Aktuality

Bublina spľasla! Rimac prišiel o dôležitého partnera

Bugatti oficiálne prechádza pod chorvátsky Rimac

Neoficiálne zdroje uvideli, že Hyundai plánuje ukončiť projekty s chorvátskou spoločnosťou Rimac. Hyundai a sesterská značka Kia v roku 2019 spoločne investovali 80 miliónov eur (84 miliónov dolárov) do elektrického startupu s cieľom získať 12-percentný podiel v spoločnosti.

Hyundai následne oznámil dva projekty: elektrický športový automobil pre podznačku Hyundai N Performance a športový model s palivovými článkami. Nie je jasné, či kórejská spoločnosť nakoniec predá aj svoj podiel vo firme Rimac. Podľa jedného zdroja sa vzťah kórejského koncernu s Rimacom zhoršil, keď sa chorvátska spoločnosť viac prepojila s Porsche.

V minulom roku totiž Porsche zvýšilo svoj podiel v spoločnosti Rimac z 10 na 24 percent. V rovnakom období sa Rimac s nemeckým výrobcom spojil s cieľom prevziať značku Bugatti od Volkswagen Group.

Hyundai by mal dokončiť projekt elektrického športového auta, ktorý začal v spolupráci s Rimacom, samostatne. Spoločná práca na projekte palivových článkov, ktorej ukážkou bol minulý rok predstavený koncept Hyundai Vision FK, nebude ďalej pokračovať.

Bugatti oficiálne prechádza pod chorvátsky Rimac

Rimac tvrdí, že spolupráca s Porsche nie je dôvodom odstúpenia koncernu Hyundai z projektu. „Hyundai podporoval transformáciu spoločnosti počas posledných 12 mesiacov - vrátane spojenia síl s Bugatti pod novou spoločnosťou Bugatti Rimac," uviedol hovorca.

Rimac v súčasnosti vyrába svoje vlastné elektrické superautá. K najnovším patrí model Nevera, ktorá sa má dostať k zákazníkom tento rok. Pôjde o limitovaný model na 150 kusov.

Mate Rimac pochopil, že rast jeho spoločnosti môže poškodiť vzťahy s akcionármi. „Stávky sú čoraz väčšie,“ povedal pre Bloomberg. „Ale ja nie som niekto, kto by hral na istotu. Nikdy. Ani zďaleka. Takže ak dôjde k nejakým nezhodám s našimi akcionármi a skúsenejšími ľuďmi, ktorí prídu do spoločnosti, bude to tak."

Mate Rimac vo februári pre Automotive News Europe povedal, že napriek kapitálovým investíciám od spoločností ako Porsche a Hyundai, projekt Rimac stále nie je úplne etablovaný a zabezpečený.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie