Aktuality

Hyundai Ioniq 5 je už v predaji s väčšou batériou a digitálnymi spätnými zrkadlami

Hyundai Ioniq 5 (2023)

Už to nie je o elektrickom pohone, ale o aute ako takom

Je to práve jeden rok, čo bol elektromobil Hyundai Ioniq 5 uvedený na trhy a postaral o pomerne veľký rozruch. Na prvý pohľad sa zdá, že to juhokórejská automobilka prestrelila s cenou, avšak po praktických skúsenostiach s týmto vozidlom môžeme s čistým svedomím potvrdiť, že zákazník si už nepripláca za samotný pohon, ale za svoje peniaze dostane auto s reálnou hodnotou okolo 50-tisíc eur.

Silnými stránkami sú jazdné vlastnosti a celkový dobrý dojem z moderného interiéru. Aj s relatívne vysokou hmotnosťou pôsobí ľahko vďaka výkonnému pohonu, napriek nemu je však stále vhodným prvým autom aj pre začiatočníkov, pretože vďaka širokej palete asistenčných systémov nenechá vodiča robiť väčšie chyby za volantom. Navyše zasiahne, keď sa situácia nevyvíja dobre. Samočinne zabrzdí, upozorní na vozidlo idúce zboku pri cúvaní, aktívne udržiava v strede jazdného pruhu, informuje o objektoch v slepom uhle, a tak ďalej.

V týchto dňoch, teda niečo vyše roka po uvedení prvej generácie na trhy, slovenský importér značky Hyundai informuje o spustení predaja vozidla IONIQ 5 v modelovom roku 2023. Prináša niekoľko vylepšení, ktoré sa týkajú estetického vyhotovenia karosérie a predovšetkým techniky.

Digitálne bočné zrkadlá (DSM) v modernizovanom Hyundai Ioniq 5
Digitálne bočné zrkadlá (DSM) v modernizovanom Hyundai Ioniq 5

IONIQ 5 MY23 je tak v ponuke s dvoma kapacitami batérie. Základ tvorí batéria s kapacitou 58 kWh s možnosťou pohonu len zadnej nápravy. Novinkou je väčšia, až 77,4 kWh batéria, ktorá v ponuke nahradila pôvodnú 72,6 kWh. Nová 77,4 kWh batéria poskytuje dlhší normovaný dojazd na jedno nabitie (507 km), o 8 kW vyšší výkon pri verziách s pohonom zadnej nápravy (168 kW/228 k) a až o 14 kW vyšší systémový výkon pri verziách s pohonom 4x4 (239 kW/325 k).

Modernizovaný IONIQ 5 prvý raz dostal aj digitálne vnútorné a vonkajšie spätné zrkadlá využívajúce displeje a kamery, to v rámci paketu Techno pack za 1 700 eur.

Digitálne stredové zrkadlo (DCM) podľa slov výrobcu optimalizuje viditeľnosť tým, že poskytuje ničím nerušený panoramatický výhľad z vozidla smerom dozadu. Kamera DCM sa nachádza pod zadným spojlerom.

Digitálne bočné zrkadlá (DSM) už boli k dispozícii pre kórejské verzie modelu IONIQ 5, teraz budú prvýkrát dostupné aj v Európe. DSM znižuje odpor vzduchu a vodičovi poskytnú jasný výhľad aj za zlého počasia.

Nová je tiež funkcia tepelného manažmentu batérie, umožní modelu IONIQ 5, aby automaticky prispôsoboval teplotu batérie počas jazdy, čím sa zabezpečia optimálne podmienky v momente, keď sa vozidlo začne nabíjať. To zaručuje lepší výkon nabíjania aj v chladnom počasí. Táto funkcia sa aktivuje automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do navigačného systému vozidla pomocou online navigácie s využitím connected routing prostredníctvom aplikácie Bluelink.

Z hľadiska zlepšenia jazdných vlastností Hyundai avizuje funkciu Smart Frequency Dampers (SFD), ktorá zlepší odozvu odpruženia prednej a zadnej nápravy.

Pokiaľ ide o dizajn, aktualizovaný IONIQ 5 ponúkne nové možnosti kombinácií. Patria medzi ne čierne nárazníky s čiernou lištou v kombinácii s osvetlením Projection LED.

Výrobca poskytuje na vozidlo záruku 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a záruku 8 rokov/160 000 km na vysokonapäťovú batériu.

Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie