Aktuality

Pastva pre oči! Honda Africa Twin začína sezónu vo výrazných farbách

Medzi cestovateľmi a dobrodruhmi má Honda Africa Twin veľmi dobré meno. Veď okrem dvojvalcového radového motora s objemom 1 084 cm3 s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 105 Nm ponúka aj možnosť voľby medzi manuálnou a dvojspojkovou automatickou prevodovkou (v oboch prípadoch majú 6 stupňov) či široké možnosti individuálneho nastavenia úrovne reakcií motora, trakčnej kontroly a brzdenia motorom. Práve dvojspojková prevodovka DCT dostala upravené režimy radenia, aby sa prvé dva stupne radili ešte jemnejšie ako doteraz. Popri tom všetkom poteší aj fakt, že reálna spotreba motocykla sa pohybuje tesne nad úrovňou 5 l/100 km.

Moderné technológie konektivity obsahujú možnosť prepojenia 6,5-palcovej farebnej dotykovej obrazovky s mobilným telefónom prostredníctvom rozhraní bluetooth, ale aj Apple CarPlay a Android Auto. Vďaka tomu môže jazdec ovládať telefón prostredníctvom tlačidiel na ľavej rukoväti či využívať obrazovku na zobrazovanie navigácie z mobilného telefónu.

Súčasťou výbavy sú aj smerovky schopné automatického vypínania, ktoré v prípade prudkého brzdenia pri rýchlostiach nad 50 km/h začnú výstražne blikať. Nechýba ani štandardne dodávaný tempomat či nosič na zadnú kufor.

Honda Africa Twin (nové farby)
Novinkou pre rok 2022 je nový dizajn Big Logo a prepracované farebné kombinácie, ich súčasťou je aj celočierny hliníkový bočný kryt motora. Model CRF1100L Africa Twin bude k dispozícii v nasledujúcich farebných vyhotoveniach: Perleťová biela – trikolóra Pearl Glare White Tricolour, červená Grand Prix Red (na fotkách s Bratislavou v pozadí) a matná čierna Matte Ballistic Black Metallic
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie