Vybuchujúce airbagy zanechávajú krvavé odtlačky s logom automobilky na rukách. Ako je to možné?

Na vine sú samotní vodiči.
Vydané  Text: 

Byť súčasťou dopravnej nehody, hoci aj malej, môže byť nepríjemný zážitok. Našťastie žijeme v dobe, v ktorej sú nehody vďaka asistenčným a bezpečnostným systémom výrazne menej smrteľné ako kedykoľvek predtým. **Napriek tomu sú zranenia stále bežné, za niektoré si však môžeme aj sami.** Andrea Juarezová sa po nehode pochválila na Twitteri zaujímavým zranením. Výsledkom bočného nárazu na štvorcestnej križovatke bola **zlomenina ruky s celkom neprehliadnuteľnou pomliaždeninou na predlaktí.** Netradičné zranenie ju prekvapilo natoľko, že si hneď po nehode túto pozoruhodnú modrinu odfotila a zverejnila na sociálnej sieti. Na ruke si totiž našla dokonalý krvavý odtlačok loga automobilky Nissan. **Ako sa neskôr ukázalo, nešlo o jediný prípad podobného zranenia.** Na fotografii vyššie môžete vidieť, že ďalší nešťastný vodič dostal pri nehode takmer dokonalú reprodukciu loga Hyundai. Podobné príbehy potom začali zdieľať aj ďalší vodiči, ktorí odchádzali z miesta nehody domov s odtlačkami ako Dodge, Jeep, Honda, Mazda, Buick atď.
Tieto zranenia sú vždy na rovnakom mieste v oblasti predlaktia. A dôvod? **Mnohí vodiči totiž pri jazde držia volant nesprávne, zvyčajne s jednou rukou na vrchu venca a predlaktím presne v dráhe airbagu.** Nikto by nemal zabúdať na to, že airbagy sa nafukujú rýchlym spaľovaním tuhého paliva, čo spôsobuje expanziu plynu, ktorý napĺňa tenký nylonový vak. Nafúknutie airbagu tak trvá len zlomok sekundy, častokrát vystreľuje rýchlosťou cez 320 km za hodinu. **Táto sila musí prebiť centrálny plastový dekor volantu, pod ktorým sa airbag skrýva.** Na plastovom kryte je pritom zvyčajne vyobrazené logo automobilky, ktoré sa nešťastníkom otlačilo o predlaktie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.