú eskaládu realizovanú v rámci výstavby úseku Sverepec – Vrtižer, ktorá premosťuje intravilánovú časť mesta Považská Bystrica. **Diaľnica D1 by sa navyše podľa jej slov nemala zastaviť v Košiciach. V júli tohto roka totiž diaľničiari podpísali zmluvu o realizovateľnosti projektu výstavby diaľnice D1 v úseku D1 Bidovce – Vyšné Nemecké. Slovenská D1 by tak teoreticky v budúcnosti mohla končiť na hraniciach s Ukrajinou**.

Košice majú oddnes diaľnicu až do Bratislavy. Maďari zahanbili všetky vlády na Slovensku

Až do konca roka môžu úsek bezplatne využívať aj slovenskí motoristi, potom zaplatia ceny ako na ostatných diaľničných úsekoch v krajine.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »