Slovenská diaľnica D1 prepájajúca priamo Bratislavu s metropolou východu Košicami je ako Columbova žena. Každý o nej hovorí, no ešte ju nikto nevidel (v tomto prípade dokončenú). Našťastie sa zdá, že už v blízkej budúcnosti by mohlo k prepojeniu týchto dvoch miest prísť aj na území Slovenska. Diaľničiari už dokonca vypočítali, koľko času ušetríte cestou zo západu na východ a naopak po novej diaľnici D1.
Výrazná časová úspora
Samotnú dopravnú tepnu Slovenska tvorí dovedna až 46 úsekov, ktoré sú už ukončené, vo výstavbe alebo ešte stále len v štádiu prípravy. Po kompletnom dokončení jednej z najdrahších stavieb u nás by sa vodiči mohli dočkať výrazného zníženia času cestovania naprieč Slovenskom. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Podľa jej slov je zrejmé, že v čase bez hustejšej dopravy by časová úspora predstavovala približne 30 minút až trištvrte hodinu. Všetko vraj záleží od rýchlosti jazdy a času prejazdu.
Naopak, v dopravnej špičke by mohlo dôjsť k výraznej časovej úspore predovšetkým na frekventovaných dopravných úsekov v okolí Žiliny, pod Strečnom a Ružomberku. V takomto prípade by sa celková doba jazdy medzi Bratislavou a Košicami mala skrátiť o viac ako jednu hodinu.

Vo výstavbe dva úseky, na papieri posledný
Zatiaľ však reálne výsledky nie je možné zistiť, nakoľko diaľnica D1 je stále vo výstavbe. K dnešnému dňu prebiehajú stavebné práce na úsekoch D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a D1 Hubová – Ivachnová. Diaľnica, ktorá mala byť hotová, podľa istých sľubov už v roku 2010, má ešte jeden nerozostavaný úsek. Konkrétne ide o D1 Turany – Hubová. Do tohto pripravovaného projektu patria aj dva tunely, konkrétne tunel Korbeľka s celkovou dĺžkou 5 868 metrov a tunel Havran s dĺžkou 2 807 metrov.
Žgravčáková pre TASR taktiež uviedla, že súčasťou výstavby diaľnice D1 je aj množstvo stavebne zaujímavých úsekov. Konkrétne spomína mestskú eskaládu realizovanú v rámci výstavby úseku Sverepec – Vrtižer, ktorá premosťuje intravilánovú časť mesta Považská Bystrica.
Diaľnica D1 by sa navyše podľa jej slov nemala zastaviť v Košiciach. V júli tohto roka totiž diaľničiari podpísali zmluvu o realizovateľnosti projektu výstavby diaľnice D1 v úseku D1 Bidovce – Vyšné Nemecké. Slovenská D1 by tak teoreticky v budúcnosti mohla končiť na hraniciach s Ukrajinou.