Škoda Fabia RS s 300-koňovým 1.6 TSI odhalená, ako Rally2 je určená pre pretekárov rely

ŠKODA Motorsport predstavila svetu nový súťažný špeciál. ŠKODA FABIA RS Rally2 bude chcieť v rukách pilotov z celého sveta nadviazať na úspechy predchádzajúcej generácie.
Vydané  Text: 

Nová Škoda Fabia RS Rally2 vychádza zo štvrtej generácie aktuálne najmenšieho sériového modelu českej značky. Je to úplne nový súťažný špeciál, ktorý využíva prednosti sériového modelu Fabia, ako sú vycibrená aerodynamika, vysoká tuhosť karosérie a nové proporcie. Pridáva k nim špecifické závodné prvky – bezpečnostný ochranný rám, motor, prevodovku alebo podvozok, ktoré boli vyvinuté s ohľadom na drsné podmienky súťaží a doterajšie skúsenosti tímu ŠKODA Motorsport. Štvrtá generácia je postavená na koncernovej platforme MQB-A0, ktorá priniesla množstvo zmien ako v proporciách vozidla, tak jeho technickom riešení. A práve tieto zmeny využili inžinieri ŠKODA Motorsport vo svoj prospech a pri vývoji sa snažili nové vlastnosti maximálne „vyťažiť“. Oddelenie automobilky ŠKODA Motorsport vozidlo v uplynulom aj tomto roku podrobilo intenzívnym testom na asfaltových aj šotolinových tratiach v Česku, vo Francúzsku, Taliansku, Chorvátsku, Nemecku, Belgicku, Španielsku aj v extrémnych klimatických podmienkach severu Fínska. Výsledkom je vozidlo, ktoré má opäť tie najvyššie ambície: doviezť zákazníkov ŠKODA Motorsport k sérii titulov.
### To hlavné je pod kapotou Motor pod kapotou nového pretekárskeho vozidla je úplne nový, aj keď to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať. Pravidlá pre vozidlá Rally2 totiž určujú, že agregát smie mať objem maximálne 1,6 litra, čo novinka zachováva, rovnako ako štyri valce. Agregát vychádza zo sériového motora 2,0 TSI, ktorý Škoda používa v modeloch Octavia a Superb. Po prepracovaní na účely pohonu rely vozidla má **motor výkon 214 kW (291 koní) a krútiaci moment 430 Nm**. Testovací jazdci si pochvaľujú lepší priebeh krútiaceho momentu a lepšiu reakciu na zošliapnutie plynového pedála ako u predchodcu. O prenos výkonu motora na vozovku sa stará špeciálna päťstupňová sekvenčná prevodovka, ktorá ho distribuuje na všetky štyri kolesá za využitia predného a zadného mechanického nápravového diferenciálu. Novinkou je elektrohydraulické ovládanie medzinápravovej spojky, umožňujúce rozpojiť prednú a zadnú nápravu zatiahnutím ručnej brzdy. Tá sa v rely často používa na rýchly prejazd ostrých zákrut.
### Zelený lak známy z modelov RS Pôsobivý je aj dizajn novinky, ktorý maximálne približuje súťažné vozidlo tomu sériovému. ŠKODA FABIA RS Rally2 využíva emotívny dizajn bežného prevedenia a pridáva k nemu súťažné prvky, ako sú rozšírené blatníky, nasávacie a odvetrávacie otvory alebo nové zadné krídlo. Na oslavu užšieho spojenia so sériovou produkciou tiež dostalo auto v prezentovanej podobe nové sfarbenie, pre ŠKODA Motorsport tradičnú zelenú nahradila žiarivejšia farba **Zelená Mamba**, ktorú si môžu zákazníci objednať pre svoje sériové vozidlá ŠKODA OCTAVIA RS a ENYAQ COUPÉ RS iV. ### Takmer 36 metrov trubiek na ráme Veľký krok vpred urobila už aj tak špičková bezpečnosť vozidla. FABIA RS Rally2 samozrejme nepoužíva žiadne bezpečnostné asistenčné systémy ani bohatú sadu airbagov, ktorú poznáme zo sériového modelu. Stavia však na extrémne tuhej konštrukcii karosérie, ktorá umožnila ďalej zlepšiť úroveň ochrany posádky v prípade nehody. Samotná tuhá karoséria ale v rýchlostiach, ktoré súťažné špeciály dosahujú, nestačí, a tak je tu povinný trubkový rám, ktorý je pevne privarený k platforme vozidla ešte pred tým, než auto dostane bočnice karosérie. To zaisťuje perfektnú kvalitu spojov a zvyšuje bezpečnosť. Rám tvorí celkom 35,8 metra trubiek.
Nová Fabia RS Rally2 nadväzuje na veľmi úspešných predchodcov. Doterajšie modely Fabia Rally2 a Fabia Rally2 evo založené na tretej generácii Fabie patria k najúspešnejším súťažným automobilom všetkých čias. Zákazníci ŠKODA Motorsport si zaobstarali cez 450 vozidiel, ktoré v súťažiach po celom svete nazbierali do začiatku mája pri 13 091 štartoch neuveriteľných 4 186 pódiových umiestnení, z toho 1 714 víťazstiev, vrátane štyroch triumfov v slávnej Rallye Monte Carlo.
Škoda Fabia WRC, S2000, R5 a R5 evo








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.