Aktuality

Nový Subaru Outback: Automobilka v New Yorku odhalila výraznejší redizajn predných partií

Americká divízia automobilky Subaru práve predstavila modernizovaný model Outback. Spravila tak pri príležitosti newyorského autosalónu 2022 New York International Auto Show.

Na severoamerickom trhu bude automobil k dispozícii s dvomi motorizáciami, vrátane našej európskej s 2,5-litrovým atmosférickým benzínovým motorom. Druhou je 2,4-litrový BOXER s preplňovaním.

Modernizácia sa týka ako funkcií, tak estetiky. Zvonka je nové Subaru Outback naďalej crossoverom s veľkorysými vnútornými rozmermi, niečo medzi terénnym kombi a SUV. V tlačovej správe pre USA výrobca zmieňuje už iba pojem SUV.

Nový Subaru Outback (facelift 2022)

V porovnaní s novou európskou verziou sa americký Outback značne odlišuje. Najvýraznejším rozdielom je vertikálny ochranný prvok na prednej maske, ktorý vizuálne spája svetlomety so spodnou hranou nárazníka. Odlišné sú tiež tvary svetiel a polohy hmlových svetiel. Vzhľad profilu a zadných partií však ostáva identický s európskou verziou.

Nový Subaru Outback (facelift 2022)

Zaujímavosťou je napríklad použitie digitálneho spätného zrkadla vnútri Smart Rear-View Mirror s funkciou automatickej regulácie jasu.

Nový európsky Outback je tu už rok

V slovenskom predaji je Subaru Outback, ktorý mal premiéru v prvej polovici minulého roka. Písali sme o ňom v samostatnom veľkom príspevku.

Nové Subaru Outback (2021)

Ide o prvý Outback postavený na globálnej podvozkovej platforme SGP, ktorá vyniká o 40 percent lepšou absorpciou energie pri náraze a efektívnym prenosom sily nárazu tak, aby bola posádka vo väčšom bezpečí. Platforma od Subaru využíva nový konštrukčný rám doplnený o nosníky a pomocné rámy, ľahšiu karosériu a plechy so zvýšeným podielom vysokopevnostnej ocele. Nová architektúra okrem toho priniesla aj prekvapivé zvýšenie tuhosti karosérie a podvozka - tuhosť prednej časti pri bočnom ohybe stúpla o 90 percent, torzná tuhosť a tuhosť prednej nápravy o 70 percent, tuhosť zadnej nápravnice až o 100 percent a nakláňanie karosérie sa zredukovalo až o 50 percent.

Svetlá výška narástla až na 213 mm, predný a zadný nájazdový uhol má hodnotu 19,7°, resp. 22,6° (JIS) a prejazdový uhol je 21,0°.

Aktuálny Outback ponúka 2,5-litrový atmosférický benzínový motor typu Boxer, ktorý je konfigurovaný s prevodovkou Lineartronic. Vyvinie maximálny výkon 124 kW (169 koní) a krútiaci moment 252 Nm pri 3 800 ot./min. Kombinovaná spotreba dosahuje 7,4 l/100 km.

Nové Subaru Outback (2021)

Pôsobivé je, že v porovnaní s predchocom má tento štvorvalec s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním paliva až 90 percent dielcov vylepšených. Dosahuje napríklad vyšší kompresný pomer. Auto ďalej pracuje s novým hydraulickým systémom, ktorý využíva olej s nižšou viskozitou, čo vedie k zniženiu strát výkonu údajne až o 22 percent. Vylepšenia sa dočkala aj reťazová bezstupňová prevodovka, Lineartronic sa tak má v praxi prejavovať skôr ako 8-stupňová automatika.

Využitie tohto typu prevodovky nachádza opodstatnenie v permanetnom symetrickom pohone všetkých kolies, pôvodne bola navrhnutá pre potreby jeho riadenia.

Už v základnej výbave Outback ponúka systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu. Vodič si počas jazdy môže vyberať z dvoch jazdných režimov v teréne X-MODE SNOW/DIRT (sneh/štrk) a DEEP SNOW/ MUD (hlboký sneh/blato) a ďalšie dva jazdné režimy systému SI-DRIVE má k dispozícii pre riadenie citlivosti akceleračného pedála (Intelligent a Sport).

Prečítajte si aj:


Nové Subaru Outback rozpoznáva tvár vodiča, v predaji bude už budúci mesiac

ERIK STRÍŽ


Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie