Aktuality

Malé autá nekončia. Škoda pracuje na elektrickom nástupcovi Fabie s veľmi priaznivou cenou

Škoda Fabia Monte Carlo [2022]

Zákaz spaľovacích motorov, ktorý je v Európe čoraz bližšie k naplneniu, mnohým fanúšikom malých a lacných áut robí vrásky na čele. Aktuálne totiž na trhu neexistuje malé a bezpečné elektrické auto s priaznivou cenou a dojazdom. To sa však pravdepodobne už v najbližších mesiacoch zmení. Škoda totiž okrem predstavenia konceptu VISION 7S a novej identity značky, čiastočne načrtla aj plány s malými autami. Mnohých určite potešia.

Fabia iV?

Už dávnejšie, približne rok nazad, predseda odborov Škoda Auto, Jaroslav Povšík, poodhalil plány automobilky s malými mestskými autami. Z jeho slov bolo zrejmé, že sa s týmto druhom áut nekončí a elektrický nástupca Fabie je takmer istý. Teraz server novinky.cz prináša informácie, ktoré poodhaľujú budúcnosť Fabie ešte o niečo viac.

Prečítajte si aj:


Najväčšia zmena v modernej histórii ŠKODY. Zmenila logo, identitu a odhalila, ako budú vyzerať jej budúce autá

ERIK STRÍŽ


Klaus Zellemr, aktuálny generálny riaditeľ českej automobilky, Povšíkove slová z minulého roka pri predstavení konceptu VISION 7S viac-menej potvrdil. Konkrétne sa mal vyjadriť: „Fabia so svojou cenovou pozíciou bude nahradená batériovým elektromobilom. Pracujeme na ňom.“ Tieto informácie prináša český portál s odvolaním na britský web Autocar. Cena novej Fabie by pritom nemala byť oveľa vyššia, ako je tomu dnes.

Škoda Fabia [2022]

Dôraz na nízku cenu

Prvotné odhady z Britských ostrovov hovoria o čiastke 20-tisíc libier, čo je v prepočte asi 23 150 eur. Ak sa pozrieme na aktuálne cenové ponuky Fabie medzi skladovými vozidlami, zistíme, že cenový rozdiel nie je príliš veľký. Zellmer na tému lacného elektromobilu poukazuje predovšetkým na akumulátor. S tým je totiž spojená značná časť sumy, ktorú si automobilky účtujú za elektrické autá.

V prípade elektrickej Fabie, alebo rovnako veľkého auta s iným označením, by však cena batérie bola kľúčová. Auto tejto kategórie totiž nemôže mať cenovku atakujúcu 30 či 40-tisíc eur. Kvôli konkurencieschopnosti musí byť cenovka čo najnižšia. Svetlú budúcnosť malým elektromobilom už pred časom predpovedal aj samotný Volkswagen. Materská značka rovnomenného koncernu totiž pri príležitosti predstavenia konceptu ID.LIFE jasne definovala svoje plány s malými autami.

Posledná na platforme MEB

Aj keď elektrická Fabia je ešte pomerne vzdialená, už teraz je zrejmé, že pôjde pravdepodobne o jeden z posledných modelov značky postavený na modulárnej platforme MEB. Tá bude totiž v budúcnosti nahradená modernejšou verziou s označením SSP. Kapacita batérie a dojazd malého elektromobilu je nateraz veľkou neznámou. Avšak je možné, že v priebehu najbližších rokov príde k stlačeniu ceny batérií a tým pádom by sa elektrická verzia Fabie mohla tešiť veľkej popularite.

Prečítajte si aj:


TEST: Zobrali sme Škodu Enyaq Sportline iV 80x na dovolenku k moru. Týždeň nám ukázal, že ide o plnohodnotné auto a nie o brzdu ciest + dáta

David Hecl


Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie