Aktuality

Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

Diaľnica, ilustračná fotografia
Diaľnica, ilustračná fotografia

Slovenská diaľnica D1 prepájajúca priamo Bratislavu s metropolou východu Košicami je ako Columbova žena. Každý o nej hovorí, no ešte ju nikto nevidel (v tomto prípade dokončenú). Našťastie sa zdá, že už v blízkej budúcnosti by mohlo k prepojeniu týchto dvoch miest prísť aj na území Slovenska. Diaľničiari už dokonca vypočítali, koľko času ušetríte cestou zo západu na východ a naopak po novej diaľnici D1.

Výrazná časová úspora

Samotnú dopravnú tepnu Slovenska tvorí dovedna až 46 úsekov, ktoré sú už ukončené, vo výstavbe alebo ešte stále len v štádiu prípravy. Po kompletnom dokončení jednej z najdrahších stavieb u nás by sa vodiči mohli dočkať výrazného zníženia času cestovania naprieč Slovenskom. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Podľa jej slov je zrejmé, že v čase bez hustejšej dopravy by časová úspora predstavovala približne 30 minút až trištvrte hodinu. Všetko vraj záleží od rýchlosti jazdy a času prejazdu.

Naopak, v dopravnej špičke by mohlo dôjsť k výraznej časovej úspore predovšetkým na frekventovaných dopravných úsekov v okolí Žiliny, pod Strečnom a Ružomberku. V takomto prípade by sa celková doba jazdy medzi Bratislavou a Košicami mala skrátiť o viac ako jednu hodinu.

diaľničná sieť SR
Mapa zobrazujúca aktuálny stav diaľničnej siete na Slovensku. Čiernou farbou sú znázornené otvorené úseky, červenou úseky vo výstavbe a zelená farba znázorňuje úseky, na ktorých sa v budúcnosti má pracovať.

Vo výstavbe dva úseky, na papieri posledný

Zatiaľ však reálne výsledky nie je možné zistiť, nakoľko diaľnica D1 je stále vo výstavbe. K dnešnému dňu prebiehajú stavebné práce na úsekoch D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a D1 Hubová – Ivachnová. Diaľnica, ktorá mala byť hotová, podľa istých sľubov už v roku 2010, má ešte jeden nerozostavaný úsek. Konkrétne ide o D1 Turany – Hubová. Do tohto pripravovaného projektu patria aj dva tunely, konkrétne tunel Korbeľka s celkovou dĺžkou 5 868 metrov a tunel Havran s dĺžkou 2 807 metrov.

Žgravčáková pre TASR taktiež uviedla, že súčasťou výstavby diaľnice D1 je aj množstvo stavebne zaujímavých úsekov. Konkrétne spomína mestskú eskaládu realizovanú v rámci výstavby úseku Sverepec – Vrtižer, ktorá premosťuje intravilánovú časť mesta Považská Bystrica.

Diaľnica D1 by sa navyše podľa jej slov nemala zastaviť v Košiciach. V júli tohto roka totiž diaľničiari podpísali zmluvu o realizovateľnosti projektu výstavby diaľnice D1 v úseku D1 Bidovce – Vyšné Nemecké. Slovenská D1 by tak teoreticky v budúcnosti mohla končiť na hraniciach s Ukrajinou.

Prečítajte si aj:


Košice majú oddnes diaľnicu až do Bratislavy. Maďari zahanbili všetky vlády na Slovensku

Redakcia (s)


Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?