Kedy sa slovenská vláda konečne zobudí? Poliaci zaviedlli daňové úľavy na palivo a v Taliansku dostanete pri kúpe nového auta dotáciu 6 000 eur!

Zatiaľ čo v zahraničí znižujú daňové zaťaženie na palivá a ponúkajú ľuďom dotácie na kúpu nového auta, na Slovensku musia motoristi siahať čoraz hlbšie do vrecka. Prečítajte si názor Petra Orosza:
Vydané  Text: 

Taliansko plánuje dotovať až 6 000 eur z kúpnej ceny nových elektrických vozidiel **v rámci svojho plánu na podporu automobilového priemyslu v krajine, uviedol vládny zdroj.** Do roku 2030 vyčlenia až 8,7 miliardy eur, z toho približne 700 miliónov eur už na tento rok, s cieľom podporiť automobilový priemysel. Dotácia do 6 000 eur je podmienená nákupom nového plne elektrického vozidla do 35 000 eur a zahŕňa príspevok 2 000 eur spojený so šrotovným na staré autá so znečisťujúcim spaľovacím motorom. Nákup plug-in hybridných vozidiel do 45 000 eur bude dotovaný sumou až 2 500 eur. **Plán zahŕňa aj stimuly vo výške 1 250 eur pre kupujúcich, ktorí zošrotujú auto a vyberú si vozidlo so spaľovacím motorom s najnovšou emisnou normou EURO 6.** ### SLOVENSKÁ VLÁDA MLČÍ Snahu udržať životnú úroveň obyvateľov v časoch vysokej inflácie môžeme vidieť v okolitých krajinách. **Poliaci sa vybrali cestou daňových úľav na potraviny a pohonné hmoty, vďaka čomu je dnes tankovanie za hranicami výrazne lacnejšie ako na Slovensku.** Niektoré krajiny, ako napríklad spomínané Taliansko, prichádzajú s plánom obnoviť vozidlový park krajiny, na čo v najbližších rokoch vyčlenia značnú časť peňazí. Ich cieľom je, pochopiteľne, podporiť domáci automobilový priemysel. Pri pohľade na podmienky pre získanie najvyššej dotácie môžeme vidieť zaujímavú podobnosť medzi cenovým stropom pre kúpu nového elektromobilu s aktuálnymi cenami elektrického Fiatu 500 e. Za férové však považujeme poskytovanie dotácie aj pre záujemcov o nové spaľovacie autá, ktoré spĺňajú mimoriadne prísnu emisnú normu EURO 6. **Na Slovensku by týmto spôsobom mohla vláda znížiť priemerný vek vozidiel na cestách, a tým aj vypúšťané emisie. Nové modely sú totiž výrazne čistejšie na prevádzku než desať rokov staré autá.** Podpora automobilového trhu však na Slovensku chýba a motoristi musia siahať čoraz hlbšie do vrecka predovšetkým pri tankovaní pohonných hmôt.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.