Prosby fanúšikov sú vyslyšané! Toyota uvedie model, po ktorom jej milovníci volali roky!

Toyota Supra s manuálnou prevodovkou je späť! Oficiálne to potvrdila automobilka na svojich medzinárodných stránkach.
Vydané  Text: 

Ak by sme sa pozreli na aktuálnu ponuku superšportov viacerých značiek, bolo by z čoho vyberať. Avšak keby sme, ako praví fanúšikovia motoršportu, chceli siahnuť po poriadne výkonnom a zábavnom aute s manuálnou prevodovkou, výber by sa nám poriadne zúžil. Našťastie, aj v najväčších automobilkách stále existujú praví fanúšikovia športovej jazdy. **Reinkarnovaný názov Supra sme mohli v portfóliu japonskej Toyoty opäť zazrieť v roku 2019**. Po dlhých sedemnástich rokoch sa vďaka partnerstvu s BMW podarilo oživiť legendu, ktorú poznajú azda všetci, ktorí čo i len trochu pričuchli k motoršportu. **Od predstavenia 5. generácie Supry už teda uplynul nejaký ten čas, no pravým entuziastom akosi stále v ponuke motorizácií niečo chýbalo**. Tým niečím bola manuálna prevodovka.
### 6-stupňový manuál je späť! Teraz sa to však všetko mení. **Podľa viacerých informácií totiž Toyota potvrdila príchod modelu Supra so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou**. Automobilka sa k tomuto kroku uchýlila po prosbách jej skalných fanúšikov, ktorí na viacerých oficiálnych kanáloch žiadali prevodovku, ktorá k Supre neodmysliteľne patrí. **Nový 6-stupňový manuál tak príde do ponuky popri športovej 8-stupňovej automatickej prevodovke**. Tá je dnes sériovo k dispozícii pre obe motorizácie vo všetkých výkonových spektrách. **[Toyota navyše na svojich oficiálnych stránkach zverejnila](https://newsroom.toyota.eu/coming-soon-toyota-gr-supra-manual-transmission/), že Supra s manuálnou prevodovkou vo vyhotovení „Toyota GR Supra Manual Transmission“ bude k svojej DNA divízie GAZOO Racing odkazovať červeným nápisom SUPRA na zadnej časti auta**. Výrobca navyše svojich „skalných“ navnadil aj pohľadom na pedálové ústrojenstvo, kde nemôže chýbať spojkový pedál.
### Ešte výkonnejšia Supra? **Zatiaľ nie je presne jasné, či novú manuálnu prevodovku dostanú obe motorizácie** alebo bude k dispozícii len v slabšom 4-valcovom vyhotovení. Ak by chcela Toyota odkázať na minulosť v plnej paráde, manuál by mal mať k dispozícii každý, kto ho bude chcieť. **Okrem toho stále [existujú aj špekulácie](https://www.autoexpress.co.uk/toyota/supra/357797/confirmed-toyota-supra-get-manual-gearbox), že Japonci uvedú nový najvýkonnejší variant s označením Supra GRMN**, ktorý by mal mať pod kapotou **vidlicový 6-valec s výkonom prevyšujúcim 340 koní** (Toyota pre japonský, austrálsky, thajský, americký a kanadský trh vyrába Supru s výkonom 382 koní). Takýto špeciál s manuálnou prevodovkou by bol teda poriadnou čerešničkou na torte.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.