Aktuality

Zamrzlo snáď peklo? Elon Musk požaduje navýšenie ťažby fosílnych palív. Toto je dôvod...

musk, ťažba ropy
Zdroj: Pixabay

Vojna, ktorá aktuálne prebieha na Ukrajine, má či už priamy alebo nepriamy dopad na takmer každého z nás. Obyčajní ľudia si to mohli všimnúť predovšetkým na rekordnom raste cien pohonných hmôt, ktorý sa však podľa analytikov nezastaví, ani keby vojna okamžite skončila. Na komplikovanú situáciu ohľadom ropy a fosílnych palív reaguje aj najväčší vizionár našej éry, Elon Musk.

„Musíme navýšiť ťažbu ropy a plynu...“

Prečítajte si aj:


Liter benzínu až o takmer 40 centov lacnejšie? Kúsok od Bratislavy to nie je problém!

David Hecl


Ten už 5. marca na sociálnej sieti Twitter zverejnil príspevok, v ktorom vyzýva na okamžité navýšenie ťažby ropy a plynu. Okrem toho v spomínanom príspevku uvádza, že mimoriadna doba si žiada mimoriadne činy. Čo tým chce Musk povedať? Netreba za tým hľadať nič výnimočné. Skôr ide len o Muskovu reakciu na dianie v Európe.

Vo vlákne spomenutého tweetu totiž ďalej uvádza, že síce zvýšená ťažby ropy a zemného plynu bude mať negatívny dopad na automobilku Tesla, ktorú Musk riadi, uvádza aj druhú stranu mince. Tou je fakt, že drvivá väčšina súčasných producentov udržateľných palív nie je schopná okamžite reagovať na zastavenie dodávok ropy a plynu z Ruska.

Práve Rusko totiž patrí medzi najväčších dodávateľov ropy a zemného plynu na svete. Elon Musk teda podľa viacerých informácií požadoval zvýšenie ťažby zmienených komodít na americkej pôde, čo by znížilo závislosť USA od ruských dodávok. USA pritom ešte pred uvalením sankcií voči Rusku, dovážali denne z najrozľahlejšej krajiny sveta až takmer 700-tisíc barelov ropných produktov (dáta za rok 2021).

Jadrová energia je omnoho lepšia

Okrem toho Elon Musk o dva dni neskôr v ďalšom tweete pouvažoval nad tým, či nie je načase opätovne reštartovať viaceré atómové elektrárne, ktoré boli medzičasom v Európe deaktivované. Celkovo je podľa neho jadrová energia omnoho čistejšia, ako energia vyrábaná formou spaľovania uhľovodíkov a mohla by tak pomôcť preklenúť súčasný dopyt po energiách bez závislosti na Rusku.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie