Mercedes EQS SUV: Nová vlajková loď Nemcov ponúka luxus pre 5, 6 až 7 ľudí

Doteraz bol vrcholovým modelom značky Mercedes-EQ liftback EQS, odteraz je to jeho SUV verzia. Zaujme najmä 7-miestnou konfiguráciou a vysokými výkonmi už v najnižšej konfigurácii.
Vydané  Text: 

**[Mercedes-EQ odhaľuje jeden elektromobil za druhým](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes)** a vôbec sa netají tým, že chce vyrábať najžiadanejšie elektrické automobily na svete – aspoň tak to tvrdí vo svojom príhovore k novému modelu EQS SUV **[Ola Kallenius](https://autoviny.sk/obsah/znacka/Ola-Kallenius)**, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
### Luxusné 5, 6 a 7-miestne elektrické SUV Model EQS SUV prevzal azda všetky kľúčové dizajnové prvky zo svojho pôvodcu, napriek tomu umožňuje pridanie až dvoch dodatočných sedadiel v treťom rade – môže tak ponúknuť **luxusných šesť miest**, prípadne **praktických sedem** vo verzii s tromi sedadlami v druhom rade. **Tretí rad sedadiel** však bude príplatkový, takže základná verzia EQS SUV bude konvenčne 5-miestna. Ide o plnohodnotnú alternatívu k modelu GLS so spaľovacími motormi? Záleží na uhle pohľadu, pretože priestoro a veľkostne si môžu byť vozidlá príbuzné, ale odlišnosť pohonu a teda aj celkového prístupu k dizajnu a charakteru zrejme odlišujú typického zákazníka týchto vozidiel.
Má zapustené kľučky dverí, najvyspelejšie projekčné svetlomety na svete, v prednej časti interiéru má obrazový panel po celej šírke palubnej dosky. Zákazníci si ho budú môcť kúpiť **s výhradne elektrickými pohonmi** a **natáčaním zadných kolies** a hoci je EQS SUV veľké SUV, celkové proporcie s relatívne malou svetlou výškou podvozka vzbudzujú dojem, že ide len o decentné zväčšenie východiskového liftbacku EQS. Nosnými piliermi modelu sa pritom stávajú pojmy ako **udržateľnosť** či **digitalizácia**.
**Mercedes-Benz EQS SUV má rozmery 5 125×1 959×1 718 mm**, rázvor až 3 210 mm a 625 litrov objemu v batožinovom priestore v 5-miestnej konfigurácii. Aj s tretím radom sedadiel je kufor stále nadmieru priestranný, 565 litrov, respektíve 2 020 litrov po sklopení sedadiel v druhom a treťom rade. V porovnaní s druhým sedemmiestnym SUV v ponuke Mercedesu-EQ, modelom EQB, tak bude oveľa vhodnejší pre náročnejšieho zákazníka.
Keďže novinka nestojí na kompaktnej platforme, ako modely EQA či EQB, ale na **plnohodnotnom modulárnom podvozku pre veľké elektromobily**, výlety na dlhé vzdialenosti by mali byť bezproblémové. Má tomu zodpovedať aj **dojazd na jedno plné nabitie**, ktorý je podľa metodiky WLTP **507 až 660 kilometrov** v závislosti od verzie a štýlu jazdy. Teoreticky by tak z veľkého elektrického SUV mohlo stať **vhodné vozidlo aj na cesty po Európe s vyspelou nabíjacou infraštruktúrou**. Keďže k novému Mercedesu zákazník dostane aj nabíjaciu službu **Mercedes me Charge** s 300-tisíc nabíjacími bodmi v Európe, malo by byť takéto cestovanie komfortnejšie. Navyše, **vstavaná navigácia v systéme MBUX s umelou inteligenciou** má byť schopná plánovať trasy práve tak, aby sa zohľadnili polohy a dostupnosti nabíjacích bodov – rovnako ako v ostatných modeloch rodiny EQ. Poteší aj **funkcia Plug & Charge**, ktorá na kompatibilných nabíjacích staniciach umožňuje **čerpanie elektriny bez použitia členských kariet** – automobil sa identifikuje a autorizuje sám hneď po pripojení konektora. Kto by sa vydal mimo spevnených ciest, pre toho má Mercedes EQS SUV pripravený **jazdný režim OFFROAD**, ktorý v liftbacku EQS chýba. Spoločne s pohonom všetkých kolies by malo byť SUV podľa slov výrobcu vhodné aj do terénu.
### Motorizácie, dostupnosť a ceny V základnej verzii EQS 450+ bude mať SUV pohon zadných kolies pomocou elektrického synchrónneho motora, vo vyšších motorizáciách 450 4MATIC a 580 4MATIC už ponúkne motor aj na prednej náprave a preto pohon všetkých kolies. Zaujímavosťou je štandardne dodávané natáčanie zadných kolies, východiskovo 4,5 stupňa, na želanie až 10 stupňov a výkon pohonu minimálne 265 kW. Najvýkonnejšia verzia 580 4MATIC ponúkne už 400 kW a masívnych 858 Nm krútiaceho momentu. Podrobnejšie údaje o pohonoch jednotlivých verzií uvádzame v priloženej tabuľke. Nový Mercedes-Benz EQS SUV bude v predaji od druhej polovice tohto roka za zatiaľ nezverejnené ceny.
### Mercedes-Benz EQS SUV – Technické údaje:

 

 

EQS 450+

EQS 450 4MATIC

EQS 580 4MATIC

Pohon

Inzercia


Zadný pohon

Pohon všetkých kolies

Pohon všetkých kolies

Elektrický/é motor/y

Type

Permanentný synchrónny motor (PSM)

Max. výkon

kW

265

265

400

Max. krútaci moment

Nm

568

800

858

Napätie

Volts

396

396

396

Palubná nabíjačka

kW

11/22 (USA: 9,6)

 

Nabíjanie striedavým prúdom, 3 fázy (11/22 kW)

h

5/10 (USA: 11,5)

 

Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom DC

kW

200

 

Čas nabíjania jednosmerným prúdom max. výkonom[7]

min

31

 

Dojazd po 15 min. nabíjania

km

250

n/a

n/a

VOZIDLO

Dĺžka, šírka, výška

mm

5125/1959/1718 

Dĺžka, šírka, výška (USA)

mm

5125/1959/1718 

Rázvor

mm

3210

Priemer otáčania (so zadným natáčaním kolies 4.5°/10°)

m

11.9/11.0

Batožinový priestor
5/7 miestna verzia

l

645-2.100/565-2.020

SPOTREBA A DOJAZD

Elektrická spotreba (WLTP)

kWh/100 km

23,0 – 18,6

24,0 – 20,0

24,0 – 20,0

CO2 emisie (WLTP)

g/km

0

0

0

Dojazd (WLTP)

km

536 – 660

507 – 613

507 – 613

           




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.