ROZHOVOR: Šéf Škody potvrdil, že tradičné modely ostanú. No s jedným veľkým „ale“

Rozhovor s Klausom Zellmerom, šéfom Škody, odhalil, aké technologické prekvapenia chystajú pre svojich zákazníkov.

Česká automobilka predstavila svoj najdostupnejší elektromobil, crossover Epic. Model sa vyznačuje odvážnym minimalistickým dizajnom a inovatívnymi prvkami, ktoré zdôrazňujú praktické riešenia, vďaka ktorým je Epiq ideálnym spoločníkom na každodenné používanie. Predstavuje dôležitý krok v stratégii elektrifikácie a odkazuje na záväzok Škody dodávať atraktívne, moderné a cenovo dostupné elektromobily. Plynulé digitálne prostredie s pokročilými technológiami a asistenčnými systémami dopĺňa zážitok z jazdy.

Rozhovor s Klausom Zellmerom, šéfom Škody, odhalil, aké technologické prekvapenia chystajú pre svojich zákazníkov.

Obrovskú pozornosť pútala aj štúdia Vision O. Nespájajte si to s budúcim modelom Octavia (zatiaľ nie), písmeno O naznačuje blízkosť so znakom pre obehové hospodárstvo. To znamená, že pri jeho vzniku dostali slovo recyklované materiály. Chcete jedno miesto, kde sa prejavili naplno? Na opierkach hlavy, ktoré pomocou 3D vznikli z úpletu. Inak auto vyzerá veľmi uhladene a naplno ukazuje potenciál dizajnového jazyka Modern Solid. Popri tom nadväzuje na úspešné modely kombi, ktoré značke Škoda priniesli mnoho spokojných zákazníkov. To podčiarkuje batožinový priestor s objemom 650 l, pohodlné zadné sedadlá a zabudovaná chladnička. Azda potom neprekvapí, že pohon má na starosti elektrina. K tomu sa hodí aj nový vzhľad prednej masky s označením Tech-loop, ktorý výrazne prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

Chceme dominovať v segmente kombi

Dostali sme možnosť vyspovedať aj šéfa Škody, Klausa Zellmera.

Rozhovor s Klausom Zellmerom, šéfom Škody, odhalil, aké technologické prekvapenia chystajú pre svojich zákazníkov.

Čo považujete za hlavné technologické lákadlá štúdie Škoda Vision O?

K technickým lákadlám musím prirátať aj dizajn. Vďaka nemu môžeme pokojne vystúpiť z davu a ľudia auto neomylne priradia k značke Škoda, ktorá sa odlišuje od všetkého, čo si môžete kúpiť. Auto sme vyvíjali smerom zvnútra von. To znamená, že sme sa zamerali na maximálne zjednodušenie a na čo najlepší užívateľský zážitok. Zámerom bolo, aby užívatelia vyrazili na dlhú cestu a do cieľa prišli odpočinutí viac, ako keď vyrážali. Čo sa v dnešných autách často nestáva. Svoje zohrá autonómna jazda, ktorá sa výrazne rozšíri.

Novinkou je úzky horizontálny displej Škoda Horizont Display, ktorý sa tiahne po celej šírke palubnej dosky. Z hľadiska dostupnosti informácií predstavuje obrovskú pridanú hodnotu počas jazdy, pričom vodič si môže zobraziť to, čo práve potrebuje tak, aby sa necítil vyrušovaný. Veľkú úlohu dostane umelá inteligencia, ktorá ovláda mnoho prvkov.

Rozhovor s Klausom Zellmerom, šéfom Škody, odhalil, aké technologické prekvapenia chystajú pre svojich zákazníkov.

Čím sa Škoda Vision O odlišuje od konkurencie?

Od roku 2016 sme v Európe lídrom v segmente kombi vozidiel. Preto bolo pre nás priam povinnosťou, aby sme našim klientom priniesli čisto elektrické auto. Ak sa pozriete na konkurentov, tak skoro všetci prinášajú len nové SUV. To nemusí vyhovovať všetkým zákazníkom. A tak budeme s radosťou ponúkať niečo iné, čo bude vyhovovať ich potrebám. Dominovať v segmente kombi, prinášať najlepšiu možnú hodnotu za peniaze a zároveň aj dostupné technológie. Pokračovať v tom, čo vytvorilo odkaz značky Škoda.

Kedy môžeme očakávať, že sa štúdia Škoda Vision O pretaví do sériovej podoby?

Príde koncom dekády. No a aké bude mať meno, to ešte len uvidíme. Teraz viem povedať, že do konca dekády budeme mať v ponuke modely Octavia aj Superb. Takže možno príde s novým menom. Na to je však ešte čas. Počkajme si a uvidíme, čo prinesie čas.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.