Hyundai Ioniq 5 je už v predaji s väčšou batériou a digitálnymi spätnými zrkadlami

Modernizácia modelu IONIQ 5 prichádza len rok po jeho uvedení na trhy.
Vydané  Text: 
### Už to nie je o elektrickom pohone, ale o aute ako takom Je to práve jeden rok, čo bol elektromobil Hyundai Ioniq 5 uvedený na trhy a postaral o pomerne veľký rozruch. Na prvý pohľad sa zdá, že to juhokórejská automobilka prestrelila s cenou, avšak po praktických skúsenostiach s týmto vozidlom môžeme s čistým svedomím potvrdiť, že zákazník si už nepripláca za samotný pohon, ale za svoje peniaze dostane auto s reálnou hodnotou okolo 50-tisíc eur. **Silnými stránkami sú jazdné vlastnosti a celkový dobrý dojem z moderného interiéru**. Aj s relatívne vysokou hmotnosťou pôsobí ľahko vďaka výkonnému pohonu, napriek nemu je však stále vhodným prvým autom aj pre začiatočníkov, pretože vďaka **širokej palete asistenčných systémov** nenechá vodiča robiť väčšie chyby za volantom. Navyše zasiahne, keď sa situácia nevyvíja dobre. Samočinne zabrzdí, upozorní na vozidlo idúce zboku pri cúvaní, aktívne udržiava v strede jazdného pruhu, informuje o objektoch v slepom uhle, a tak ďalej. V týchto dňoch, teda niečo vyše roka po uvedení prvej generácie na trhy, slovenský importér značky Hyundai informuje o spustení predaja vozidla **IONIQ 5 v modelovom roku 2023**. Prináša niekoľko vylepšení, ktoré sa týkajú estetického vyhotovenia karosérie a predovšetkým techniky.
Digitálne bočné zrkadlá (DSM) v modernizovanom Hyundai Ioniq 5
IONIQ 5 MY23 je tak v ponuke s dvoma kapacitami batérie. **Základ tvorí batéria s kapacitou 58 kWh s možnosťou pohonu len zadnej nápravy**. Novinkou je väčšia, až 77,4 kWh batéria, ktorá v ponuke nahradila pôvodnú 72,6 kWh. Nová 77,4 kWh batéria poskytuje dlhší normovaný dojazd na jedno nabitie (507 km), o 8 kW vyšší výkon pri verziách s pohonom zadnej nápravy (168 kW/228 k) a až o 14 kW vyšší systémový výkon pri verziách s pohonom 4×4 (239 kW/325 k). Modernizovaný IONIQ 5 prvý raz dostal aj **digitálne vnútorné a vonkajšie spätné zrkadlá využívajúce displeje a kamery**, to v rámci paketu Techno pack za 1 700 eur. **Digitálne stredové zrkadlo (DCM)** podľa slov výrobcu optimalizuje viditeľnosť tým, že poskytuje ničím nerušený **panoramatický výhľad z vozidla** smerom dozadu. Kamera DCM sa nachádza pod zadným spojlerom. **Digitálne bočné zrkadlá (DSM)** už boli k dispozícii pre kórejské verzie modelu IONIQ 5, teraz budú prvýkrát dostupné aj v Európe. **DSM znižuje odpor vzduchu** a vodičovi poskytnú jasný výhľad aj za zlého počasia. Nová je tiež **funkcia tepelného manažmentu batérie**, umožní modelu IONIQ 5, aby automaticky **prispôsoboval teplotu batérie počas jazdy**, čím sa zabezpečia optimálne podmienky v momente, keď sa vozidlo začne nabíjať. To zaručuje lepší výkon nabíjania aj v chladnom počasí. Táto funkcia sa aktivuje automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do navigačného systému vozidla pomocou online navigácie s využitím connected routing prostredníctvom aplikácie Bluelink. Z hľadiska zlepšenia jazdných vlastností Hyundai avizuje funkciu **Smart Frequency Dampers (SFD)**, ktorá zlepší odozvu odpruženia prednej a zadnej nápravy. Pokiaľ ide o dizajn, aktualizovaný IONIQ 5 ponúkne nové možnosti kombinácií. Patria medzi ne **čierne nárazníky s čiernou lištou** v kombinácii s osvetlením Projection LED. Výrobca poskytuje na vozidlo záruku 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a záruku 8 rokov/160 000 km na vysokonapäťovú batériu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »