Mstia sa Rusi Toyote, lebo sa Japonci pridali k západu? Asi nie, ale pre istotu pozastavuje výrobu v celej krajine

Aktualizácia na konci článku. Incident môže poškodiť úsilie Toyoty vrátiť sa k plnej výrobe po tom, čo sa tento rok obmedzovala kvôli čipom a covidu.
Vydané  Text: 
Toyota oznámila, že v utorok 1. marca 2022 pozastaví výrobu vo všetkých japonských výrobných závodoch a príde tak približne o 13 000 áut. Rozhodnutie prichádza po tom, čo jednu spoločnosť dodávajúcu plastové diely a elektronické súčiastky zasiahol údajný kybernetický útok. Bezprostredne neboli dostupné žiadne informácie o tom, kto stojí za útokom, ani o motíve. K dispozícii sú však špekulácie, ktoré automobilka nepotvrdila. K kybernetickému útoku prišlo krátko po tom, čo sa Japonsko pripojilo k západným spojencom v záležitosti vojenskej invázii Ruska na Ukrajinu, hoci nebolo jasné, či útok vôbec súvisí. Hovorca dodávateľa **Kojima Industries** povedal, že to **vyzeralo na nejaký druh kybernetického útoku**. Hovorca Toyoty zasa udalosť z pohľadu automobilky opísal ako „**zlyhanie dodávateľského systému**“. Otázka, či sa Rusi mstia Toyote, že sa Japonci pridali k západu, je preto **vysoko špekulatívna a vo svojej podstate tendenčná**. Automobilka Toyotav Japonsku prevádzkuje 28 montážnych liniek v 14 závodoch. ### O autá je záujem, vyrábať nie je s kým a čím Bez ohľadu na to, či ide o cielený útok na Kojima Instrustries alebo priamo na Toyotu, incident môže poškodiť úsilie japonskej automobilky vrátiť sa k plnej výrobe po zastavení továrne v januári a februári tohto roka. Poklesy vo výrobe boli dnes už tradične spôsobené **nedostatkom čipov** a odstávkami súvisiacimi s ochorením COVID-19. Toyota bola dlhý čas relatívne odolná pred problémami s dodávateľským reťazcom počas väčšiny pandémie, ale jej skladové zásoby sa celkom prirodzene museli vyčerpať. Výroba Toyoty v januári klesla o 15 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Bol to dôsledok potreby zastaviť výrobu v čínskom meste Tianjin, keď vláda vykonala niekoľko kôl masových testov na prítomnosť koronavírusu na obyvateľoch. Začiatkom tohto mesiaca boli niektoré prevádzky Toyoty v Severnej Amerike ovplyvnené protestmi, ktoré uzavreli niektoré z hlavných obchodných ciest medzi USA a Kanadou. Prerušenia v prvých dvoch mesiacoch roka podnietili Toyotu, aby znížila svoj cieľ výroby na fiškálny rok do marca na 8,5 milióna vozidiel z predchádzajúceho cieľa 9 miliónov. Toyota momentálne zisťuje, či môže obnoviť prevádzku koncom tohto týždňa, [informoval magazín Nikkei Asia](https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Toyota-to-halt-operations-at-all-Japan-plants-due-to-cyberattack). **Aktualizácia 1.3.2022 8:27**: [Toyota informovala](https://global.toyota/en/newsroom/corporate/36964956.html?adid=ag478_mail&padid=ag478_mail), že výrobu obnoví v stredu 2. marca 2022. ### VIDEO: Výroba automobilov Toyota v japonských závodoch Motomachi v Yokohome a Takaoka v Toyome








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.