Aktuality

OFICIÁLNE: Škoda nebude vyvíjať vodíkové autá ani syntetické palivá. Podľa Schäfera "neexistuje nič rozumnejšie než batérie"

Škoda Enyaq Sportline iV (auto motor a šport č. 5/2022)

Značka Škoda predstavila novú stratégiu aj dizajnový jazyk, prioritou budú ochrana životného prostredia a praktické inovácie. Jedným z nástrojov na realizáciu tejto stratégie má byť nový dizajnový jazyk, ktorý značka nazvala „MODERN SOLID“. Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii ho oficiálne predstavil predseda predstavenstva spoločnosti Škoda, Thomas Schäfer.

Cieľom novej filozofie je lepšie reagovala na požiadavky a meniaci sa životný štýl svojich zákazníkov. „Môžem vás ubezpečiť, bude to skutočný wau moment - pre zákazníkov aj pre našu konkurenciu," povedal Schäfer. O detailoch nového dizajnového jazyka MODERN SOLID sa verejnosť sa dozvie už koncom tohto roka.

Nový dizajnový jazyk

Podľa Martina Jahna, člena predstavenstva pre predaj a marketing, MODERN SOLID nie je len o vzhľade áut. „Naša nová stratégia NEXT LEVEL a celková transformácia si vyžadujú komplexné prepracovanie dizajnu, a to nielen s ohľadom na produkty, ale aj na celú značku,“ povedal Jahn. „Táto zmena predstavuje pre značku Škoda najdramatickejšiu zmenu odkedy sa stala súčasťou koncernu Volkswagen. Nanovo zadefinujeme náš účel, pozíciu a kategóriu zákazníkov.“

Modern solid - Škoda

Primárnym záujmom značky budú elektromobily. „Elektrifikácia začína hrať úlohu aj na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch, ako je India. Elektromobilita je pre značku Škoda jasnou cestou nie kvôli tlaku zo strany EÚ, ale preto, že v ňu skutočne veríme,“ povedal generálny riaditeľ Thomas Schäfer. Upozornil, že Škoda plánuje na najbližšie roky minimálne tri nové elektromobily, ktoré budú v hierarchii modelov umiestnené pod súčasným Enyaqom iV. Škoda však naďalej verí aj modelom so spaľovacím motorom. Nová Fabia podľa Schäfera nenecháva žiadne pochybnosti o tom, aké efektívne a ekologické môžu byť takéto autá.

Plug-in hybridy skončia

Generálny riaditeľ Škoda tiež zdôraznil, že značka nebude ďalej rozvíjať svoj rad plug-in hybridov. „Plug-in hybridy sú veľmi drahým spôsobom znižovania emisií CO2 a spotreby, pretože technicky máte v aute dva systémy,“ vysvetlil. Plug-in hybridy tiež nie sú také účinné pri znižovaní priemerných emisií CO2 vozového parku, povedal. Súčasné plug-in hybridy zostávajú v ponuke, no budúcnosťou sú elektromobily. Plná elektrifikácia sa preto v budúcnosti bude týkať aj modelu Octavia, ktorý je podľa Schäfera a Jahna najpredávanejším modelom značky.

Škoda Octavia (alternatívne palivá - hybrid/cng)

Škoda sa nepozerá po alternatívach, ako je vodíkový pohon, ani neplánuje veľkú iniciatívu v oblasti syntetických palív. Tie podľa značky vyžadujú veľa energie, ktorú môžu spotrebovať elektrické vozidlá priamo. Okrem toho je vodíková technológia pre Škodu príliš drahá. „Nie je nič rozumnejšie ako batérie,“ povedal Schäfer a dodal, že platforma MEB umožnila značke dosiahnuť veľké úspory nákladov na výrobu EV.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?