Peugeot vypočul priania zákazníkov, do svojho obľúbeného modelu vrátil žiadaný prvok! Bez kompromisu to však nešlo

Pokiaľ chcete klasický panel klimatizácie, musíte sa uspokojiť s výbavou Active Pack.
Vydané  Text: 

Nové modely od značky Peugeot sú po stránke dizajnu mimoriadne zaujímavé. Azda nikto nemôže poprieť snahu Francúzov o vytvorenie originálne vyzerajúcich, ba priam až prémiovo spracovaných áut v bežných segmentoch. V priamom porovnaní vzhľadu a použitých materiálov tak neraz vyzerajú nemeckí aj japonskí konkurenti len ako chudobní príbuzní. Pravidelne nás o tom presviedča napríklad Peugeot 508, ktorý sa vzhľadom aj kvalitou vypracovania interiéru približuje skôr k prémiovému segmentu. **S podobnou koncepciou teraz prichádza menší kompaktný hatchback, Peugeot 308.**
Už v jeho minulej generácii sme však kritizovali absenciu dôležitého funkčného prvku, ktorým je tradičný panel klimatizácie s fyzickými ovládačmi. **Z nášho pohľadu ide o prvok, ktorý prispieva k bezpečnosti na cestách,** pretože vodičovi umožňuje nastavenie klimatizácie popamäti prostredníctvom hmatu. **Nastavenia ventilácie v predchádzajúcich generáciách Peugeot schovával do multimediálneho systému,** ktorý však fungoval spomalene a vďaka neprehľadnému grafickému spracovaniu bol častokrát skôr na príťaž. Navyše od vodiča vyžadoval viac pozornosti, čo môže byť v určitých situáciách na ceste aj nebezpečné. Predstavte si, že máte v hustej premávke zarosené okno a potrebujete si urýchlene zmeniť smer prúdenia vzduchu na čelné sklo. V podobných prípadoch sa azda nikto nechce hrabať v nastaveniach dotykového displeja, aby našiel tú správnu funkciu.
### NÁVRAT TLAČIDIEL Nová generácia Peugeotu 308 prichádza s vylepšeným systémom infotainmentu s intuitívnejším spracovaním, no vo vyšších výbavách zostáva nastavenie klimatizácie naďalej skryté za dotykovým displejom. Francúzi sa však nepochválili s alternatívou, ktorú v novom modeli ponúkajú. **Tou je klasický panel klimatizácie s fyzickými tlačidlami pre nižší stupeň výbavy Active Pack.** Už v základe pritom Peugeot ponúka automatickú dvojzónovú klimatizáciu, takže nemôžeme napísať, že by bol najlacnejší variant vyslovene „sockou“. Páči sa nám, že tlačidlá umožňujú kompletné nastavenie ventilácie, nie len jej časti. **Navyše vidíme po bokoch aj tlačidlá pre vyhrievanie predných sedadiel. Skvelé!**
Okrem toho Active Pack ponúka zliatinové disky, LED svetlomety, parkovacie senzory, bezkľúčový štart a multimediálny displej s Apple Carplay a Android Auto. Poteší aj štandardný tempomat či samostmievateľné spätné zrkadlo. **Najviac nás však prekvapila dostupnosť motorizácií.** Základný Active Pack sa totiž neobmedzuje na benzínový trojvalec a na výber je aj s naftou alebo hybridným ústrojenstvom pod kapotou. Štandardom je potom manuálna prevodovka, prípadne automat v závislosti od výbavy a motorizácie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?